20 weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Frullie, Jul 23, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frullie

Frullie Actief lid

Jul 24, 2015
    296
    255
    63
    Hoi meiden,

Gisteren mijn 20 weken echo gehad met 19.4 weken.

De echoscopiste heeft alles gemeten, en ze gaf aan dat niet alles precies op die 19.4 kan zitten, dat begrijp ik.

Toen ze bij de beentjes kwam zei ze, de beentjes zijn iets korter, maar valt nog binnen de marge.
    Het bovenbeen bot kwam op 18.6 dus 5 dagen korter.

Door mijn hormonen en zorgen blijf ik daar aan denken. Mijn man is 1.93 ze zei dat gaat deze niet halen??
    Iemand ervaring hiermee?

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Mijn zoon werd ook aan de kleine kant geschat, de hele zwangerschap. Eenmaal geboren bleek hij 54 cm te zijn, ietsje langer dan de 48-49 die ze hem geschat hadden. Alleen het geschatte gewicht klopte. Je baby maakt tijdens de zwangerschap verschillende keren een groeispurt. Er is nu nog niet heel veel over te zeggen. Als ze net ietsje anders liggen krijg je al een afwijkende meting. Houdt er rekening mee, het is een 2D beeld van een 3D situatie.

Heb je wel de NIPT laten doen? En waar ben je bang voor? De lengte die je kind als volwassenen gaat krijgen is afhankelijk van interne en externe factoren. Dus genetisch, maar ook dingen als voeding/ ziekte etc spelen een rol. Zo lang het kindje maar gezond is.

3. Yelly

Yelly Bekend lid

Jun 26, 2019
    647
    575
    93
    Persoonlijk zou ik mij niet druk maken.
    Als er significante signalen zijn dat er een zorgelijke achterstand is, word je doorverwezen.
    Daarnaast is elk mens uniek en dus ledematen niet allemaal exact gemiddeld.

En ze hoeven maar een ini mini klikje ernaast te zitten voor een andere uitslag.

Dat gezegd hebbende...echo's zijn niet altijd accuraat. Onze spruit zou ongeveer 45 cm zijn, ml wilde nog maat 44 inslaan, gelukkig niet gedaan, maar 56 was eerder aan de orde, want ruim 55 cm:roflmao:

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Als het binnen de normaalwaarden valt, wat maakt het dan uit? :)

Mijn zoon werd lang ingeschat op de echo's, is klein en smal geboren en tot 1,5 ook klein gebleven. En nu is hij met 3,5 juist erg lang.

Echo zegt niet alles he?

5. joepy

joepy Fanatiek lid

Oct 12, 2017
    1,443
    952
    113
    Female
    Hier ook meegemaakt maar beide kindjes groeien heel goed en zie niks vreemd aan ze :thumup:

6. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

Aug 26, 2016
    1,195
    1,084
    113
    Hulpverlener
    Ik zou me echt niet druk maken, zeker als de verloskundige dat ook niet doet. Baby’s krijgen verschillende keren groei spurten. Daarbij is geen enkel mens 100 procent in verhouding. Bij onze baby was het hoofdje met 20 weken aan de kleine kant, met 26 weken ook en toen ik moet 29 weken weer een groeiecho kreeg was het hoofd goed en waren de beentjes weer aan de korte kant haha.

En de volgende keer zal het wel weer anders zijn.

Zolang je baby blijft groeien en vooruit blijft gaan is er niets aan de hand.

7. Frullie

Frullie Actief lid

Jul 24, 2015
    296
    255
    63
    Hoi dames, bedankt voor jullie reactie. Het is mijn derde zwangerschap en ik kan me niet herinneren dat dit bij de vorige 2 ook was.
    Ze zei dat als het binnen de marge valt tussen de 2 en 95 ofzo waarbij 50 gemiddeld is zaten de beentjes op 10, volgens haar dus nog binnen de marge. Maar ja dan kom je thuis en gaat mn hoofd...
    Als 50 gemiddeld is dan heeft dus 80 procent langere beentjes?? En dat terwijl mijn man 193 is.
    En ze zei ook zo stellig, deze baby gaat de 1.93 niet haken, kun je dat Nu al zeggen?
    Stomme hormonen....

