ik heb een vraag en weet dat het heel verschillend is per persoon, maar ik ben nog maar 5,5 week zwanger. kan het zijn dat mijn gewicht nu al toeneemt? Ik ben al 0,7 kilo aangekomen, terwijl ik nu 2 weken niet meer drink, meer beweeg, niet meer eet dan normaal, en gezond eet. Kan dit al door de zwangerschap komen? ik vind het zelf zo vroeg? of komt het dat ik niet meer rook, dat mijn spijsvertering trager is.
0,7 kilo da's helemaal niks! kan al het verschil zijn tussen wegen voor of na je naar het toilet bent geweest!
Hoi Hansje123, het lijkt me idd sterk dat dit door je zwangerschap komt. Ik weet niet hoe lang je gestopt bent met roken? Maar toen ik stopte met roken ben ik ook een paar kilo's bijgekomen.
Je krijgt ook een extra vetlaagje als je zwanger bent. Dus dat kan het makkelijk zijn hoor! Ik was altijd super slank, maar paste mn broeken al met 4 weken niet meer. 0.7 kilo is echt niet zoveel!
Ik zou me geen zorgen maken om de kilo's je kleintje heeft deze echt nodig! En jij zelf ook voor het einde van je zwangerschap. Ik kwam de eerste maanden per maand tussen de 2 en 5 kilo aan maar ben ook heel veel direct na de bevalling kwijt geraakt. 23 kilo aankomen in totaal en ben nu 17 kilo kwijt. Mijn advies. Eet wat je lekker vind en kwel jezelf niet over het aankomen. Echt straks heb je tijd genoeg om weer lekker in shape te komen
Geen idee of die kilo door de zwangerschap komt. Zou idd ook kunnen komen door het stoppen met roken. Ik begon pas na de 10e week of zo in gewicht aan te komen. Ben nu ruim 28 weken en 8 kilo aangekomen.
Maak je aljeblieft niet druk over hoeveel je aankomt. Als jij gewoon gezond eet met af en toe een lekker tussendoortje, dan is er niks aan de hand. Ik eet me helemaal ondersteboven aan allerlei lekkers. Nu mag het, dus ik geniet er extra van. Ga vooral niet lijnen of je druk maken omdat je dikker wordt. Dikker worden hoort nu eenmaal bij een zwangerschap. Geniet er gewoon van. Als je straks bent bevallen dan kun je je weer druk maken over of je wel of niet moet gaan afvallen.
Het kan van alles zijn, zoals al genoemd het verschil tussen wel of niet naar het toilet. Zwaar tafelen de avond ervoor. Weinig slaap gehad waardoor je s nachts minder hebt verbrand.. Ik ben tot nu toe 0.8 kilo aangekomen en aangezien ik dit gewicht in oktober ook had toen ik gewogen werd en in december dus die 0.8 niet denk ik dat het gewoon de 'vorm van de dag' is zeg maar
Nou, je hebt niets te klagen hoor! Ik kwam door het stoppen met roken in 1 maand 5 kilo aan ! Gelukkig stond ik daarna tot de helft van mijn zwangerschap stil op dat gewicht. Pfeh!
Over aankomen is een ding, nee dan wat mensen allemaal tegen je gaan zeggen wanneer je niet zoveel aankomt.... Met 9 weken zwangerschap woog ik trouwens een kilo zwaarder, met 40 weken 5 kg. Gewoon normaal gegeten, ook gesnoept wanneer ik daar zin in had. Er is dus weinig van te zeggen hoeveel je gaat aankomen....
Dat is geen vetlaagje hoor (behalve als je die paar weken ongelofelijk veel gegeten hebt) maar het zijn je darmen die uitzetten door de zwangerschap. Hierdoor zet je buik uit. Meestal betekent het ook dat je 's avonds je broeken wel aan kunt maar 's middags en 's avonds niet meer (of dan gaan ze ongemakkelijk zitten). Als je gewoon eet, beweegt en niet overdreven veel snoept of snaait dan is het aankomen tijdens je zwangerschap gewoon datgeen wat jij nodig hebt. De een komt veel aan (bijvoorbeeld ook door vocht vasthouden) en de ander niet of nauwelijks. Het maakt niet uit, het is beide goed zolang het maar niet door teveel (voor 2...) eten komt want dat is niet nodig en ook niet goed.
Mijn gewicht schommelt sowieso altijd een beetje. De éne week is het een kilo meer dan de andere, dan weer minder etc. en sowieso kan het uitmaken of je voor het wegen iets hebt gegeten of niet. 0,7 is echt niks hoor! : )
k Wou al een topic openen omdat ik net op de weegschaal stond en schrok! Ben gewoon al ongeveer 2 kilo aangekomen en nog maar 9 weken zwanger! Heb een enorme buik, vooral bij mijn darmen! Heb ook last van obstipatie, dus kan zijn dat het ook daar mee te maken heeft, maar kvond het wel veel! Maar ik lees nu dat ik dus niet de enige ben!
mm denk dat het je darmen zijn of idd vocht, maak je geen zorgen joh gewoon gezond eten en je mag best af en toe snoepen. alles met mate.
Ik ben in de eerst 8wkn ook 2kilo aangekomen hoor! Ik ben nu niet meer op de weegschaap gaan staan van ik word er niet zo vrolijk van. Als je maar niet te veel eet en niet te veel snoep dan komt het na de zwangerschap wel goed!
Ik ben de eerste 3 maanden 4 kilo aangekomen. Waardoor het komt weet ik niet echt. Misschien te veel tussendoortjes? Probeer nu goed er om te denken wat ik eet. Maar het kan ook komen door mijn darmen. Ik had altijd al last van obstipatie/prikkelbare darm. De versloskundige zei gewoon eten en anders wat meer verdeeld over de dag. Voor de rest van de zwangerschap houdt hij het wel in de gaten.