Rhesusfactor vergeten te testen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annelie566, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik zat net mijn zwangerschapskaart te bestuderen en valt me ineens op dat er staat rhesus c onbekend en bij rhesus D foetaal gewoon helemaal niks. Ik heb in week 12 bloed laten afnemen.

Zijn ze het nou vergeten te testen of ligt het nou aan mij? Hoort toch gewoon iets te staan? De rest van de uitslagen staan er wel gewoon op...

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik week 30 moet je weer prikken en dan prikken ze daarop denk ik

3. annelie566

Oh doen ze dat pas bij week 30.. Dacht bij 12 al. Dan ligt het aan mij dus

4. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in week 30 daarvoor niet meer hoeven prikken hoor. Heb je niet zo'n pasje gekregen waar je bloedgroep op staat? Als je rhesus positief bent hoeft er verder niks onderzocht te worden want dan maakt het niet uit wat je kindje heeft.

5. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik moet in week 27 prikken... Ben zelf a-neg.

6. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Met week 30 krijg je de Anti-D als t nodig is, dus dat moeten ze wel van te voren weten, maar weet niet meer precies wanneer dat was..

7. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Oh rond de 27 weken heb ik bloed laten prikken en toen kwamen ze erachter dat ik anti-d nodig had en dat kreeg ik met 31 weken :)

8. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    ze prikken dit in het begin van de zwangerschap
    zo kwamen ze er bij mij achter dat ik rhesus c negatief heb
    en daarom ben ik met 27w nog een keer geprikt om te kijken of ik antistoffen aanmaak tegen de bloed van de baby

ik zou even met je vk overleggen of je daar niet alsnog voor geprikt moet worden

9. annelie566

Ja heb a positief, maar dat wist ik wel. Ik bel maandag wel even hoe en wat want heb pas met week 28 controle en haar niet meer gehoord over bloedprikken.

10. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Als je zelf een positieve bloedgroep hebt hoef je niet te prikken, dan maak je geen antistoffen aan.

Bij een negatieve bloedgroep moet je met 27 weken prikken op antistoffen. Aan de hand daarvan krijg je met ongeveer 30 weken en na de bevalling een prik die de antistoffen tegen gast voor een eventuele latere zwangerschap.

11. annelie566

Ah dat verklaard! Bedankt, dat wist ik niet.

12. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ligt net ook aan welke rhesus factor je negatief voor bent.

Ik ben O positief, maar wel rhesus C negatief. Dus ik moet nog wel voor antistoffen prikken, maar verder kan je geen prik voor rhesus c krijgen.. alleen voor rhesus D.

13. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je A+ bent kun je alles hebben en hoef je verder dus niet meer te prikken!

14. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik ben o negatief, en ook rhesus D negatief, moet bloed laten prikken in week 27 vanwege de mogelijk antistoffen. :)

Liefs,

15. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Met 12 weken had ik alg. Bloedtesten hier kwam negatief uit. Met 27 weken bloed prikken om te kijken wat b.groep kind is. De is positief,dus in week 30 krijg ik prik en bij geboorte krijg ik prik

16. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Ik heb ook bloedgroep A+, maar Rhesus C is wel negatief. Moet dus wel over 2 weekjes weer bloedprikken hoor.. ;)

17. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik heb een andere soort antistoffen, maar moest in ieder geval met 27 weken weer bloed laten prikken.

Deel Deze Pagina