Ik ken Rhydian als een naam uit het Welsh, ik ken twee mensen die zo heten en vind het wel een leuke naam - maar ik denk dat het voor een Nederlands kind niet mijn smaak is. Zelfde bv met Damian of Dylan; ik hou gewoon niet van Engelse namen in het Nederlands...
Deze associatie had ik ook gelijk! Ik kon hem alleen niet linken aan de crimineel Taghi. Maar ik wist dat er iets mee was.
Ik zou Rij-die-an zeggen. Als het voor jullie dè naam is, zou ik er voor gaan. Mijn smaak is het niet.
Wat grappig Toen ik hem daar hoorde vond ik hem ook gelijk heel leuk! Heeft even op het lijstje gestaan. Maar mijn meiden hebben vrij standaard namen, dan zou deze naam heel erg afwijkend zijn. Dus hier geen optie meer, maar vind het nog steeds een leuke naam
Ik zou het als Riddiejun uitspreken. Op papier doet het me denken aan een naam uit een fantasyserie ofzo, de klank vind ik niet per se heel mooi, maar ik heb geen voorliefde voor Engels klinkende namen.
Op zijn Engels uitgesproken vind ik het wel een mooie naam... alleen ik denk dat de naam Riddijun heel veel met een knetterhard rollende ‘r’ uitgesproken gaat worden... Vind je hem dan nog steeds zo mooi? Echt op z’n Nederlands En zo te lezen wordt ie nu al op 100 andere manieren uitgesproken....
Ik moest ook meteen denken aan die crimineel toen ik de topic titel las. Sorry, het is een andere naam maar de associatie is er bij mij. Ik vind de uitspraak ook moeilijk. Ondanks dit alles, ik vind het geen lelijke naam.
Mijn eerste gedachte is ook rie-die-an. Op zich vind ik de uitspraak zoals jij het zegt wel oké maar ik denk dat een kind zijn, ik denk dus ook aan een jongen, leven lang uit moet leggen hoe de naam uitgesproken hoort.
Het is een Welshe naam en de spelling en uitspraak zijn daardoor voor mij erg logisch. Ik vind het ook een mooie naam. Ik denk alleen dat de meeste Nederlanders het verschrikkelijk zullen uitspreken, daarom denk ik dat het m bij ons nooit gaat worden ondanks de Welshe afkomst. Ik snap ook niet echt hoe mensen met deze spelling bij Marokkaans of Turks uitkomen; het is zo'n ontzettend typische Keltische spelling. Iers of Schots of Welsh maar absoluut niet middenoosters.