Van lieve baby tot krijsend kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wie kent / herkent dit?

Mitchell is van de week ziek geweest. Heel verkouden en koorts. Hij wilde niet slapen en dat kostte ons allemaal heel wat energie. Ik ben vandaag voor de zekerheid bij de huisarts geweest, maar hij heeft geen oorontsteking of iets dergelijks. Mitchell is tot nu toe altijd een heel zoet kind geweest. Kan zich lekker vermaken en moppert wel eens, maar welk kind niet.

Nu gaat hij bij het minste geringste gillen en schreeuwen en ik weet echt niet goed wat ik er mee aan moet. Tot op een zekere hoogte probeer ik hem af te leiden, maar als hij echt helemaal over de emmer gaat, dan negeer ik hem tot hij weer rustig is.

Tips en ervaringen zijn meer dan welkom.

2. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Kan een sprongetje zijn. Je ukkie kan natuurlijk ineens een ontwikkeling meemaken waarvan ie 'schrikt' en de enige reactie is huilen/krijzen etc. Probeer hem te troosten, met bijv. een lekkere knuffel in je armen of troostende woorden. Ik heb het ook meegemaakt; eerst rustig en dan ineens over de toeren. Soms negeer ik mijn zoontje (bijna 15 maanden oud), maar als hij echt over de rooie gaat pak ik hem lekker beet en zeg dan wel eens 'mama houd toch lekker wel van je' :) Probeer zelf rustig te blijven, al is dat soms moeilijk, want als jij eenmaal jouw grens hebt bereikt zitten jullie straks beide te huilen ;) Sterkte en het komt vast goed!
    X Lise

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    komt mji heel erg bekend voor.....
    en inderdaar zelf rustig blijven i sheel belangrijk (zegt ook 1 wat :) )
    ik dek ook dat het een sprongetje is want kleine kindren moeten ergens hun frustratie in kwijt en ja ze kunnen nog niet praten dus gaan ze huilen

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Rustig blijven en heel veel knuffelen, lichamelijk contact is nu heel belangrijk.

Deel Deze Pagina