Vakantie naar de zon met baby van 8 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Eerised90, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 Eerised90, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
    Hallo!

11 juni gaan wij op vakantie naar Griekenland (Kreta).
    Mijn dochtertje is dan 8 maanden, bijna 9..

Ben al een beetje aan het bedenken wat we nog moeten kopen e.d., wat ik absoluut niet moet vergeten enzo.

Dus.....
    Tips?
    -Wat moet ik absoluut meenemen?
    -Wat is niet nodig?
    -Wat mag nou wel of niet in het vliegtuig mee?
    - Hoeveel koffers en hoeveel kg e.d.

Ik wil dus zoveel mogelijk tips, aanraders en afraders aub ;) .
    Wil goed voorbereid zijn zodat er nagenoeg geen stress hoeft te ontstaan over zulke zaken :p

Liefs

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Volgens mij kun je op intenet vakantie checklisten vinden speciaal als je met een baby op vakantie gaat. Probeer eens te googlen.

Veel succes en een fijne vakantie.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    #3 Roozjuh, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
    hier vorig jaar naar Mallorca geweest met 7weken oud zoontje.
    - Drinken voor in het vliegtuig met opstijgen én dalen!
    - Petje/hoedje voor de zon
    - niet te veel speelgoed, raak je alleen maar kwijt
    - genoeg tussendoortjes om je uk bezig te houden tijdens het wachten op vliegveld. (wij hadden 3uur vertraging)
    - zetpilletje voor als hij ziek wordt
    - zorg dat je kleine véél drinkt!! Mijn zoontje dronk zoals hij thuis ook gewoon drinkt kwa hoeveelheid, maar door het warme weer was hij beetje uitgedroogd (harde poep dat er niet uit wilde)

als je nog vragen heb, kom maar op! Onze vakantie is vlekkeloos gegaan! Echt totaal niks mis gegaan! Hij was de enige baby in het vliegtuig die geen enkele keer heeft gehuilt. Kreeg van bijna iedereen complimenten (ben er redelijk trots op ;))

EDIT: wat mag je niet mee in vliegtuig?
    Je mag geen flesje water mee nemen (gewoon waterflesjes die je in winkel koopt) tip: vul de drinkfles van je kindje helemaal vol. Dan mag je het opeens wel meenemen. Poeder voor voeding mag ook gewoon mee. Wij hadden ook een thermosfles met warm water om zijn flesjes te maken. Ook dit mag gewoon als je ze zegt dat het warm water is voor je kindje. Zolang het voeding/drinken voor je kind is, mag je in principe alles meenemen.

EDIT2: Wij hadden ons vliegtuigmaatschappij gebeld met de melding dat wij met een baby reizen. Zij zorgen er dan voor dat je vooraan in het vliegtuig komt te zitten bij die Extra Beenruimte Plekken. Dit was echt super geregeld bij ons, hadden alle ruimte.

Handbagage: het gewicht kwa hadnbagage dat voor volwassen geldt, geldt ook voor je kindje! Je mag (even uit mn hoofd) 10kilo meenemen per persoon. jij 10kilo. je man 10kilo en je kind 10kilo. Dit weten veel mensen niet en proppen alles voor het kind, bij papa en mama in de tas met als gevolg dat het te zwaar is bij inchecken

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik zou het deel over de bagage wel eerst checken bij de maatschappij waarmee je vliegt, want dat kan nog wel eens verschillen. Bij Transavia mag je bijv minder meenemen.

Alvast veel plezier!

5. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn vorig jaar naar Kreta geweest en heen mochten we geen bagage meenemen voor dochter en terug gewoon 20 kg.
    Dit stond op onze voucher.
    Verder kan je op Kreta heel veel kopen. Ook potjes en pampers.
    In het vliegtuig mag je gewoon babyvoeding meenemen en zou voor een eventuele fles water in een thermosfles doen dan moet je niet moeilijk doen met opwarmen enzo.
    En weet niet of jullie met een buggy of echt de kinderwagen gaan. Buggy mag je meenemen tot de gate een wandelwagen meestal niet en deze wordt ook mee gewogen met de bagage kilo's.
    Verder zeg ik geniet van je vakantie!!

6. p1982

p1982 Niet meer actief

we vliegen dinsdag met transavia en we mogen 10 kilo voor onze dochter mee nemen maar daar moet de buggy wel van af

verder mag ze een eigen handbagage tas (luiertas dus)
    we moeten voor de douna aangeven wat we voor haar meenemn en dat mag er dan ook mee anders niet

7. Speelgoed, ja dat moet ik goed gaan bedenken hoor..
    Toen ze zo klein was speelde ze nog bijna nergens mee, en nu wel, dus word wikken & wegen, wat gaat mee en wat niet!
    Denk dat ik wel iets nieuws koop voor de vakantie, dan vind ze dat weer interessant :) !

Ik hoop dat het bij ons ook helemaal goed komt..
    Ga iig niets plannen en zie het allemaal wel! Niet teveel verwachten, dan kan het ook niet tegen vallen..
    Dus ik kan ook een boterhammetje mee nemen voor de kleine?
    Want we vliegen om 16.30 en normaal krijgt ze om 17.30 een prakkie.
    Die wil ik dan rond 15.00 geven op het vliegveld, dan met stijgen een klein flesje en dr avond fles met landen..

Ok, die tip van de fles vol ga ik onthouden. Kan ik voor de fles voor het landen water in het vliegtuig krijgen?

Jij hebt gewoon de maatschappij gebeld, ok dan zal ik Transavia even bellen als ik de tickets binnen heb.

Ik heb het opgezocht:
    20 kg: Papa
    20 kg: Mama
    10 kg: Gabriëlla (incl. buggy)
    5 kg handbagage (per persoon toch?!)

8. Ik had het opgezocht:

20 kg: papa
    20 kg: mama
    10 kg: Gabriëlla (incl. buggy)
    5 kg handbagage (per persoon?!)

9. Wij hebben deze buggy:
    http://image02.otto.de/pool/formata/1978443.jpg
    Die is 7.5 kg..
    Kan ik miss beter een lichtere buggy mee nemen? Hij is redelijk zwaar namelijk..
    Als ik m tot de gate mee neem, word hij dan ook gewogen?

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    voordat wij de tickets hadden, hadden we de maatschappij al gebeld. Dan kunnen ze hier rekening mee houden met eventuele zitplaatsen aan jullie geven. Aan vliegtuig kan je volgens mij wel water vragen voor het landen. Oja en iemand vroeg om een foto van ons mannetje 'in' het zwembad maar heb perongeluk je pm verwijderd sry! haha
    hier alsnog de foto:

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    en hier nog foto van onze X-Adventure Inmotion kinderwagen voor aan boord. Deze wilden we laten sealen maar hij was te groot dus konden we een grote zak kopen(stevige zak trouwens) en daar hebben wij een slotje op gedaan zodat niemand m kan open maken. Hij is heelhuids aangekomen en de zak bewaren wij voor onze volgende vliegvakantie:

12. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Hoi,

hierbij de tips die ik laatst aan iemand anders op het forum heb gegeven. Misschien heb je er ook iets aan. Wij zijn naar Tenerife geweest en vlogen met Jetair vanaf Brussel, dus wel iets anders. Plaatsen had ik ook vooraf via internet gereserveerd.

Tips:
    - wij hebben Tijn een half uurtje voor het opstijgen een zetpilletje gegeven tegen mogelijke oorpijn

- ik had kant en klare pakjes nutrilon en pakjes fruitmelk (nestle) bij om via de fles te geven. Dit kan koud gedronken worden in is ideaal in het vliegtuig. We zorgen dat Tijn aan het drinken was toen we opstegen, ook tegen oorpijn.

- neem in het vliegtuig voldoende luiers mee, Tijn heeft wat af gepoept.

- zorg ook voor voldoende eten, zoals potjes fruit, liga, soepstengel enz. Dat was bij ons een goede afleiding. We hadden ook wat verschillend speelgoed bij.