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Vind ik ook apart dat ze zo stellig die uitspraak doet. Ik zou me zeker niet teveel zorgen maken hoor. Mijn dochter zou 'gemiddeld' zijn maar is inmiddels een grote meid van 3, mensen schatten haar 4 of soms 5.

9. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

Nov 9, 2018
    1,332
    1,135
    113
    Female
    Ik verwacht dat ze gewoon een luchtig grapje maakte aangezien er geen afwijking is. Het kind kan nog alleen kanten op groeien. Mijn vriend was kleiner dan ik bij geboorte en is nu 1.90.

10. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Joh, één meting zegt nog zo weinig (alhoewel deze meting in mijn ogen niks is om je druk over te maken). Ik zou als ik jou was de volgende metingen afwachten, zodat er een curve ontstaat en daar naar kijken en niet vanalles gaan denken over een eerste meting tov de lengte van je man en een loze opmerking van de vk.

11. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Zelfde meegemaakt! Beentjes zaten ook elke keer rond de p10. Man ook 1.94 en ik 1.76. Niets aan de hand en het is een lange jongen, maar in verhouding wat kortere benen. Binnen de marge is gewoon prima, anders had ze je door gestuurd. Geen zorgen maken, ik heb mij er echt te druk om gemaakt.

12. Frullie

Frullie Actief lid

Jul 24, 2015
    296
    255
    63
    Er komen geen volgende metingen meer, alleen nog een keer ergens in de 30 weken een echo om te zien of de baby goed ligt.

13. Frullie

Frullie Actief lid

Jul 24, 2015
    296
    255
    63
    Bedankt voor je reactie, heb jij naar aanleiding van die p10 meerdere echo's gekregen?
    Ik krijg nu namelijk niks meer. Fijn dat het toch een lange jongen is, maar dat van die kortere benen is dus toch uitgekomen?

14. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Ja heb ik wel, maar op mijn verzoek omdat ik er mee zat, anders zou ik ook geen echo’s meer krijgen. Je zou het kunnen vragen voor je eigen gemoedsrust, maar dan zou ik wel eerst even kijken of dat jou zou helpen of juist meer onrust geeft.

Bij ons was het wel apart. Mocht om de 3 weken een extra echo voor de benen, dat was met 24, 27 en 30 weken bij de VK. Elke keer schommelde het tussen de p7 en p18.
    Met 32 weken vanwege weinig beweging een echo bij de gynaecoloog in het ziekenhuis en toen was het opeens p63. Dus het kan ook aan de apparatuur liggen. Geen idee wat nou waarheid was.
    Ik vind in ieder geval dat hij in verhouding een lange rug heeft en wat kortere benen.
    Dat heeft zijn vader trouwens ook, ondanks dat hij heel lang is. Niets mis mee!

15. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Mijn dochter liep 2 weken achter met haar benen op de 20-weken echo. Kreeg daarna nog wel extra groei echo’s maar alles is prima en ze is kerngezond, maar ze heeft inderdaad wel korte beentjes en ook wat kleiner als gemiddeld.
    En mijn zoon liep met alles voor behalve zijn benen die liepen ook 4 dagen achter dan zijn termijn. En dit is ook een gezonde maar ook grote vent, met iets kortere beentjes:)

16. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Dan maakt de vk zich dus geen zorgen, anders had ze er wel (minstens) één extra ingepland.
    Je kan er altijd nog zelf om vragen als je je zorgen blijft maken .

17. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

May 12, 2018
    1,854
    1,176
    113
    Female
    Bij 1 van mijn kids werd tijdens de echo gezegd dat hij te korte benen had(lag onder de marge) en gewicht was wel oké. Uiteindelijk geboren met 56 cm. Nog steeds een bonk vent!

18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mijn kinderen zijn allemaal zo.
    Korte beentjes in verhouding. Zie je niets van en is de bouw van papa.
    Op echo's is er ook ook nooit spannend over gedaan.

Sowieso na m'n laatste geloof ik nooit meer een groei echo..
    Heb er deze zwangerschap door omstandigheden z'n 10 gehad voor de groei.
    Zou een p67 kindje zijn bij geboorte met 38 weken.
    Hij is dus p27... beetje ernaast kan gebeuren maar dit is wel beetje meer :|

Share This Page