Nutrilon 3 standaard of gewone melk??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vlinder3, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoi, mijn dochter is bijna 10 maanden en ik vraag me dus af wat ik dan met de voeding moet gaan doen.

Kan ik beginnen met gewone melk en zo ja wat voor melk en wanneer en bij welke voedingen??

Moet ik Nutrilon standaard nummer 3 kopen??

Alle tips zijn welkom.

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij zijn met 14 maanden overgestapt op halfvolle melk.

In het algemeen wordt aangeraden met een jaar over te stappen. Je kunt eerst overstappen op volle melk, vinden veel kindjes lekkerder en vult meer als ze nog niet zo goed eten.
    Vanaf een jaar ga je naar ong 300ml zuivel per dag. Je kunt 's ochtends pap geven, of 's middags bekertje melk bij de lunch of 's avonds nog een fles voor het slapen gaan.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Oke, maar jij hebt nummer 3 niet gebruikt dan?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nummer 3 moet niet. Wij geven met 1,5 nogsteeds nummer 2 ( Pepti ivm allergie ) je kan dus ook nummer 2 blijven geven tot je over gaat op koemelk, of wel nummer 3 kopen en blijven geven, of alsnog met een jaar op koemelk.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb bij de oudste nr 2 gegeven tot 12 maand. En bij 11 maand langzaam begonnen met koemelk. Elke week/2 weken een fles veranderd. (eerst de fles bij de lunch, daarna ontbijtpap, daarna avondfles, laatste al snel veranderd in thee met wolk melk)

Onze CB arts vond het voor die paar weken niet nodig om naar nr 3 te gaan. Qua voedingsstoffen maakt het niet zoveel uit..

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Oke, dan ga ik nummer 3 niet aanschaffen en blijf ik gewoon op nummer 2.

Deel Deze Pagina