Tips voor vakantie Mexico?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nieuwbegin, 26 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Eindelijk is ( waarschijnlijk) de knoop door gehakt, wij gaan of in mei of in september naar Mexico.
    Nu wil ik eigenlijk niet de gewone tourist spellen en alle zeg maar geeikte paden lopen.
    Is er hier misschien iemand die een tip heeft voor een goede locale gids?
    Uiteraard zijn alle tips welkom ( bv ook over entingen en eventuele zwangerschap enzo)

Thanks alvast

2. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    jaaa hier moet ik op reageren! Mexico, mijn favoriete land!

Ik ken geen gids maar ik weet wel dat je in mexico heel makkelijk zelf rond kunt reizen. Ik heb vorig jaar (in de eerste maand van mn zwangerschap) met een Mexicaanse vriend door mexico gereisd.In mexico kun je heel makkelijk de bus nemen. De bussen zijn heel luxe en schoon en voor bijvoorbeeld al 15 euro kun je van Mexico-city al helemaal naar de kust (zo'n 700 km) verderop. Verder heb je in iedere plaats een groot busstation waar je een buskaartje naar welke plaats dan ook kan kopen en de bussen gaan zeker wel 1 keer in het uur. Het is wel zo dat het heel makkelijk zou zijn als je al spaans spreekt want engels wordt niet heel erg veel gesproken (zeker niet in centraal en zuid mexico).

Verder heb ik een keer in een reisgids een hele leuke rondreis gezien. Je vliegt dan naar Mexico city en daar staat je huurauto voor je klaar. Dan leg je in zo'n ongveer 2 weken of 3 weken tijd, zelfstandig, een heel goot gedeelte van centraal en zuid Mexico af. Je gaat dan van plaats naar plaats en je hotel is dan al in die plaatsen gereserveerd. Je bent daar wel vrij in want je bepaald zelf vantevoren hoe lang je in een plaats wilt blijven etc. Je hoeft dus geen strak schema te volgen. Wat ik er van gezien had was dat je echt langs de mooiste en interessantste plekken van Mexico gaat. Als Estelle wat ouder is ben ik ook zeker van plan die reis nog eens te doen.

Verder mocht je meer willen weten over Mexico en over plaatsen die je wel en plaatsen die je beter niet kan bezoeken, dan moet je me maar een pb'tje sturen.

Ik ben echt al zo vaak in mexico geweest en ik heb denk iedere plaats daar wel gezien.
    Ook heb ik er op mn 16e een jaar gewoond ( een uitwisselingsjaar). Ik ben echt helemaal verliefd op dat land geworden dus als je iets wilt weten dan help ik je graag!

groetjes,
    Manouk

3. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ik werk op het reisbureau en wij zijn 2 jaar geleden in Mexico geweest.

Wij zijn naar de oostkust geweest (paar jaar daarvoor trouwens ook de westkust bezocht). Ik vond de oostkust qua cultuur interessanter.

Wij hebben van te voren een vlucht geboekt naar Cancun, autohuur voor 6 dagen en een verlengingshotel in Playa del Carmen (Riviera Maya).

We vlogen op Cancun aan, daar stond de auto klaar en hadden we een hotel in centrum van Cancun. Volgende dag gaan rijden naar Chicken Itza, daar Chicken Itza bekeken (erg indrukwekkend) en een hotelletje gezocht (met Lonely Planet echt ideaal! staan hele goede tips in, met handige plattegronden van verschillende plaatsen).

Daarna naar oa. Coba, Valladolid, Merida (erg leuke plaats!), celestun (flamingo's) en Tulum (prachtig!) geweest.

Allemaal zelf gereden en onderweg voor hotelletjes gekeken, was super goed te doen!

Daarna nog 12 nachten in All-in hotel in Riviera Maya, wat wij achteraf eigenlijk te lang vonden. We hadden natuurlijk alles wel zo'n beetje gezien en hadden daar niet meer zo veel te doen. Ja lekker zonnen maar vind het ook wel leuk om dagje niks dagje actief te doen zeg maar..

We hebben ook nog gezwommen met dolfijnen, was wel super ervaring.

De andere kant van Mexico (bij Puerto Vallarta) is meer gericht op natuur en de steden. Heel anders dan Yucatan!

4. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @wemdy06, goede beschrijving, alvast bedankt. Wij willen vooral veel cultuur happen, maya tempels bekijken ed. Strand is idd erg fijn, maar 12 nachten zou voor ons te veel zijn denk ik.
    Wat is Lonely Planet ?
    IS het een reis organisatie?

Het is dus met de auto erg goed te doen daar?
    Wij willen het liefst ook een auto reis samen stellen. Zodat jezelf kunt bepalen hoe wat waar en hoelaat enzo.

Heb je entingen nodig voor Mexico?

ALvast bedankt

Bianca

5. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Lonely Planet is een reisgids, erg handig! Hier staan tips over bestemmingen over de gehele wereld in, met bezienswaardigheden, hotels, restaurants etc etc.
    Hij is wel in het engels!

Met de auto is het prima te doen. Alles staat heel goed aangegeven en in de "steden"is het super makkelijk omdat ze met een stratenplan werken dat heel herkenbaar is.

Inentingen zijn wel aan te bevelen, zeker als je het binnenland in gaat!

Als je wel wilt verlengen aan het strand zou ik zeker PLaya del Carmen aanbevelen boven Cancun. Playa del Carmen heeft nog wel wat gezelligs. En inderdaad 12 nachten is te lang (vonden wij ook) een nacht of 4 is zat!

Het was voor ons voor het eerst dat we niks hadden geboekt tijdens de rondreis en dat was echt heel goed bevallen. Hotels onderweg waren ook helemaal niet duur en echt netjes!

Mei is een hele goede periode voor mexico.

In september zit je weer tegen het orkaanseizoen aan (is meestal in oktober).

Deel Deze Pagina