ribbenpijn.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Knorretje 85, Sep 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 29 weken zwanger en heb sinds kort pijn bij mijn rechter ribben.
    De vk vertelde mij dat de kleine waarschijnlijk met haar kontje tegen mijn ribben drukt.
    Ook las ik op internet dat je lever ook in die buurt zit, en dit dus ook klachten kan geven.
    Zijn er meer dames die hier last van hebben ? En moet ik nu wachten tot de kleine is ingedaald voor de klachten minder worden ?
    Ik hoor graag wat jullie ervaring hier mee is.

Groetjes Knorretje

2. Me84

Me84 Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,180
    363
    83
    Ik lees even mee..
    Ik heb er sinds deze week ook last van..
    Maar wel met momenten, trekt na tijdje ook wel weer weg gelukkig.

3. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Ik heb precies hetzelfde! Sinds een aantal dagen vol ik mijn rechter ribben. En volgens mij zit daar af en toe een voetje... we zitten in hetzelfde termijn dus ik denk dat onze baarmoeders nu zo groot zijn geworden dat de baby achter de ribben kan. Ik heb verder geen klachten dus ik heb niet het gevoel dat het een lever probleem is :)

4. jodi0909

jodi0909 Actief lid

Apr 17, 2014
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook last van, baby ligt rechts en met het hoofdje boven bij mijn ribben, maar het is een draaikont, op momenten dat ie gedraaid is en het hoofdje weg is uit mijn ribben heb ik er geen last van. Bij mij geeft het verlichting als ik me flink lang maak en uitrek.

5. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ja! Hier ook last van...en behoorlijk ook. Vorige week had ik zoveel pijn en steken dat ik niet goed meer rechtop kon zitten. Bij de vk wa ineens ook mijn onderdruk te hoog vd bloedruk. Dus mijn urine laten controleren op eiwitten en dag later weer bloeddruk laten controleren en toen was alles weer prima. Nu ook geen last meer vd ribben. Bij mij wisselen maagzuur klachten en ribben klachten zich steeds af..

6. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Herkenbaar! Ik had het ook, later ook nog knieen/vorten in mijn maag om het feest compleet te maken. Na indaling werd het beter.
    Wat mij hielp was heel diep ademhalen, zakte ze soms iets van. En handen op mijn buik altijd onderop, om haar 'te lokken'...

Share This Page