Ik ben 28 weken zwanger en er is op school waterpokken geconstateerd. Kan dit kwaad of moet ik voorbereidingen treffen?
volgens mij is het schadelijk voor de zwangerschap als je nog in het begin zit.. maar zal wel even je vk bellen ..
Ligt eraan of je het zelf al gehad hebt of niet. M'n dochtertje heeft het ook gehad toen ik net zwanger was, maar omdat ik het zelf al gehad heb als kind was er niets aan de hand.
Ik heb het zelf wel gehad maar volgens mij kan het wel schadelijk zijn voor een pasgeboren baby. Ik heb volgende week weer een afspraak bij mijn vk en zal het dan aankaarten.
mijn zoontje heeft net de waterpokken gehad. het komt soms voor dat mensen het een tweede keer krijgen, daarom moest ik van de huisarts een bloedtest laten doen om zeker te weten dat ik het niet had. het komt niet heel vaak voor dat mensen het een tweede keer krijgen, maar just in case zou ik het wel even in de gaten houden... ik heb het al twee keer gehad! gelukkig nu geen derde!
ik hen zelf 2x waterpokken gehad dus uitkijken moet je altijd,gevaarlijkste fase is als de pokjes nog volle/ blaasjes zijn,dan zijn ze enorm besmettelijk