Richtlijn flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miepie74, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @Miepie74: dankje voor je reactie meid!
    Ik zelf had/heb ook het idee dat 100/max 130 weinig is voor een mannetje van bijna 4 maanden. Vooral omdat ik lees dat kindjes van zijn leeftijd allemaal er dik boven zitten vaak..Nu drinkt hij zelfs niet eens meer zijn flessen van 130 cc lees en laat gerust 20 cc staan, om vervolgens na 2 uur te gillen en dan weer paar slokken en klaar. Om gek van te worden, want hij slaapt dan ook onrustig, snel wakker etc. Hij slaapt sinds een week ook niet meer door nadat hij uit zichzelf ineens een week lang doorsliep in de nacht.

Hoe kom ik in een ritme om ervoor te zorgen dat hij meer cc gaat drinken, als hij 130 al nie opdrinkt hoe hoog ik dan op naar 180??? Ik doe t nu gewoon op mijn gevoel zodra ik denk hij wilt eten bied ik aan en zie wel hoeveel hij drinkt, maar bij cb zeiden ze al ow is niet echt veel aagekomen in 4 weken :(

Hoop zo op tips :), hij laat ook hele dag windjes, veeeel bewegen tijdens t drinken, hoofd is nooit stil en altijd zo gespannen....Heeft dit te maken maybe met drinkgedrag??

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mij hebben ze het volgende verteld:

Minimum: 115 cc per kilo lichaamsgewicht
    Gemiddeld: 150 cc per kilo lichaamsgewicht
    Maximum: 180 cc per kilo lichaamsgewicht, maar totaal nooit meer dan 1 liter.

En zo zie je maar weer dat ze het allemaal anders zeggen ;).

Sam drinkt nu netjes voor zijn gewicht, maar heeft volgens het CB altijd veeeeeeeeel te laag gezeten. Toch was hij heel vrolijk, had goede plasluiers en groeide prima. Toch zat hij beneden het minimum. Weet je... ik ben er toch wel van overtuigd dat je baby zichzelf over het algemeen heel goed weet te reguleren. Er zijn natuurlijk uitzonderingen en daarom is het ook goed dat er richtlijnen zijn. Maar net als bij Sam heb ik me meer zorgen gemaakt omdat het CB zich zorgen maakte, dan dat ik me echt zorgen moest maken omdat het met hem niet goed zou gaan. En je ziet het... nu drinkt hij netjes 5 flesjes van 180/6 en daarvan laat hij gemiddeld zo'n 70-100 cc per dag staan. Dus voor zijn gewicht heel netjes...

Liefs,
    Josien

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Zo heb ik het ook altijd gehoord, en ook zelfs in verschillende werelddelen, dus ik vermoed dat dit echt el zal kloppen.

Deel Deze Pagina