baas betaalt salaris niet uit

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo dames.
    een probleem.

mijn man zijn baas betaalt zijn salaris niet uit.
    hij doet alles bij ing banking.
    afgelopen donderdag moest hij salaris krijgen.
    maar er was storing bij ing zakelijk.
    wij hebben zelf ook ing en altijd gaat het goed als zijn baas zijn salaris overmaakte hadden wij het gelijk!
    oke dat er storing was heb ik gelezen.
    maar was ook dezelfde dag opgelost.

nu hebben we nog niets ontvangen terwijl zijn baas beweert er mee bezig te zijn.
    ook hoort hij op donderdag zijn nieuwe roosters gehad te hebben..

en ook dat is er nog niet ...

wat nu? zijn baas verwacht wel dat hij komt werken.
    ik moet ook mijn vaste lasten betalen...

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik zou nog even afwachten. Denk niet dat de baas in het weekend bezig is met salarissen overmaken.
    Je man zal wel moeten gaan werken anders is het werkweigering. Zou het nog een paar dagen de tijd geven.

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Is er geen uitstel van betaling aangevraagt?

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

gewoon nog even wachten, na de donderdag zit er nog maar 1 werkdag tussen, hetgeld zal deze week wel op de rekening komen

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou je man morgenochtend direct laten vragen hoe het zit en met zijn collega's samen (neem aan dat niemand betaald heeft gekregen) eisen dat het salaris diezelfde dag nog wordt overgemaakt. En als hij moeilijk doet, gaan ze gewoon met hun armen over elkaar zitten wachten tot hij het wel doet ;). Is dat werkweigering? Officieel waarschijnlijk wel maar de baas is verplicht te betalen voor het geleverde werk van de afgelopen maand, daar hebben ze tenslotte een contract voor getekend.

Ik heb ook ooit zo'n baas gehad die dacht dat hij dat wel kon flikken bij mij. Nou dat was 1 keer en daarna nooit meer. Collega's die minder mondig waren betaalde hij nog steeds pas een week later uit. Het is goed hoor, ik heb ook mijn vaste lasten die de 1ste van de maand worden afgeschreven, ik werk voor hem, hij moet mij betalen, klaar.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    ik denk dat door de storing de betaling in de loop van de vrijdag misschien is klaargezet, dan krijg je het maandag.
    Zou maandag wel informeren of het al uitbetaald is.
    Klinkt als een overmacht situatie.

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    O o, dit zijn meestal de eerste tekenen dat het slecht gaat met het bedrijf. Ik hoop voor je dat hetimderdaad overmacht is, en geen faillissement .

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Huh?

Een storing bij de ING-bank betekent dat het slecht gaat met het bedrijf die zaken doet met de betreffende bank?
    Hoe zit dat dan? Dat ligt dan toch aan de ING-bank en daar kan het bedrijf van de man van TS toch niks aan doen of wel?

Ik denk dat door deze storing het salaris een dag is blijven hangen, maar dan zou het morgen wel bijgeschreven moeten zijn.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik denk dat je het groter maakt dan het is...natuurlijk kan het zo zijn dat door de storing bij ing de hele betaling niet overgemaakt is. Misschien heeft de bank verzocht alle opdrachten opnieuw te geven en kan dat maandag pas.

Om nou meteen te gaan denken dat de baas helemaal niet van plan is het salaris over te maken is wel wat doemdenken. Het weekend zit er tussen en als de boekhouder alle betalingen opnieuw als opdracht naar de bank moet sturen dan word dat uiterlijk dinsdag verwerkt. w.s zal de baas er dan een spoedbetaling van gaan maken.
    Heb je over 14 dagen nog steeds geen salaris dan zou ik pas in de gordijnen gaan hangen. Niet bij voorbaat al ;)

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    even aan collega's vragen of die wel hebben gehad.. vind het vreemd dat hij nog geen rooster heeft gekregen. succes!

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je bent wel erg ongeduldig, na donderdag is er nog maar 1 werkdag geweest. Als het door de storing kwam zal het salaris ongetwijfeld na het weekend bijgeschreven zijn.

12. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Als er donderdag een storing was kon hij op zn vroegst vrijdag pas de betaling opnieuw doen.
    En aangezien de ING in t weekend alle betalingen zelf vasthoudt kan het er niet eerder staan dan maandag.
    Staat het er dinsdag of woensdag nog niet zou ik even aan de baas vragen van hoe of wat.
    Maar om nu al te roepen dat je man niet aan het werk gaat vind ik wel heel erg op de zaken vooruit lopen!

13. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Mm uitblijven van nieuw rooster zou ik in combi met dit wel zorgelijk vinden, bij ons staat het zelfde dag erbij ook vrijdag, maar voor hetzelfde geld ligt het kantoor plat met de griep en is de storing de oorzaak. Gewoon naar werk gaan dus en maandag op kantoor even rustig zonder dreigen navragen.

14. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik vind je ook wat ongeduldig, als je nou 1 of 2 weken verder bent zou ik je topic nog snappen ;)

15. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Jemig donderdag storing bij ING zakelijk en dan nu al zo'n topic? Volgens mij heb je niet erg veel geduld of wel ;)

Zijn er overigens andere tekenen met problemen bij het bedrijf ( los van de roosters) dat je nu zo argwanend bent? Anders denk ik gewoon nog even geduld hebben. Hij moet wettelijk voor de 3e dag van de vlg maand betalen ( vandaag dus) aangezien het weekend is kan het best zijn dat het er morgen pas op staat.

Deel Deze Pagina