Op pad en autoreis met pasgeboren baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marianne22, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marianne22

24 jun 2012
    16
    5
    3
    NULL
    NULL
    Hoi,

Aankomend weekend zijn we uitgenodigd voor een familie etentje, waarvan mijn familie het erg op prijs stelt als we komen met onze 4-weken jonge dochter. Dit is alleen op 1,5 uur reisafstand van ons. Nu vraag ik me af of het voor onze dochter van 4 weken niet wat heftig is om zo lang in de maxicosi in de auto te zitten. Daarnaast ben ik ook bang dat ze mogelijk iets oploopt als we, nu ze nog zo jong en extra kwetsbaar is, met haar bij grote openbare gelegenheden komen (ook nu de kinkhoest weer heerst en zij nog geen vaccinaties heeft gehad). Wat zouden jullie adviseren? Ben ik te bezorgd?

Groetjes,
    Marianne

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hallo marianne22,

je moet doen, wat voor jouw gevoel goed. Dat is het belangrijkst. Maar op zich is er niet op tegen om met je baby hier naar toe te gaan. Een kindje mag 2 uur achter elkaar in de maxicosi zitten. Daarnaast heeft jouw kindje nog antistoffen bij zich vanuit je placenta, dus de kans dat ze iets oploopt is heel klein. Maar nogmaals volg je gevoel. Succes met je beslissing!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina