Argh... die kleine meid van mij zit nu al de hele ganse dag met haar hoofd tussen mijn ribben geklemd. Ik probeerde haar al een beetje de andere kant op te lokken, maar ik heb nu al geen overwicht. Het enige wat ik nu kan doen is dus achterover geleund op een stoel zitten, anders krijg ik gewoon geen lucht (voor mijn gevoel dan)..Het is een behoorlijk beklemmend gevoel eigenlijk. Nu riep mijn vk van de week, dat als ik het gevoel had dat er een band om mijn buik zou ik meteen moest bellen. Dit gevoel komt wel in de buurt, maar ik heb verder geen hoofdpijn (meer) ofzo.. Iemand tips..
Volgens mij is die 'band om de buik' gevoel icm hoofdpijn puur een indicatie voor zwangerschapsvergiftiging. Als jij al weet dat dat gevoel komt doordat je kleintje daar lekker met 'r hoofdje zit te duwen lijkt het me niet nodig om je daar dan zorgen over te maken. Ik herken dat gevoel wel, band om je buik aan de bovenkant. Bij mij werd verteld dat ik idd ook hoofdpijn moet hebben en vlekjes/streepjes voor m'n ogen om alarm te slaan voor het geval het wel vergiftiging is.
Ik maak me daar ook niet echt zorgen over.. Van de week had ik juist hoofdpijn en een baksteen op mijn borstgevoel en toen wel de VK gebeld. We hebben er verder niks aan gedaan en zouden het afwachten.. Maar ik denk inderdaad dat dit dus echt het koppie en ik weet niet hoe ik haar daar weg kan krijgen.. haha
Ohw, dan begreep ik 't verkeerd Maarre.. pfff nee geen tips. Constant plagen en porren en wakker maken? Misschien wordt ze flauw van je en gaat ze wegkruipen! Maar das ook weer zo gemeen he
Ik herken het ongemak heel goed. Als het goed is krijg je er minder last van als jullie kleintje draait en/of als het gaat indalen, dan zakt het in je bekken. Bij mij wordt het helaas niet minder want ons kleintje ligt nog steeds in stuit, dus ik vrees dat ik na de geboorte pas die ribbenpijn kwijt ben. De kans dat het nu nog draait is echt minimaal. Groetjes, Wendy
Ook hier heel herkenbaar. Ik lig meer dan dat ik zit en heb dan vaak mn armen boven mn hoofd. Op die manier kom ik de avond op de bank beter door. Bij mij zijn het de billen die in mn ribben porren. Ik wacht dus maar op het indalen.