Ik zat net mijn zwangerschapskaart te bestuderen en valt me ineens op dat er staat rhesus c onbekend en bij rhesus D foetaal gewoon helemaal niks. Ik heb in week 12 bloed laten afnemen. Zijn ze het nou vergeten te testen of ligt het nou aan mij? Hoort toch gewoon iets te staan? De rest van de uitslagen staan er wel gewoon op...
Ik heb in week 30 daarvoor niet meer hoeven prikken hoor. Heb je niet zo'n pasje gekregen waar je bloedgroep op staat? Als je rhesus positief bent hoeft er verder niks onderzocht te worden want dan maakt het niet uit wat je kindje heeft.
Met week 30 krijg je de Anti-D als t nodig is, dus dat moeten ze wel van te voren weten, maar weet niet meer precies wanneer dat was..
Oh rond de 27 weken heb ik bloed laten prikken en toen kwamen ze erachter dat ik anti-d nodig had en dat kreeg ik met 31 weken
ze prikken dit in het begin van de zwangerschap zo kwamen ze er bij mij achter dat ik rhesus c negatief heb en daarom ben ik met 27w nog een keer geprikt om te kijken of ik antistoffen aanmaak tegen de bloed van de baby ik zou even met je vk overleggen of je daar niet alsnog voor geprikt moet worden
Ja heb a positief, maar dat wist ik wel. Ik bel maandag wel even hoe en wat want heb pas met week 28 controle en haar niet meer gehoord over bloedprikken.
Als je zelf een positieve bloedgroep hebt hoef je niet te prikken, dan maak je geen antistoffen aan. Bij een negatieve bloedgroep moet je met 27 weken prikken op antistoffen. Aan de hand daarvan krijg je met ongeveer 30 weken en na de bevalling een prik die de antistoffen tegen gast voor een eventuele latere zwangerschap.
Ligt net ook aan welke rhesus factor je negatief voor bent. Ik ben O positief, maar wel rhesus C negatief. Dus ik moet nog wel voor antistoffen prikken, maar verder kan je geen prik voor rhesus c krijgen.. alleen voor rhesus D.
Ik ben o negatief, en ook rhesus D negatief, moet bloed laten prikken in week 27 vanwege de mogelijk antistoffen. Liefs,
Met 12 weken had ik alg. Bloedtesten hier kwam negatief uit. Met 27 weken bloed prikken om te kijken wat b.groep kind is. De is positief,dus in week 30 krijg ik prik en bij geboorte krijg ik prik
Ik heb ook bloedgroep A+, maar Rhesus C is wel negatief. Moet dus wel over 2 weekjes weer bloedprikken hoor..
Ik heb een andere soort antistoffen, maar moest in ieder geval met 27 weken weer bloed laten prikken.