dagindeling/schema baby 5 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Senna82, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Hallo!

Ik vroeg me af:
    Hebben/hadden jullie met een baby van 5 weken al een dagschema of een indeling van de dag?
    Ik geef borstvoeding en heb nog niet echt een dagindeling of schema wat ik volg.
    Is dit al nodig of is dit wel beter voor haar?
    En hoe doen/deden jullie dit?

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier kwam er rond zes maand een beetje schema in. Daarvoor wel eens een week een soort van ritme,maar kon ook zo weer anders worden.

Of eigenlijk was er wel een soort van schema, hij kreeg eten als hij honger had en sliep als hij moe was ;)

ik geloof niet zo in schema's, denk dat voorzien in de behoefte van de baby voorop moet staan.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Toen ik BV gaf had ik geen indeling of schema, alles ging zoals mijn zoontje wilde en wanneer hij wilde.

Nu hij flesvoeding krijgt is het meer "mijn" schema en hebben we wat vastere tijden qua voeding.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Sommige baby's hebben behoefte aan een vast schema, andere baby's worden daar onrustig van.
    Met 5 weken had ik helemaal geen schema. Belangrijkste is dat er qua voeding niet meer dan 4 uur tussen zit en 's nachts lekker laten slapen en niet wakker maken. Zo "leert" hij het verschil tussen dag en nacht.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zelfs met FV heb ik bij de jongste nooit echt een schema gehad.. Na de 6 maand werd het wel wat beter, omdat hij met dan aanschoof bij lunch en avondeten, maar tot die tijd was het lekker zoals het ging..

De oudste pakte zelf een ritme op, maar ook dat wisselde nog elke paar dagen/weken..

Sommige kinderen doen het er beter op, maar de mijne werden alleen maar humeurig als ik ze probeerde bij de sturen..

6. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hoi Senna! Hoe is het met je? Onze zoon is nu 4 weken, maar ook hier nog totaal geen ritme te ontdekken... Nu weet ik dat je een ritme niet kunt afdwingen, maar ik merk dat ik er zelf best onrustig van wordt. Kan me dit niet meer herinneren van onze dochter. Dus ik lees even mee!

7. mamasinds08

20 jun 2013
    16
    0
    0
    friesland
    Onze zoon is vandaag 6 weekjes, maar geen ritme te bekennen. Ik geef ook borst voeding. De ene keer zit er 3 uren tussen, vandaag weer 2 uren. Onze dochter van 4 gaat tussen 7 en half 8 op bed. Zodra ze ligt doe ik onze zoon. Badje voeden en slaapzakken. Dat is de enige ritme. Zo lang het goed gaat , lekker op zn beloop laten.

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Mijn meisje is nu 6 weken en ik hem wel vaste tijden van voeden (fv).
    Ook komt ze zelf nu op deze tijden.
    07.00-10.00-14.00-17.00-20.00-23.00 en dan tussen 3.00/4 00 s nachts
    Het kan een keer een half uurtje afwijken maar ze zit toch al sinds week 3 op deze tijden ongeveer.
    Verder geen schema voor slapen. Ze slaapt als ze moe is, krijgt aandacht als ze daar vraagt (lekker knuffelen).
    Over het algemeen slaapt ze vaak na de fles van 07.00 uur tot de volgende voeding en vanaf 21.00 uur s avonds.
    Overdag is het elke keer anders, steeds meer wakker en rond kijken:)

Deel Deze Pagina