ik heb een vraag. Kan het zijn dat kinderen van anderhalf jaar al geen middagslaapje meer willen hebben. Onze dochter heeft altijd weinig geslapen tussen de middag. Als we een uur hadden, dan was het veel. Meestal drie kwartier en niet veel langer. Nu is zij altijd vrolijk en heel levendig. Dus ze had ook niet meer nodig dan dat. Meerdere malen geprobeerd vaker op bed te leggen enzo, maar dat werkte niet. De avonden en nachten slaapt ze ontzettend goed. Nu is het zo dat ze de laatste tijd nog minder of gewoon niet wil slapen tussen de middag. kan het zijn dat het middagslaapje nu al is afgelopen. Ze heeft er verder geen last van als ze niet geslapen of weinig geslapen heeft. Ze blijft vrolijk tot de avond aan toe. Ze heeft geen wallen en loopt niet te gapen. Ik heb het idee dat ze gewoon niet meer wil slapen tussen de middag. Nu leggen we haar nog steeds wel op bed, maar ze is binnen een half uur wakker of ligt soms gewoon de hele tijd te brabbelen totdat wij haar weer komen halen. Mijn vraag is dus eigenlijk of dit vaker voor komt? Dank jullie wel alvast!
het komt idd vaker voor hoor. Sommige kinderen hebben na een jaar idd geen slaapje meer nodig en anderen hebben het zelfs op de kleuterschool nog nodig.
Amy was ook ongeveer die leeftijd dat ze 8 van de 10x geen middagslaapje meer deed. Deed ze die wel dan kreeg ik haar savonds niet op tijd haar bed in en ging ze rustig door tot 23 uur.
Mijn dochter hield er ook met 19 mnd mee op, eerst dachten we dat het kwam omdat we op vakantie waren. Maar thuis sliep ze ook niet meer. Wel viel ze in de auto in slaap en soms weleens op de bank en dat is nu nog steeds zo.
Milan was ook nog geen 1,5 toen hij geen middagslaapje meer deed. Mijn zusje werkt op een kdv en daar zit een kindje die al vanaf 10 maanden overdag niet meer slaapt (en dat ook gewoon echt niet nodig heeft). Het komt dus zeker vaker voor!
Mijn oudste was ook 1,5 jaar toen ze overdag niet meer wilde slapen en was gewoon vrolijk en opgewekt de hele dag. 's Avonds en 's nachts sliep ze als de beste dus ik vond het niet zo erg. Ze viel nog wel eens in slaap als ik met haar ging wandelen in de wandelwagen of als we in de auto zaten.
Bedankt voor de reacties, nu weet ik tenminste dat het vaker voor komt! We zien wel hoe het allemaal gaat lopen, tot nu toe gaat het gelukkig goed.
Ik heb het idee dat mijn meisje er ook niet zo'n zin meer in heeft om smiddags te slapen. De laatste paar dagen blijft ze rustig een uur praten en lachen in bed, maar slapen ho maar. En als ze wel sliep, dan was ze om 22:00 savonds nog wakker Dus dat is het ook niet helemaal. Ik vond het ook wel heel erg jong maar blijkbaar komt het vaker voor.
Als ze wel even slaapt of gewoon ligt te brabbelen en dus niet huilt zou ik r wel gewoon in bed leggen. Ze rust dan in ieder geval wel uit.