Wat een verschillen zeg, hier mag ze gewoon verkouden naar het ziekenhuis en volwassenen ook - met mondkapje. Medewerkers dragen ook mondkapjes. Als je meer klachten hebt dan neusverkoudheid (bv koorts, benauwdheid), moet je dat van te voren aangeven en dan maken ze een afweging. Tandarts hier wil niemand met verkoudheidsklachten (dus ook geen kinderen) ténzij noodzakelijk/spoed. Zelfde geldt voor fysiotherapeut geloof ik, hoewel ik niet helemaal zeker ben of het ook geldt voor kinderen...
Ik moest pas met mijn jongste naar een ander Rotterdams ziekenhuis dan waar jij werkt. Hij had wat snottebellen. Ik dus bellen. Ze hebben daar overlegd en hij mocht komen. Toch ‘raar’ al die verschillen
Bij ons bij de fysio mag dochter niet komen als 1 uit het gezin verkouden is... (terwijl die dus niet meegaan naar afspraak)
Dat scheelt dus per ziekenhuis. Ik moest laatst bloedprikken en had een loopneus, ik mocht gewoon naar binnen als ik maar een mondkapje op deed
Dat is wel erg overdreven. In dat geval zou ik dat dus niet eens melden als degene die heen gaan geen klachten hebben. Tenzij je dus wel echt wacht op een coronatest van een gezinslid
Tandarts vind ik wel logisch. Dan kan je geen mondkapje op en omdat de tandarts wel heel dichtbij je gezicht zit is een besmetting zo gebeurd.
Dat had ik dus ook bedacht, maar voel me dan direct een soort van schuldig ofzo haha. Maar met een jong gezin is er bijna altijd wel iemand snotterig helaas
Ja idd, mijn zoontje heeft in de herfst een abonnement op de snotneus. Dat hebben die kleintjes nou eenmaal. Wel erg onzin als jij dan nooit naar de fysio mag
Bij ons mag je niet komen als je zelf verkouden bent, maar als je huisgenoot snottert kan je gewoon komen. Anders is het als een huisgenoot koorts heeft, benauwd is oid of een positieve test. Dan mag je niet komen ook al heb je zelf niks.
Die regel heb ik vaker gehoord, heb een kennis met een rijschool en hij wil ook geen les geven aan iemand als 1 in t gezin een loopneus heeft. Ze zitten al met mondkapjes op in de auto... tja...
Wij werken in de praktijk nu met kleurcodes. Heeft een kind een oranje klacht zoals een snottebel dan mogen ze komen maar hebben ze daarbij nog een andere oranje klacht zoals keelpijn dan mogen ze niet komen. Onder rood valt koorts en benauwdheid en dat is niet komen. Dit zullen ze mogelijk ook in het zh hanteren. Werkt prima.
En ook niet eens volgens de richtlijnen. Syeevastvdat gezinsleden gewoon alles mogen, tenzij er sprake is van koorts of benauwdheid.