Ria Blom

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamamadelon, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamastevie

8 dec 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    Ik sluit me helemaal aan bij Joyce en Firegirl! Ons kindje huilde ook veel en had veel last van darmkrampen. Mamamadelon is zeker niet Barbaars of van steen. Natuurlijk gaat ze regelmatig kijken bij haar baby. Telkens eruit halen doet ze juist niet want daar raken kindjes overprikkeld van. Het is idd knap dat ze het probeert ondanks dat het huilen je ook pijn doet in je hart. Jammer dat sommige dames hier alle baby's over een kam scheren, de een is de ander zeker niet. De ene baby heeft ook meer temperament als de ander en zal dus harder van zich laten horen als tie neer word gelegd. Mijn baby slaapt ook naast mij in bed zonder Pacco en dit gaat prima, overdag ligt ze wel in de Pacco en ook dit gaat prima, dus ook dat is een soort regelmaat. Wij hebben iig een hele andere baby sinds 2 a 3x laten huilen en ook bij mama madelon gaat het al veel beter. De baby lacht naar haar na het slapen omdat ze uitgerust is en weet echt niet meer wat er voordat ze ging slapen gebeurde dus onzin Merel69.

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik heb de Ria Blom methode toegepast toen Zoë 2 bijna 2 maanden was. Ik was zelf uitgeput van het constant met Zoë bezig zijn. ik voelde me geen gelukkige mama maar een oververmoeid wrak.
    En ook mijn meisje was niet happy, 9 vd 10 keer als ze wakker was, huilde ze. Ik had dan ook totaal geen regelmaat. Ik deed maar wat (wat overigens bij andere kindjes wel goed kan werken). Daar werd Zoë ook erg onrustig van.
    Toen las ik hier op het forum enthousiaste verhalen over de methode van Ria Blom. Ik heb gelijk haar boek gekocht, daarna inbakerdoeken en ben begonnen met de 3 R-en (rust regelmaat en respect). Vreselijk vond ik het om mijn meisje te laten huilen, de 30 minuten waren in het begin bij mij ook 10 minuten. Er komt vanzelf een punt dat je zeker weet dat alles goed is (je hebt alles wel 5 keer gecheckt) en dat je je kleine laat huilen. En inderdaad, daarna werd ze als herboren wakker!

Ik vind de RB-methode heel fijn! Ik heb er een heel blij en uitgeslapen meisje voor terug gekregen. Ze heeft gewoon veel behoefte aan rust en regelmaat! We zijn nu bezig met het afbouwen van de inbakerdoek maar de regelmaat blijft.
    Wel moet je het met je eigen gevoel doen. Het boek is een leidraad, je mama-gevoel is doorslaggevend! Staar je niet blind op de regels van Ria Blom. Dan is het een prima methode, naar mijn mening!

Succes!

Lisszy

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Overigens wou ik nog wel even melden dat bij ons de standaard huiluurtjes natuurlijk wel bleven (na het eten, tussen 18u-21u). Toen heb ik haar niet laten huilen, maar altijd dicht bij me in een draagzak gehad. Maar dat was alleen 's avonds en dat is nu ook over. Die uurtjes blijft je kleintje natuurlijk houden en dan is het beste om hem/haar dicht bij je te houden.

Lisszy

4. Mamastevie

8 dec 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    Ook daar sluit ik me bij aan. Evi ligt sávonds lekker bij me op de buik totdat ze weer rustig is en de krampen over zijn. Dit merk je vanzelf!

5. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    Bij mij was het boek van ria blom echt een uitkomst. Noa was overdag huilerig en sliep alleen maar hazeslaapjes. Ook liet ik haar altijd bij mij inslapen, want zodra ik haar moe maar wakker in bed legde ging ze huilen. Ik kon hier niet goed tegen en pakte haar dus er weer uit. Ik had geen tijd meer om iets te doen en was ook hartstikke kapot. Toen ik het boek had gelezen van Ria blom, ben ik het gaan proberen. Eigenlijk ging het meteen goed. Ze moest idd een tijdje huilen, en soms deden wij nog een troostflesje zoals in het boek beschreven staat, en als ze daarna weer ging mekkeren (doet ze als ze moe is) legde we haar weer in bed. Nuslaapt Noa in de avond al vanaf zeven uur tot de volgende morgen zeven uur. We maken haar alleen wakker voor de avond fles. Daarnaast doe ik haar standaard als laatst in de box en als ze gaat jengelen, leg ik haar in bed. Nu is meestal max 5 a 7 min huilen/jammeren en dan slaapt ze zeker 1,5 a 2 uur. Heerlijk. Ze is zelf veel gelukkiger en blij. Daarnaast heb ik voor overdag ook de puckababy gekocht aangezien ze overdag in het begin nog steeds hazeslaapjes deed. Nu dus niet meer. Voor mij heeft het boek heel erg geholpen

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik laat haar zeker na de nachtfles bij mij in bed,vinden we allebei heerlijk,en ik denk dat het voor haar ook went olm overdag in haar eigen bed te slapen,ze slaapt nu al vanaf 15 uur! ik kom weer helemaal tot mezelf en heb weer tijd voor mn zoontje.
    ik heb vandaag gemerkt dat ze ook in slaap valt als ik haar na 15 minuten haar speen geef. dan valt ze ook in slaap.

7. Mamastevie

8 dec 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    Goed om te horen Mamamadelon. Heerlijk he, je weet niet wat je overkomt. Fijn voor je zoontje ook! Lekker volhouden zo en genieten nu.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nou op dit moment breekt ze de boel af,ga toch maar even een speentje geven...:(

Deel Deze Pagina