pff eventjes mijn frustraties uiten vanmorgen heb ik dus een half uur op de wc gezeten! en buikkrampen dat ik had amai niet te doen. gistreren en eergisteren kon ik amper naar de wc, en had ik daardood buikkrampen (eet nochtans meer dan voldoende fruit (appel, sinaasappel, banaan, druiven ) en koolhydraten enzo als brood, ... . Heb ook niks verkeerd gegegetn of gedronken (merkte 3 weken geleden dat ik fruit^sap moet mijden ivm stoelgang en zuuroprispingen) ik was dus echt paardeslecht vanmoRgen, duizelig, misselijk en dan nog eens die verd* buikkrampen hopelijk betert het nog vandaag, zwanger zijn is idd niet aletijd een pretje xx
Probeer eens dagelijks wat extra lijnzaad in je eten ( bijvoorbeeld een schaaltje yoghurt). Dat hielp mij heel goed. 's Ochtends beginnen met 1 of 2 kiwi's schijnt ook héél goed te werken. En tuti fruti..is nog lekker ook! Blijf ook vooral genoeg drinken, want een vezelrijk dieet en te weinig drinken geeft precies het omgekeerde effect!
lijnzaad wordt afgeraden in de zwangerschap, vanwege baarmoeder stimulerende werking. Ik at het altijd, maar nu juist niet meer, ipv daarvan eet ik havervlokken door de yoghurt, is ook goed voor je stoelgang. Pruimen trouwens ook. En fruit in de schil eten, de schil bevat ook veel vezels, wel eerst goed wassen!
Oh, praat me er niet van! Mijn darmen geven me mijn hele zwangerschap al problemen. Het 1e trimester continue verstopping, het 2e trimester ging het nog redelijk en nu.... auw auw auw, zo veel krampen! En de ontlasting is gewoon zacht dus daar ligt het niet aan. Volgens mij zitten mijn darmen gewoon in de knel ofzo..... Ik hoop echt dat het weer goed komt als de beeb er straks is.... DE oplossing heb ik dus ook niet voor je, ik lees mee met dit topic....
wat ook helpt is roosvice laxo, kunn je bij de apotheek halen ik doe het iedere avond door de vla en kan iedere morgen naar de wc
Dat is nieuws voor mij. Zowel de verpleegkundige van de fertiliteitspoli als mijn gyn weten dat ik heb gebruik en hebben hier nog nooit iets over tegen me gezegd. Waar haal je die info vandaan???
kun je ook gewoon in de supermarkt halen, staan bij de zonnatura (ofzoiets) producten, bananen inderdaad niet eten, dat word bij diaree aangeraden omdat banaan ontlasting wat dikker maakt verder zou je kunnen proberen om een kleine klysma te doen, kun je bij de drogist halen DA bijv. het heet microlax, vaak werkt het binnen 10 min,
http://www.annetanne.be/kruidenklets/ui ... n-kruiden/ staat op deze site, en als je googled 'lijnzaad zwangerschap' dan krijg je ook pagina's met dat je voorzichtig moet zijn met lijnzaad in de zwangerschap Het is wel niet heel duidelijk bewezen, maar ik ben liever voorzichtig, als ik op meerdere sites tegenkom dat je er mee op moet passen, neem ik het niet.
Ken het probleem, 3 kiwi´s op nuchtere maag doet wonderen off al brain als ontbijt, hier zitten veel vezels in en werkt ook goed.
zal hullie tips zeker uitproberen alleen die kiwi wordt moeilijk want ik lust helemaal geen kiwi's maar alst helpt, waarom niet he thanx! xx