Richting huisarts

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eabeltsje, 5 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Oké, wij gaan toch de stap richting huisarts zetten, maar wat zeg je aan de telefoon? De assistenten willen altijd weten waarvoor je een afspraak wilt maken. Ik heb geen idee wat ik moet zeggen.

    Wat hebben jullie aangegeven bij de assistenten van de huisarts?
     
  2. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Gewoon zeggen dat jullie een tijdje bezig zijn met zwanger worden en dat het niet lukt. Ik was wat laat met mijn uitstrijkje en heb het toen gelijk met de huisarts besproken en gelijk een doorverwijzing gekregen. Afspraak gemaakt in het ziekenhuis en thuis wat formulieren met vragen gekregen. Uiteindelijk 6 dagen voordat we de afspraak hadden in het ziekenhuis een positieve test.

    Veel succes en hopelijk worden jullie snel zwanger
     
    Eabeltsje vindt dit leuk.
  3. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie voor de afspraak die positieve test hadden!

    Ik vind dat zo vervelend hè, dat je aan de telefoon al moet aangeven waarvoor je een afspraak wilt. Lukt mij dan ook niet om het kort en bondig te melden. Alsof ik een hele uitleg moet geven waarvoor ik graag een afspraak wil
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik zei gewoon: t wil niet vlotten met de kinderwens en we zijn al 12 maanden bezig.
     
    Eabeltsje vindt dit leuk.
  5. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    En anders zeg je gewoon : ik wil een afspraak maken, en bespreek graag alleen met de huisarts zelf waarvoor precies..
     
    Eabeltsje vindt dit leuk.
  6. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Bedankt :)

    Ik zal morgenochtend bellen. Kijken of ik het kort kan houden o_O:D
     
  7. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    De assistente wil dit weten om te weten op welke termijn iemand gezien moet worden. Je kan altijd zeggen dat het privé is (aangezien het geen spoed is). Voordeel als je wel aangeeft waarvoor dat de huisarts alvast in je dossier kan kijken wat relevant is (bij ons staat reden van bezoek bij de afspraak). En uitblijvende kinderwens of kinderwens is echt voldoende voor de assistente.

    Bij ons kun je trouwens ook online niet spoed afspraken maken en hoef je de assistente niet eens te spreken.
     

Deel Deze Pagina