- we hadden idd een buggy gekocht en deze mocht mee tot aan het vliegtuig. Op bestemming kreeg je hem als eerste op de band weer terug.

- bij het wachten op de bagage heb ik Tijn lekker op de grond laten kruipen zodat hij wat energie kwijt kon. Daarna moesten we ook weer de bus in. Veilig is natuurlijk anders zonder autostoel, maar het ging prima.

- op vakantie zelf hebben we helemaal Tijn z'n ritme gevolgd en dat ging prima. Ik had zelf ook al z'n eten en pampers meegenomen. Potjes zijn in Spanje wel te koop, maar veel minder variatie en eigenlijk alleen potjes vanaf 4 maanden.

- we hadden een flessenwarmer meegenomen en dat was echt ideaal. Hierin konden we zowel de flessen als z'n groente in warm maken. Tijn kreeg 's avonds al z'n eten op de kamer, aangezien het restaurant pas om 19u open was. Aan tafel kreeg hij nog z'n toetje en at hij wat met ons mee.

- ons zwembad was helaas niet verwarmd, dus hebben we een badje gekocht en dat op ons balkon gezet. Vond Tijn ook helemaal geweldig.

- we hadden voor Tijn z'n eigen beddengoed meegenomen, dus hoeslakentje, dekentje in hoes en slaapzak.

Hele fijne vakantie!

13. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Wat een lieve foto!

14. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Wij mochten trouwens gewoon water in z'n flesjes meenemen, geen probleem. Op de terugweg mochten we zelfs onze eigen flesjes water meenemen.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja klopt water in een babyfles doen ze niet moeilijk over. Vandaar dat ik ook de tip gaf: vul de fles helemaal vol. In vliegtuig kan je het overige in een bekertje doen en bewaren voor het dalen (wij gaven flesvoeding vandaar dat we water nodig hadden) Ik had in de fles water gedaan voor 2x voeding. Vind dat water van het kraantje in de wc aan boord niet zo heel fijn maar thats me, ik ben redelijk hyper over hygiene in het openbaar :p

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje :D Ja we moesten iets verzinnen zodat manlief en ik het water gewoon in konden gaan. 7weken oude baby kan je niet het zwembad in nemen, das veel te koud (niet verwarmd) En om de kleine nou in de kinderwagen te laten en dan zelf het water in te gaan was ook geen optie. kregen wel ontzettend veel bekijks haha:D

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier nog een vakantie foto van ons mannetje (sry kan het niet laten:D) Dit is trouwens een échte aanrader voor kleine baby's op vakantie!! Een opblaasbaar badje!

18. Roozjuh, wat leuk die foto's!
    Die in het zwembad is echt stoer :D ..

Debbedebs, dat zetpilletje ga ik zeker doen!
    Zeker nu de kleine momenteel last heeft van een oorontsteking aan beide oortjes, gaat al beter nu.
    Donderdag voor de zekerheid controleren of het helemaal weg is..
    Maar de dokter dacht dat het wel goed zou komen met de vakantie :) !

Kant en klare pakjes voor onderweg is ook wel handig ja!
    En voor het stijgen en landen drinken had ik al eens gehoord, en die extra luiers ook, :p haha.

Flessenwarmer is ook een goeie ja.

Hadden jullie ook een hotel?
    Hoe oud was Tijn toen?

19. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Wat vervelend dat ze last heeft van haar oortjes! Hoe gaat het nu?

Wij zaten in een hotel op Tenerife (halfpension). Tijn was 8 maanden en 1 week toen we gingen. Ik zag er best tegenop, zooral tegen de reis, maar het is echt super goed gegaan! Lekker van genieten!

20. Alles weer goed met dr oortjes gelukkig..
    Donderdag voor de zekerheid naar de HA!

Oke, Gabriëlla is 8.5 maand nu..
    Zie er niet tegenop ofzo! Verwacht niks, dan kan het niet tegen vallen.
    Al lijkt het me wel verschrikkelijk als ze de hele vlucht huilt.. Maar eigenlijk is ze super makkelijk, en huilt ze nooit!

Deel Deze Pagina