Ik ben het al eens tegengekomen, maar ik kon het niet vinden... Er is hier een topic, of ergens in een topic een verwijzing naar een website waarin staat wanneer een gemiddeld kind kan... ... omrollen ... zitten ... kruipen ... staan ... lopen ... zijn eerste woordje zeggen etc. Wie o wie weet hem te vinden?
Verschilt echt per kind! Mijn zoon was heel snel met alles en de zoon van een vriendin van mij die even oud is was veel langzamer... maar ik weet zo de site niet maar denk zet dit er even neer hou je niet zo vast aan bepaalde termijnen het verschilt echt per kind nl.
Motorische Ontwikkeling - Wat kan 'n kind op welke leeftijd? | Mens en gezondheid: Kinderen Ik weet niet of dit is wat je bedoeld maar het is wel zoiets. Liefs
Dat is inderdaad zoiets. Ook handig, maar niet die ik bedoelde. Die ik bedoelde heeft echt een bereik. Zo van kruipen tussen 6 en 12 maand. Lopen tussen 12 en 18 maand.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het verschilt zo per kindje dat ik me soms afvraag of Milan niet achterloopt.
Bedoel je dit: Ouders Online - Wanneer doet een kind wat? Hier had ik een tijdje geleden ook naar gezocht en toen kwam ik hier terecht
Ik vind deze altijd erg goed: Kind & Gezin - Ontwikkeling dit is miss meer wat je bedoelt: Sociale Ontwikkeling - Wat kan een kind op welke leeftijd? | Mens en samenleving: Sociaal
dan moet je de oei ik groei boekjes lezen. dan lig je werkelijk helemaal in een deuk. de volgorde klopt wel redelijk maar de leeftijden die erbij staan daar kreeg ik de slappe lach van zo idioot snel zelfs een wonderkind kan dat niet bijbenen.
Nou he, dat heb ik ook met de oei ik groei Ik vind het een leuk boek, en die sprongen kloppen ook wel aardig, maar wat ze dan zouden moeten kunnen daarna is af en toe gewoon lachwekkend
Oei ik groet is echt een stom boek. Soms helpt het wel bij het verklaren van bepaald gedrag en de sprongetjes kloppen idd redelijk. Maar er staat ook altijd van die "reacties van ouders" tussen. Oei ik groei gaat geloof ik ook uit van wanneer een kind iets ooit gedaan heeft, dus op zijn allervroegst. (hmmm beetje kromme zin geloof ik).
Weer twee hele goede links! Daar heb ik ook veel aan! (Maar die ene die ik laatst gezien had, was wéér anders!) Maar maakt niet uit! Blijf vooral plaatsen die links! Dan hebben we zo een mooie verzameling! En als er ooit weer een topic verschijnt met "Wanneer kan mijn kind <vul in>", kan men mooi naar dit topic verwijzen! Bedankt allemaal!
LOL, dat is hem óók niet, maar ik denk wel dat dat de beste (lees: meest volledige) tot nu toe is! ik denk zelfs beter dan die ik bedoelde! Dankjewel!
Oei ik groei gaat uit van de leeftijd dat een kind fysiek en psychisch tot een bepaalde handeling in staat is. Bijvoorbeeld rollen, dat kan een gemiddeld kind fysiek en psychisch aan met 3 maanden. Veel kinderen doen dat dan nog niet (nog niet de kracht geoefend, nog niet geprobeerd, karakter oid), maar het kán wel! Vandaar dat Oei ik groei soms ietwat voor lijkt te lopen