Baby (7,5 mnd) wil geen avondeten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marie85, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie85

Marie85 Lid

22 jan 2016
    99
    3
    8
    NULL
    NULL
    #1 Marie85, 4 feb 2019
    Laatst bewerkt: 4 feb 2019
    Hallo!

Ons zoontje (7,5 maand) wil niet zoveel weten van avondeten. Vers gemaakt niet, uit een potje niet.. het enige wat mij een keer is gelukt is een potje appel/bonen voor 4 maanden en een paar hapjes geprakte bloemkool/aardappels met wat appelmoes. Maar de dag erna wil hij het ineens niet meer. Hij eet verder wel goed fruit, brood en sinds kort crackers.

Nu zaten we een tijdje op dit schema (tijden zijn ongeveer) (tot ongeveer 6 maanden):

6.00 u: fles 210 ml
    9.30 u: fruit
    12.30 u: fles 210 ml
    16.30: fles 210 ml
    - Rond 17.30 u wat groenten proberen
    20.30: fles ml

Sinds kort zitten we nu op:

6.00 u: fles 150 ml + boterham
    9.00 u: fruit
    12.00 u: fles 150 ml + boterham
    15.00: cracker (craqotte) + diksap
    17.00 u avond eten (potje of bijv. wat groente met aardappel) + een yoghurtje
    19:00 u fles 180 ml

Nu is mijn vraag.. Als je kindje niets wil eten of maar een paar hapjes avond eten nam, wat doen jullie dan? We proberen namelijk de fles van 16.30 u te vervangen met avondeten.. maar als hij niet wil, heeft hij heel langs niets te eten.

Zaterdag hebben we hem dus een fles gegeven toen hij om 17.00 u niet wilde eten. De fles van 19.00 u wilde hij toen maar half, want hij zat nog vol. Hij werd vervolgens om 2 uur s nachts wakker.

Gisteren hebben we hem, toen hij weer geen avond eten wilde, een kleiner flesje gegeven.. en wel het yoghurtje. Hij dronk de fles daarna om 19 uur wel beter leeg. Alleen weer om 2 uur wakker.

We zijn dus even aan het zoeken waar we goed aan doen. Wellicht, als hij het avond eten niet wil, toch weer terug naar:

17:00 u fles 210 ml
    21:00 u fles 210 ml

En niet om 19:00 u dan alweer een fles. En als hij wel goed begint avond te eten, dit schema hervatten van om 19 uur de laatste fles.

Hoe ging dat bij jullie

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier was de bruine bonen met appel/rundvlees een mega succes.

Wij hadden juist de fles na t eten laten vallen, dus na t avondeten gelijk door naar bed. Daarom sliep ze wel nog even eerst voor t eten en aten we wat later anders werd t m niet. Dus tegen 20:00 lag ze toen op bed. Gaandeweg is dit naar vroeger geschoven dus meestal ligt ze nu rond 18:00.

In t begin had ze ook nog periodes dat ze tegen 23:00 ineens een fles wilde maar vaak was dat in periodes van groeispurten en was dat met een dag of 4 ineens weer over.

Nu is dit een rupsje nooit genoeg dus die eet altijd wel. Maar na een volle fles een uur ervoor hoefde ik t ook niet te proberen met avondeten. Interval zat hier echt op elke 2 uur.

Niet toevallig te moe voor t avondeten of nog niet goed wakker? Dat hebben wij hier wel eens en dan kan je ook op je kop gaan staan en t lekkerste van t lekkerste voor de neus zetren, maar ze eet dan echt niet. Ook is wat op mijn bord ligt altijd veeeeeeeeel lekkerder dan wat op haar bord ligt, ookal is dat precies hetzelfde.

Wat sommigen ook doen is in de middag (als dat kan met je schema) de warme maaltijd. Dat heb ik hier ook nog een periode gedaan, at ze gewoon 2x warme prak op een dag.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Al wel eens geprobeerd om groente op een ander tijdstip aan te bieden? Dan weet je ook of het aan de groente ligt die hij niet wil of aan het tijdstip dat hij misschien toch geen trek heeft.
    Je zou bijv. eens een paar dagen om 12.00 groente kunnen aanbieden en dan 's avonds een boterham.
    Maar hij is al 7,5 maand zie ik, kan je niet overstappen op gewoon stukken aanbieden ipv gepureerde hapjes? Hier at ze met 6-7 maanden gewoon boontjes en worteltjes zo uit het vuistje of sabbelde aan een stuk komkommer. Het hoeft ook nog geen flesvoedingen te vervangen. Hier altijd eerst gezorgd dat ze vertrouwd waren met de maaltijd en als ik merkte dat ze echt meer wilde en voldoende uit de maaltijd konden halen liet ik een fles weg.

Deel Deze Pagina