Richtlijnen RIVM voor kinderen aangepast

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mammielove, 16 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ze refereert naar een eerdere post van haar, daar reageerde ik deels op.
    En daarom zei ik eerder al dat deze regel meteen ook voor volwassenen moet gelden, dat je met een snotneus dus gewoon aan het werk kunt.

2. tuc

tuc Niet meer actief

O dit bedoel ik dus, bij een combi van klachten is prima. Als ik pre Corona koorts had meldde ik ook af.

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dat bedoel ik inderdaad ;).

Kyra73 vindt dit leuk.
  4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Nogmaals de regels zijn veranderd sinds de gedeeltelijke openstelling per 11 mei. Wij zijn geen cruciaal beroep meer die door mogen werken met een verkoudheid.
    Fijn dat jullie weinig afmeldingen hebben gehad. Hier helaas deze week 3 kinderen op laten halen met behoorlijke snottebellen.

5. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Helemaal met het laatste eens

tuc vindt dit leuk.
  6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wij mogen niet werken met verkoudheid

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    1,5m afstand bij kleuters is niet te doen inderdaad. In eerste instantie was ik wel blij met dit nieuws. Ik miste gisteren de halve klas... Naast volledig werken ook nog thuisonderwijs verzorgen is niet te doen. Maar nu ik vandaag van mijn duo-collega hoorde dat beide ouders van een leerling al een paar dagen flink hoesten en koorts hebben en zich laten testen, begin ik 'm toch wel wat te knijpen hoor...

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind deze regels voor een go sowieso niet haalbaar. 1 gezinslid koorts, kan nl een heel andere reden hebben dan Corona en we mogen niet meer werken. Dan mis je echt veel inkomen.
    Kunnen wij straks ook het malieveld op:roflmao:

9. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik loop idd achter ja, haha. Wij werken gewoon door, er is ons nooit duidelijk gemaakt dat we opeens niet meer door hoeven te werken zonder koorts erbij? Geldt dit dus ook weer voor de zorg? Oh het is ook allemaal zo duidelijk en ook zo logisch dat iedereen het nog snapt :)

10. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik sta naast je met :D:roflmao::roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  11. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Dit is het protocol dat wij binnen de gastouderopvang/kinderopvang moesten gebruiken toen we gingen opstarten 11 mei. Voor de zorg weet ik het niet.

12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Maar bij koorts thuis blijven en indien mogelijk laten testen blijft gewoon staan toch... Dus ik hoop dat de Kids van die ouders gewoon thuis zijn geweest! Hier hebben we ook getest voor de zekerheid, niet omdat we echt een corona besmetting verwachtte maar juist om op school en werk te laten weten dat het echt niks ergs is... Hopelijk is dit bij de ouders van je leerling ook het geval!

13. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Klopt, maar deze is dus aangepast 2 weken geleden en deze aanpassing hebben wij niet meegekregen. Tot 2 weken geleden mochten we nl gewoon doorwerken met klachten, dat stond ook zo in het protocol.

14. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

#54 Minoesje, 17 jun 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2020
    Nvt

15. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Van wie kreeg je deze richtlijnen?

16. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Deze leerling is gewoon naar school geweest. We wachten het maar af.

17. Minoesje

Van de overkoepelende organisatie van ons kdv.
    De juf van mijn oudste stond overigens te verkondigen tegen mijn dochter dat het niet erg was dat ze verkouden was geworden want dat was ze zelf ook en we konden niet allemaal maar thuisblijven omdat we verkouden waren.
    Echt ik ben hier zo enorm klaar mee allemaal!

18. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Maar dat zijn de oude regels. De nieuwe regels zijn hier terug te vinden: https://lci.rivm.nl/nieuws/adviezen-voor-wering-van-kinderen-met-neusverkoudheid-aangepast-voor-kindercentra-en-groep-1

tuc vindt dit leuk.
  19. Minoesje

20. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Gelukkig!

Deel Deze Pagina