Nog even over het inbakeren, het heeft hier ook wel even geduurd voordat madame zonder problemen ging slapen. Als ik de foto's zie van toen ze voor het eerst in de Pacco lag..net een mummie, en dat hoofdje..."ik ben het er NIET mee eens!" Hoewel ik echt TEGEN het laten huilen ben van baby's, hebben we haar de eerste paar keren heeeel even laten huilen. 5 minuten, niet meer dan dat. Naar binnen, kusje, en weer naar buiten. Het was ook meer een protest huiltje. We konden ook echt zien aan haar dat ze moeite had om zich er aan over te geven. Er zat heel veel spanning in haar lijfje. Maar echt, na een paar keer was het helemaal geen probleem meer. Ze lag zo lekker te slapen! Dus geef het even, want van de ene op de andere dag een grote verandering dat is wellicht iets te snel Wat betreft het bij je dragen, dat werkte prima bij mijn 2 andere kindjes. Die vonden het allang best. Ik zat aan mijn avondeten met jongste dochter in de draagzak. Die sliep lekker verder.. Maar mijn oudste werd daar overdag onrustig van. Dan doezelde ze een beetje weg 10 minuten, als ik stil op de bank zat, maar zodra ik in beweging kwam,hop weer wakker. Dus ik snap dat je haar wel bij je wil dragen maar dat ze dan ook niet aan haar rust toekomt.
Wat vervelend voor je dat hij zo blijft huilen. Ik heb echt met je te doen. Lijkt mij heel vermoeiend en frustrerend dat je hem niet kunt helpen. 125 ml klinkt wel veel voor zo'n kleintje. Heb je een speen voor de allerkleinste erop zitten zodat hij er lang genoeg over doet? Bij bv pakken ze wat ze nodig hebben en kunnen ze niet teveel van binnen krijgen. Hier leek dat juist weer super weinig altijd. In het begin groeien ze super snel he En een bv groeicurve loopt ook weer anders dan een kv groeicurve.
Ik vind het altijd een beetje jammer dat het cb dit altijd als eerste adviseren.. Hier niet gedaan, het voelde totaal niet goed. Want het moest gepaard gaan met huilen voordat ze eraan gewend zou zijn. En dat gaat me veel te. Ver bij een pasgeborene. Ik denk ook dat je heel erg je gevoel en je kindje moet volgen. En goed nadenken of er niet meer is. Ik ken het moeilijke, vermoeiende en gefrustreerde gevoel.... Sterkte daarmee...! Is hij bij jou wel rustig en stil?
Soms is het geen honger maar gewoon nog zuigbehoefte. Dan helpt een speen prima omdat je kindje het niet erg vindt dat er geen melk uitkomt. Soms is het (verborgen) reflux. Mijn oudste dronk superveel omdat de melk verzachtend werkte in haar slokdarm. En omdat ze zoveel dronk kreeg ze uiteraard meer last van reflux. Bij haar hielpen uiteindelijk medicijnen om het maagzuur minder zuur te maken. Ze had geen pijn meer en dus werd ze rustiger. Over het laten huilen: tegen mij is ooit gezegd dat een baby niet huilt om je te pesten maar omdat er iets aan de hand is. En een baby wil dan niets liever dan bij mama zijn. De vertrouwde geur en de warmte zoeken ze als ze zich niet lekker voelen echt op. Misschien helpt het als de inbakerdoek jouw geur heeft. Draag hem even op je lichaam en wie weet. Ik laat mijn baby niet huilen. Mijn dreumes laat ik wel even huilen (behalve als het een echte verdriet huil is.)
Verborgen reflux.. Hij spuugt niet vaak. Hikt wel een aantal keer per dag. Slaapt het lekkerst op z'n buikje, zou dus wel kunnen inderdaad.. Maar de cb arts heeft hem onderzocht en kon niks vinden. Leefregels bij v. Reflux gaan dan weer in tegen het inbakeren en op de rug leggen.. Hmm lastig!
Een CB-arts kan op die manier ook geen reflux diagnosticeren, dus dat die niets gevonden heeft, zegt niets over reflux. Reflux diagnosticeer je aan de hand van symptomen, of -bij hele ernstige klachten- door een PHmetrie-meting of maagbiopt. Leefregels werkten hier wel, inbakeren niet. Caitlyn slaapt sinds ze 5 weken is op haar buik. Hier uiteindelijk een maagbiopt gehad, omdat ze hele dagen bleef krijsen, waarbij idd een niet-goed-sluitend maagklepje werd gezien.
