hallo Dames ik heb een vraagje wat zijn de klachten als je suiker hebt? ik ben al een tijdje erg duizelig,veel honger,veel drinken heel vaak plassen,heel erg moe,en wit in me gezicht en ben ook best wel benauwt? ik hoorde dat het mischien wel eens suiker kon wezen? of heeft dit gewoon met me zwangerschap temaken? weet iemand van jullie hier antwoord op ik wil ook niet al tesnel me gyn opbellen vandaar dat ik het hier vraag
je lichaam is nu heel druk bezig met klaarstomen voor de zwangerschap. dat kost een hoop energie, waardoor je die klachten kunt krijgen. Ik voelde algehele malaise toen ik vroeg zwanger was. als je het niet vertrouwt, gewoon even naar je HA gaan. beter 10x voor niks dan 1x te laat.....
Harstikke bedankt voor je antwoord ik heb vandaag even de dokter opgebelt ik vertrouwde het toch niet ik kan om half 2 komen Lief's Maria
Als je suiker hebt is benauwd zijn niet 1 van de symptomen. Dorst, veel plassen en moe zijn wel. Maar als het zwangerschapssuiker is ontwikkeld dat zich volgens mij veel later. Succes vanmiddag.
ik zou ook eerder denken aan een te laag hb. Maar de klachten herken ik ook wel van mezelf. Dat dorst hebben, terwijl ik nooit eigenlijk een drinker was - ik dronk altijd te weinig en zeker in de eerste weken werd ik snachts zelfs wakker van de dorst. De andere klachten kunnen allemaal ook van de vermoeidheid komen, benauwdheid kan veroorzaakt worden door hyperventilatie (dat kan ook onbewust) , maar het blijft altijd gissen. Goed dat je eventjes naar de huisarts bent. Laat je weten hoe het is gegaan?
Vaak geeft een hoge suikerspiegel ook géén klachten. Ik heb wel diabetes (al bijna acht jaar) maar voel er eigenlijk niets van. Ook niet nu ik zwanger ben. Geen benauwdheid, geen dorst, ook niet extreem plassen, niet moe... Al je klachten kunnen best gewoon bij een zwangerschap horen. Maar gewoon eventjes voor de zekerheid laten prikken, dan weet je het zeker.
hallo dames ik ben vanmiddag bij de dokter geweest hij zei dat het inderdaad door de zwangerschap kan komen hormoonwisseling,maar hij laat me toch voor de zekerheid bloedprikken ik moet morgen vroeg bloed prikken(Nuchter) ik ben benieuwt wat er uitkomt ik hoop dat het gewoon van de hormonen komt of zwangerschap 'k Laat jullie het weten Lief's Maria
je kant voor de zekerheid idd ff laten nakijken. ik heb t ook na laten kijken vorige week. omdat ik ook wat draaierig was en heb ook een echo gehad toen.en de kleine is bij mij niet zo klein. en omdat ik n combi had van teveel vruchtwater en een groot kindje dachten ze dus ook aan suiker. maar gelukkig kwam hier uit de bloedcurve (3x op 1 dag prikken) dat ik geen suiker had. t wordt / is gewoon n sumo bij mij
Gelukkig worden ook niet alle diabetesbaby's te groot. Als je je suikers onder controle kunt houden (tussen de 4 en 7) dan heb je niets meer kans op een te grote baby dan iedere gezonde moeder. Tot nog toe loopt onze baby precies op schema. 8) Ben ook superscherp met m'n koolhydraatjes bezig, moet ik zeggen, dus hoop ik dat het zo blijft...
ik ben benieuwd ik ga zo naar de VK voor mijn suiker en dan hoop ik het ook te horen heb wel super veel last van hoofdpijn .. hoort dat er ook bij ? kijk moe snap ik wel en dorst maar ohoh mijn kop bonkt de hele dag door
Hey, dat is goed om te horen! Heb jij diabetes type I? Dan is het zeker heel bijzonder dat je baby niet te groot is! Kon je je suikerspiegel scherp houden de afgelopen maanden? Leuk, we zijn bijna gelijk, jij maar een weekje eerder uitgerekend dan ik.
