Ze krijgen teveel volgens mij...

Discussion in 'Flesvoeding' started by linnepinneke, Nov 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn mannen zijn 5 weken te vroeg geboren maar as maandag alweer 8 weken. Ze krijgen 6x 120+4, 2 schepjes standaard en 2 schepjes nenatal om ze te laten wennen aan standaard. Nu staat er op de verpakking als ik 120+4 geef aan de 5 voedingen moet zitten, is dit erg??? Ze zijn ongeveer 4 kg en ze hebben honger als ik ze maar 90+3 geef... Oja en soms komen ze 's nachts nog en dan krijgen ze voor de vorm 30+1, ik hoor graag van jullie!!!!

2. adi

adi Niet meer actief

Je mannetjes zijn waarschijnlijk bezig hun achterstand in te halen. Onze KA had destijds voor ons berekend dat ze ongeveer 180cc per kg mochten hebben, met een max aan 1 liter.

Oh, en die richtlijnen op de verpakking zijn gewoon advies-richtlijnen. Je kunt beter ong. kijken hoeveel ze per kg mogen hebben op een dag, en dat verdelen over het aantal flessen dat ze graag willen drinken.
    Willen ze 's nachts een extra flesje: prima, zolang je niet over het liter heen komt.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Volgens mij hoor je dat heel vaak bij premature of dysmature kindertjes, dat ze meer drinken dan er in principe voor hun gewicht staat.
    M'n ene dochter was ook behoorlijk licht toen ze geboren werd (ook tweeling btw) en heeft een echte inhaalslag gemaakt. Ze zat echt ver boven de richtlijnen (maar nog wel onder de liter) en ik heb haar gewoon laten drinken. Toen ik nog luisterde naar het CB zat ik constant met een huilende baby omdat ze zo'n honger had.

Je kindjes zullen het wel nodig hebben :)

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    ik herken dit...
    ons mannetje is 4 weken te vroeg geboren en drinkt altijd al teveel.
    Hij drinkt al weken een liter, ook al had hij voor zijn gewicht maar rond de 700 nodig; het cb maakte er niks van. Zal wel groeispurt zijn en idd hij is sinds zijn geboorte (is nu 3 maanden) al 3 kilo aangekomen!!
    Nu drinkt hij ruim een liter, is ook niet erg.
    succes!! ze gaan gewoon onwijs groeien.
    ons mannetje zit trouwens nog steeds onder het gemiddelde met zijn gewicht, maar komt iedere keer meer in de buurt!;)

5. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Mijn zoontje is 3 weken te vroeg geboren (valt nog meer dus) maar was aan de kleine kant. 44cm en 2740 gram. Hij had ook veel honger en ik gaf het hem gewoon. Je kon in de groeicurve zien dat hij echt een groei spurt doormaakte! Hij had het dus echt nodig.

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Mn mannen zitten nog onder het gemiddelde dus dan blijf ik ze lekker eten geven!!! Thnx meiden!!!

Share This Page