Fleur88: Ik heb niet gelezen reactie- reageer op je post. Hier ook dat was wat je zegt. Wel had ze(heeft?) reflux en kiss syndroom. Eerst hadden we naar osteopaat gegaan en dikkere voeding gaven. Daarnaast gelijk begonnen met rust en regelmaat. En ik moet je zeggen: doen!! Het is zoveel prettiger voor ouders en uitrustend voor kind. Daarvoor huilde ze dagen door en wilde alleen op schouder stil zijn. We deden het zoals cb je ook zei. Er kwam iemand ook van huilpoli voor 2 uur om samen te beginnen. Eerste 3 dagen lieten we haar huilen: je erkent het simpel als je speentje geeft of bijkomt of optilt en ze is vroolijk dab is geen pijn. We deden zo: flesje-spelen-in box- bij jengelen, huilen, moe in bed- als ze begon huilen steeeds lopen om instopen knuffeltje geven en speentje. Daarbij deden we ook sshhhh methode. Inbakeren deden we niet vaak Voordeel is dat na 1-2 weken je baby zelf weet wat van gem wordt verwacht. Hij laat het zelf weten dat hij wil slapen. Heeft altijd hetzelfde en slaapt veel. Hier is eeg goed gegaan en steeds. Nu allang huilt ze niet eens bij slapen gaan. Ze begibt huilen in box dan wil ze slapen. Ik doe haar in bed en weg is ze. Ik heb operns enorm veel vrijheid en tijd! Heerlijk!!! Nadeel is dat vask dat soort babys moelijk kunnen in slaap vallen ergens anders dan in eigen bed. Maar ik zie het niet als probleen. Voordeel dat nu en laterje baby kan zeldstandig slapen en goed uitrusten. Er zijn gewoon babys die dat nodig hebben vaak dat ze veeleisende babts die te veel opzich opnemen en voorlopen met ontwikkeling. Ze krijgen te verl prikkels en moeten goed kunnen aangestuurd worden zodat ze kunnen alles verwerken en uitrusten. Ik zou zeggen doen! Zeker! is zeker haalbaar. Vraag huilpoli arts langs te komen zodat ze met jullie het ritueel doorloopt en met jullie baby laat huilen eerste keer. Daarna kan je zelf beslissen hoe lang je door laat huilen of ga he steeds heen en weer. Als je nog vragen heb PB mij dan
Hier hadden we ook na de kraamweek een huilende baby!! ben toen met 2 weken gaan inbakeren en de dag erna verveelde ik me gewoon! heb erg een ritme erin gehad zoals het ria blom idee!! hier hielp dat enorm!!
Ik ken ook kindjes waarbij het laten huilen niet hielp. Dus het is geen wondermidd. Nog even los van of je een baby van 4w moet laten brullen omdat de moeder denkt dat er geen sprake is van pijn (mijn zoon van ruim 3 had vanochtend vreselijke pijn en dus brullen maar dochter deed iets heel grappigs em huilen was over ... pijn was er echt nog wel ... dus oppakken = stoppen met huilen is voor mij geen bewijs dat er geen pijn is, wel dat je kindje even is afgeleid). Mamahonger en het gevoel in een eenzame enge oneindigheid te zitten... kan ook nog. Als er zoiets aan de hand is kun je je baby idd conditioneren dat huilen niet werkt. Of je dat een fijn idee vindt is aan de ouders. Overigens is bovenstaande voor mij ook geen vaststaande absolute waarheid. Wel een mogelijkheid waar ikzelf rekening mee wil houden.
S was een huilbaby. Bij hem hielp inbakeren en speen en erbij blijven redelijk. Maar slapen bleef een gevecht. Hij heeft ranitidine gehad wegens vermoeden van reflux. Met een maand of 5 ging het langzaam beter. Nog steeds geen goede slaper. Wel heel vrolijk en een enorme boef. Soms denk ik wel eens dat hij gefrustreerd was omdat hij nog niets kon ... maar ik denk niet dat je gefrustreerd kan zijn over iets wat je niet kent . Hij haatte de draagdoek. Buikslapen ook. Hij haatte slapen gewoon. In de wandelwagen ging het redelijk. In maxicosi in auto of bakfiets ook. Dat dus veel gedaan....
Als het verborgen reflux is, geeft hij net niets terug. Daarom is het ook zo moeilijk vast te stellen. Ik zou toch eerst even naar een KA gaan om vast te stellen of er niets medisch is, voor je besluit een baby van een maand oud te laten huilen. Stel je voor dat ie wel pijn heeft, en jij laat hem gewoon huilen,..
Och je kleintje is nog maar 4 weken? Ook hij moet nog helemaal zijn draai vinden in deze grote wereld en heeft daar de veilige basis van mama bij nodig! Mijn dochter is tot 8 weken ook heel huilerig geweest, slechte slaper e.d. Op een gegeven moment naar,atende avond vorderde werd ik helemaal zenuwachtig! Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen! Ik zou je het boek Baby in een droomritme aanraden.. Zoals ik begreep veel minder hard dan Ria Blom en ik heb hier tips uit gehaald en mijn eigen draai aan gegeven! Ik gaf in de avond ook wat vaker een kleiner flesje..