komt goed ook dankzij jouw tips heb ik er het volste vertrouwen in ! tot zo ik ga nu weg en ik laat het ff weten
nou dat viel mee en tegen ... volgende week naar de dieetiste dan paar dagen dieet van haar volgen en dinsdag er op weer een dagcurve met 4x een buis bloed laten prikken grrrrrr en de week daar op terug voor de uitslag tja het moet he ! maar gyn vond het wel meevallen allemaal ook echo gehad van de beeb en die is niks te groot ! prima op schema hoor ! dus jouw tips hebben het al in de hand gehouden misschien ha ha en tja dieeten volgen kan ik als de beste ! ben altijd al aan het lijnen dus ga er maar vanuit dat ik nu zelfs meer mag dan als ik aan het lijnen ben he ! thanks voor al jullie lieve steun he ! knuf emma
heey, dat is mooi nieuws zeg. 8) Maar de baby was toch eerst wel te groot? En nu opeens niet meer? Wat bijzonder! Nu maar hopen dat het volgende week ook weer meevalt. Succes alvast!
vind ik ook raar en vervelend zo maken ze je bang en dan blijkt het niks te zijn bij de 26 weken echo was hij een vierde te zwaar.... en nu dus prima ! bij de 20 weken was ook alles ok ... dus ik denk dat ze bij de pretecho een foutje hebben gemaakt ! nouja ik geloof de gyn maar want die heeft vandaag zo zijn best gedaan ! oh wat zal ik lekker slapen vannacht .. en kan ik nog stiekem voor ik begin met dieet een lekkere oliebol snoepen ha ha
Wat dat eten betreft is het eigenlijk jammer dat je geen insuline spuit. Als ik een oliebol wil eten (of twee of drie of vier) dan hoef ik maar een extra spuitje te plaatsen en huppa: lekker eten. Maar jij hoeft natuurlijk voor die paar laatste weekjes niet meer. Ik ga morgen of maandag appelbeignets bakken, vind ik nog lekkerder, en dan in de olijfolie, krijg je ook geen zuurbranden van. En daar zit veel minder koolhydraten in, ook niet gek voor ons. Oliebollen heb ik nog een hoop in de vriezer, heb ik er pas een hoop van ingeslagen toen ze met een actie langs de deur kwamen.
Ja ik heb diabetes type 1, al dik 20 jaar. Ik gebruik sinds 3,5 jaar een insuline pomp waardoor mijn suikers een stuk beter zijn geworden en we dus groen licht kregen om te proberen om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. De kleine was eerst qua gewicht aan de kleine kant, het groeide te weinig. Maar dat kwam waarschijnlijk door drukte. Ik kan mijn suiker erg goed houden dmv de pomp. Ik mag echt niet klagen! Het kan ook anders verlopen als je al zo lang diabetes hebt. Ben jij ook diabeet?
Wat geweldig dat je met type I je suiker toch goed onder controle kunt houden! Dat hoor je niet vaak! Ik schrijf sinds een paar maand op het diabetesforum waar ook een apart zwangerenhoekje is, en daar hoor ik echt heel bizarre verhalen over forse pieken en dalen (varierend van 2 tot soms wel 30)! Blij om te horen dat het dus soms ook wel goed kan gaan. Yep, ik heb al bijna 8 jaar diabetes, maar dan type II Ik gebruikte tabletten, maar sinds de zwangerschap spuit ik. Het gaat overigens heel goed, geen pieken of dalen, kan m'n suiker heel goed tussen de 4 en 7 houden. (Als ik soms eens een ijsje eet of iets anders met veel kh dan is er soms een piekje van 8 of 9, maar die spuit ik natuurlijk gelijk weg dan). Ben wel heel benieuwd naar de laatste paar weken. Het schijnt dat je als diabetesmoeder haast altijd 2 tot 3 weken vroeger moet bevallen, en daar baal ik wel van. Zou zo graag wachten tot de natuur spontaan aan de weeën begint, maar het schijnt dat inleiden haast altijd moet. Heb jij daar ook al over gehad met je gyn of internist?