si gewricht/ bekken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sammie01, 5 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammie01

    sammie01 Actief lid

    3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik heb een vraagje over een rug/bekken probleem.
    anderhalf jaar geleden kreeg ik spontaan pijn in mijn rechterbeen. eerst dachten ze dat ik een soort hernia had maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn. ik heb allemaal verschillende soorten ondezoeken gehad van rontgenfoto's tot mri scan maar ze kunnen er niet echt achterkomen.
    dus nu loop ik al ruim anderhalf jaar met pijn. ze zeggen dat het bij mijn bekken vandaan komt. net boven mijn bil. en noemen het ook wel het si gewricht.
    en dat geeft weer pijnprikkels door naar mijn lange been zenuw.
    nou is mijn angst eigenlijk wat nou als ik zwanger zou worden en ik zou moeten bevalen... kan dat wel... aangezien ze zeggen dat het bij mijn bekken vandaan komt. nu is de pijn wel houdtbaar maar soms heb ik veel pijn.
    weten jullie daar een beetje wat van af... miscchien wel eens vaker wat vangehoord.
    alvast bedankt voor het beantwoorden.
    sammie.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sammie,

    vervelend dat je daar zo'n last van hebt. Je weet nooit hoe je lichaam en je bekken op de zwangerschap gaat reageren. Het kan zijn dat het erger wordt, maar je kunt ook door de verweking van banden en bekken minder pijn gaan krijgen. Ik zou me niet al te druk maken, omdat je er toch niets over kunt zeggen. Wees wel laagdrempelig met fysiotherapie als je zwanger bent. Blijf bewegen en zwemmen kan ook verlichting geven.

    Mirjam
     
  3. sammie01

    sammie01 Actief lid

    3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik heb een vraagje over een rug/bekken probleem.
    anderhalf jaar geleden kreeg ik spontaan pijn in mijn rechterbeen. eerst dachten ze dat ik een soort hernia had maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn. ik heb allemaal verschillende soorten ondezoeken gehad van rontgenfoto's tot mri scan maar ze kunnen er niet echt achterkomen.
    dus nu loop ik al ruim anderhalf jaar met pijn. ze zeggen dat het bij mijn bekken vandaan komt. net boven mijn bil. en noemen het ook wel het si gewricht.
    en dat geeft weer pijnprikkels door naar mijn lange been zenuw.
    nou is mijn angst eigenlijk wat nou als ik zwanger zou worden en ik zou moeten bevalen... kan dat wel... aangezien ze zeggen dat het bij mijn bekken vandaan komt. nu is de pijn wel houdtbaar maar soms heb ik veel pijn.
    weten jullie daar een beetje wat van af... miscchien wel eens vaker wat vangehoord.
    alvast bedankt voor het beantwoorden.
    sammie.
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sammie,

    vervelend dat je daar zo'n last van hebt. Je weet nooit hoe je lichaam en je bekken op de zwangerschap gaat reageren. Het kan zijn dat het erger wordt, maar je kunt ook door de verweking van banden en bekken minder pijn gaan krijgen. Ik zou me niet al te druk maken, omdat je er toch niets over kunt zeggen. Wees wel laagdrempelig met fysiotherapie als je zwanger bent. Blijf bewegen en zwemmen kan ook verlichting geven.

    Mirjam
     
  5. sammie01

    sammie01 Actief lid

    3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    wat bedoel je met laagdrempelig kwa fysio...
    zwemmen doe ik al en dat gaat nu al goed....
    ik had nog een paar vraagjes... mijn zus heeft 3 moeilijke zwangerschappen gehad waarbij ze 1 x bekkeninstabiliteit heeft gehad... en haar jongste kindje heeft het kiss syndroom... ze zijn daar heel laat achter gekomen tewrijl mijn zus zag dat er al iets mis was. ook mijn moeder heeft 2 miskramen gehad en 3 gewoon moeilijke zwangerschappen.
    de een zegt dat de kans groot is dat het een soort van erfelijk is... ik heb zelf mijn twijfels daar over... en vraag me af wat daar van waar is.
    ieder zwangerschap is toch anders.
    en dan mijn laatste vraag mijn vriend blowt... wiet.. wat kan dat voor kwaad voor zijn zaad... en de kans op bevruchting.. misschien zijn het allemaal rare vragen maar wilde het toch even kwijt alvast bedankt.
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sammie,

    met laagdrempelig voor fysio bedoel ik dat als je zwanger bent en je hebt al vroeg last van je bekken, dat je dan meteen actie onderneemt en al naar een fysiotherapeut gaat. Dus dat je het niet weken uitstelt dan.
    Je hoeft inderdaad niet af te gaan op zwangerschappen van je moeder en van je zus. Ieder persoon is uniek en is anders zwanger. Soms zie je bepaalde dingen wel vaker in families. Maar ik zou daar niet teveel op rekenen.
    Dat jouw vriend blowt kan wel invloed hebben op de zaadkwaliteit en daarmee op de bevruchting. Zaad van mindere kwaliteit zwemt minder hard en zorgt dus minder snel voor een bevruchting. Dus als hij kan en wil stoppen zou dat mooi zijn, ook voor zijn eigen gezondheid natuurlijk.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina