baby bijna 7 maanden wil niet op haar buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi,

Mijn dochter vindt het echt niet leuk op haar buik!!!! 's Ochtends wil ze wel een tijdje en op het aankleedkussen ook, maar meer niet. Wie herkent dit en stelt mij gerust!

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier ook pas sinds een paar weken leuk hoor.. Komt vanzelf..

3. adi

adi Niet meer actief

gewoon blijven proberen, is natuurlijk heel belangrijk dat ze vanuit haar buik leert bewegen!

Je kunt het leuk maken door bijv een spiegeltje voor haar neer te zetten of een leuk speeltje waar ze naar kan grijpen/ schuiven.
    Hier ging het ook vrij plotseling van 'verplicht' op de buik leggen naar dat ze er niet meer vanaf wilden. Ik weet nog dat onze fysio zei: 'ze gaan straks alleen op hun buik spelen'.
    Toen dacht ik, ja daaag, die van mij dus echt niet ;)

Wel dus ;)

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron vond het ook helemaal niks op zijn buik en begon met 7 maanden wat op zijn buik te spelen. Met 8 maanden had hij het wel weer gezien en nu hij kan tijgeren en zelf kan zitten is het allemaal prima. Komt echt vanzelf.
    Een fysio raadde me aan om het leuk te houden en niet te gaan forceren. Bijvoorbeeld door je kleine over je heen laten klauteren als je op de bank zit ofzo.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ons werd aangeraden om haar meermalen per dag kort op haar buik te leggen, eventueel met een rolletje van een hydrofiel, nét onder haar borst, zodat zich wat gemakkelijker op kon richten.
    Tot 6 maanden was het drámá! 2 a 3 minuten, was al érg lang.
    Met 6 maanden kon ze zitten, vrij snel vrij stevig. Dus toen hoefde buikligging (voor haar) helemaal niet meer.
    Maar we zijn toch blijven oefenen, hoewel ik er ook niet altijd zin in had hoor, omdat ik wist dat het weer huilen werd, als ik nét iets te lang volhield.
    Maar oke... Wel blijven oefenen, ook met draaien... dit deden we ook veel op ons grote bed, als spelletje. Dat leek ze leuker (zachter?!) te vinden. Met 9,5 maand kon ze dus pas rollen...
    Met 11 maanden schoof ze op haar billen door de kamer (waarschijnlijk omdat ze kruipen nooit heeft kunnen/willen oefenen omdat je daarvoor op je buik moest liggen) .
    En na haar 1e verjaardag ging ze toch nog maar eens kruipen.. af en toe... billenschuiven was sneller.

Maar oke... blijven proberen dus, gewoon omdat het goed is voor de spierkracht van je kindje. Maar laat het geen grote strijd worden. Probeer uit te dagen en te stimuleren, maar hou het leuk. Het komt vanzelf :)

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dat blijf ik mezelf vertellen, maar toch merk ik dat ik er onzeker van wordt. morgen maar met een spiegel proberen.

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Vooral niet onzeker worden. Sommige kindjes vinden het gewoon niet leuk. Meestal gaan ze vanzelf meer op hun buik spelen als ze ook gaan tijgeren. Het laatste wat je wil is dat je haar elke keer huilend op haar buik hebt liggen.
    Mijn kindje vond het wel leuk om op zijn buik op mijn buik te liggen. Op die manier knuffelen en spelen werkte wel goed.
    Houd vooral in de gaten dat de meeste kindjes zich helemaal prima ontwikkelen in hun eigen tempo en op hun eigen manier. Ik heb een boek waarin beschreven staat wat een kindje per maand waarschijnlijk, mogelijk of misschien kan. Elke maand weer loopt hij in sommige dingen voor en in andere dingen achter. Dat is helemaal normaai en slechts zelden reden tot onzekerheid of zorgen.

8. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn meisje wilde en wil nog steeds niet op haar buik liggen. Ik heb ook geoefend met haar maar dat was alleen maar huilen. Omdat het mijn derde kindje is maakte ik me niet zo druk. Met tien maanden kon ze zitten (omdat ik toevallig probeerde of ze het kon). Twee weken voor haar eerste verjaardag begon ze op haar billen vooruit te schuiven. Ze zal niet gaan kruipen denk ik. Ik geniet van mijn luie meid!
    Probeer je er maar niet te druk om te maken. Zeg tegen het CB dat je veel oefent en lieg eventueel (heb ik ook gedaan). Je zult zien dat je kindje wel een keertje schuiven of kruipen.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Aiden vond het op zijn buik ook vréselijk! Ik 'moest' ook oefenen, maar het was zo zielig, hij huilde dan alleen maar. Dus ik heb het maar zo gelaten.
    Sinds een paar weken kan hij zelf gaan zitten, dan rolt hij eerst naar zijn buik. Hij houdt dan prima zijn hoofd rechtop door op zijn armen te steunen. Hij zit ook al vaak in de kruiphouding, al kruipt hij nog niet. Dus als ik kijk naar mijn zoon, vind ik het onzin dat ze het MOETEN. Ik heb niet het idee dat hij ook maar iets achterloopt in zijn ontwikkeling hierdoor.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh Renske hield daar meteen al niet van. Maar wij hebben het consequent gedaan na de luier. Niet het handigste moment, want luiers zijn meest tijdens voedingen, ik kwam dus regelmatig een mondje melk op of een dikke boer. Wij deden het tot ze er zat van was, en vermaakten haar door haar aan te kijken, aan het lachen te maken en uitbundig te prijzen als ze rondkeek (toen ze nog erg klein was).

Nu krijgt ze op het CB complimenten voor hoe lang ze het doet, hoe rechtop ze al komt, etc. Ik heb me er ook zorgen om gemaakt, maar oefening baart kunst!

Wat verder helpt is dat we nu een speelkleed hebben wat ze leuk vindt (van Ikea), daar zit ook een spiegel in (zie foto hahaha), en ze vindt het ook lekker om buik op buik te liggen.

De kunst is om het zo leuk mogelijk te maken. En je niet op te laten jagen door wat moet op welke tijd. Renske rolt nog niet enorm om (niet naar buik door, wel naar zij), maar die had al wel heel snel haar voeten ontdekt, schatert, etc. Ik lag vroeger ook niet vaak op buik, terwijl mijn zusje alleen maar op haar buik lag en zelfs snel na de geboorte al steeds haar hoofd omdraaide. Maar ik liep al met 9 mnd :$, het zegt dus niks. ;)

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier ook een meid die niet op haar buik wil liggen en dat terwijl ze er wel de kracht voor heeft (was 2 dagen oud toen ze haar hoofd al gewoon rechtop hield als ze op de buik op het aankleedkussen lag).

Ze zit als een beer en schuift op haar billen de hele kamer door (en dat gaat steeds sneller)
    En het cb maar zeuren je moet haar op de buik leggen, ze moet zo leren kruipen en ik maar zeggen dat wil ze niet, ze moet dan huilen en vaak komen er ook mondjes eten terug (ook al was dat eten van een paar uur eerder).

Hey als ik op mijn buik ga liggen en ik krijg dan last van maagzuur wat pijnlijk is dan doe ik dat toch ook niet meer.

Op 14 juni nog weer naar het cb geweest en weer de preek gekregen dat ze op de buik moest.

En wat denk je dat mw op 16 juni doet, van zit zelf op de buik draaien en ook nog een stukje tijgeren.

billen schuiven blijft wel favoriet hoor.

Dus maak je niet druk soms nemen kindjes gewoon een andere weg dan de boekjes voorschrijven.

Groetjes naita

12. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wilde ook nooit op zijn buik liggen. Ze adviseren om een baby iedere dag 15 minuten op z'n buik te leggen. Nou, dat was dan 15 minuten heel hard krijsen en grote paniek, dus daar zijn we gauw mee gestopt. Maar onlangs kreeg ik bij het CB een goede tip. Ze gaf aan dat mijn zoontje het waarschijnlijk eng vindt om met zijn gezichtje zo dicht bij de grond te liggen en gaf de tip om zijn armpjes te buigen en hem dan op zijn ellebogen te laten leunen. Eventueel kan je ook nog als extra ondersteuning een handdoekje onder zijn buik leggen. Dit werkt echt perfect! Mijn zoontje vindt het nu helemaal leuk!

Deel Deze Pagina