Dag lieve dames, Even een update van mij (ts'er). Laten huilen ben ik heeeel gauw mee opgehouden, wilde braaf het advies van het CB opvolgen in eerste instantie maar kwam er el gauw achter dat laten huilen ons allemaal heel veel stress oplevert. Wat betreft de medische kant: kiss en reflux is uitgesloten door kinderfysio en HA. Inmiddels is tobian 5 weken en het gaat wel ietsje beter. Ik merk wel dat hij heel snel overprikkeld is. Als hij te moe is kan hij juist niet meer slapen, lijkt dan wel hyper allert. Inbakeren helpt dan helAas ook niet. Pas na gemiddeld anderhalf uur huilen en af en aan aan de borst valt hij in slaap. Sowieso is de borst nog steeds het enigste wat hem in slaap laat vallen. Wie herkent dit? En kan hij dan als hij ouder is ooit wel zonder de borst in slaap vallen? Ik leg hem telkens wel in zijn bedje als ik het idee heb dAt hij moe wordt, maar in slaap vallen lukt hem echt niet zonder een slokje mama melk. Maak me hierdoor wel zorgen over hoe dit moet als ik weer moet werken straks. Verder heb ik adhv jullie tips het boek van stephanie lAmpe gelezen. Opzich interessant maar word er wel onzeker van want hier werkt voeden ná het slapen dus niet, alleen daarvoor. En, wakker in zijn bedje leggen.. Geen kans! Ook inbakeren is niet the magic tric. Draagdoek werkt inmiddels wel weer, hij verzet zich eerst een kwartiertje maar valt dan toch soms daarna in slAap (als ik tenminste blijf wiebelen)... Achja, we zijn er nog niet maar iig bedankt voor alles tips!!!
Persoonlijk vind ik Ria Blom een dooie doos. Lekker sssssshhhj roepen als het kind pijn heeft... het werkt lang niet bij iedere baby. Ik heb dat filmpje gezien. Ik denk dat zij niet snapt dat een baby mama-honger heeft. @ts: komt helemaal goed je kleintje heeft je nog hard nodig. Geef er aan toe, hier ook gedaan. Eerste 8 weken draaamaaaa en daarna door andere voeding en medicatie een heerlijk kind @piccolina: als jouw dochter zoveel medische problemen heeft (gehad??????) Dan.zou ik Ria Blom niet toepassen! Kiss, reflux (ook al verdenk je het) moet je de oorzaak aanpakken en niet sssshhhhhj in je dochter dr oor tetteren. Niet kwaad bedoeld. Sorry dat moest ik ff kwijt.
Daar ben ik het helemaal mee eens: zie dit soort 'regimes' als een richtlijn of tip die je zou kunnen proberen, maar kijk vooral naar je kind. Ik ben ook zat ouders tegengekomen die het boekje als een soort bijbel toepassen en daarmee hun kind volkomen afschermen tegen onverwachte situaties of wisselingen in ritme (die er voor een kleintje in de groei ook bijhoren). Bijvoorbeeld: viel het kind in slaap in de wagen; gauw naar huis en overbrengen naar het vertrouwde bedje (met het risico van wakker worden en niet meer kunnen slapen). Dat vind ik absurd; het kind voelt zich kennelijk lekker in de wagen en valt fijn in slaap; waarom niet een rondje extra rijden of even in de hal uit laten slapen. Een ander voorbeeld: baby valt in slaap tijdens het drinken maar het ritueel is nog niet afgemaakt (boekje nog niet voorgelezen/liedje nog niet gezongen): kind wordt wakker gemaakt en alsnog (huilend) voorgelezen. Dit ben ik serieus tegengekomen. Wil niet beweren dat dat zo in het boekje van Blom staat, maar zo rigide gaan sommige ouders hiermee om en dan lijkt het echt of je inderdaad je gezonde verstand/moedergevoel uitzet om een 'methode' goed uit te voeren. Het belangrijkste is om vermoeidheid en hongergevoel goed te kunnen onderscheiden en daarvoor moet je vooral goed naar je kind leren kijken.
Heb je al eens contact gehad met iemand van VBN of LLL? Ria Blom's methode is bv-onvriendelijk en als ik zo lees wat er bij jullie gebeurt dan denk ik dat je met een beter borstenmanagement (les 1: kijk naar je kind, niet naar de klok) veel kunt verbeteren. Helaas, een CB kan je daar vaak niet bij helpen, vrees ik.