Dochter verhoging /koorts hoe zit het dan

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door NieTa, 17 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Onze bijna 8 jarige heeft vannacht overgegeven en heeft sinds vanmiddag/avond koorts.

Hoe zit het nu, hoor verschillende reacties op een Facebook pagina..
    Moeten we nu allemaal thuis blijven tot ze 24 uur klachten vrij is?
    Zo ja hoe zit het dan met mijn man die morgen gewoon te werk moet?
    Kost hem dat vakantiedagen (die heeft hij niet meer).
    Zelf werk ik in een vitaal beroep dus ik mag gewoon werken en heb gelukkig net 3 dagen achter de rug, dus ben nu 2 dagen vrij.

Kan iemand mij vertellen of het nog echt zo is, of dat alleen de zieke thuis moet blijven.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Bij koorts moet t hele huishouden nog steeds thuisblijven. (zorg ligt anders qua regels op dat punt).

Je man kan evt. calamiteitenverlof/kort zorgverlof aanvragen als thuiswerk geen optie is, dat is wat anders dan regulier verlof. 8 jarige is nog niet in staat alleen thuis te blijven.

Komt wel een wijziging aan maar dat is voor een snotneus op school/kdv/go zonder koorts of verhoging.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Staat duidelijk op de kaart van de richtlijnen dat wanneer iemand in het huishouden koorts heeft iedereen thuis moet blijven. Ook mag het je man geen vakantiedagen kosten zo ver ik weet aangezien het verplicht is thuis te blijven vanuit de overheid.

Vervelend is het natuurlijk wel. Hier zitten we ook allemaal thuis omdat er 1tje koorts heeft.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
  5. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Ja, als 1 iemand in het gezin koorts heeft MOET het hele gezin thuisblijven. Behalve voor mensen met vitaal beroep geldt uitzondering. Hoe dat ziet met je partner z'n verlof ect durf ik niet te zeggen..

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb nog nergens gelezen hoe daarmee om te gaan als werkgever. Ik geloof ook niet dat het vakantiedagen mag kosten in dit geval. Denk dat het dan nog eerder onder ziekteverlof zal vallen.

7. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ok, dat dacht ik ergens te hebben gelezen. Je hoort nu ook zo veel nu, soms haal ik het door elkaar.

8. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Dank jullie wel, wist ook niet beter dan dat deze regel.nog steeds geldt.
    Maar nou beweert iemand dat het niet nodig is en dat het belachelijk is dat mijn man thuis blijft voor koorts bij onze dochter, terwijl de kans op corona klein is.
    En ik denk dat die kans ook klein si, want hier in de regio is al sinds een week of 4 geen nieuwe besmetting geregistreerd, maar wil niet het risico lopen dat het toch wel iets is en we het verspreidden

9. 1991Mamavanvier

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Las net toevallig een artikel van de krant, dat een werkgever je eigenlijk niet mag verplichten om vakantiedagen hiervoor op te nemen... Maar ja, hoe betrouwbaar is dat...

Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. 1991Mamavanvier

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Tjs, ongeacht of de kans klein is of niet.... Regels...

11. GossipGirlxoxo

Wij hebben het op het werk ook nog niet aan de orde gehad. Alleen in het begin van de crisis toen de scholen dicht gingen 2 mannen waarbij de opvang van opa en oma weg viel. Daarmee hebben we het samen geregeld zodat niemand "de dupe" ervan werd. Maar daarna is er niemand meer verkouden geworden of verplicht thuis moeten blijven ivm ziek gezinslid. Denk dat als dat het geval is we het op ziekteverlof gooien.

12. GossipGirlxoxo

Ik heb als werkgever zijnde dat ook nergens nog voorbij zien komen dat het wel zou mogen.

13. 1991Mamavanvier

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Nee precies..
    Nu ben ik daar sowieso niet van op de hoogte, omdat het hier 'gelukkig' nog niet nodig is geweest... Maar snap wel dat mensen die vragen hebben. Eigenlijk raar dat er verder niets over bekend is hoe dat nu precies zit.

14. GossipGirlxoxo

Denk dat als je de FNV belt (ook zonder lid te zijn) je wel direct een duidelijk antwoord op die vraag zal krijgen. En dan weet je ook 100% zeker dat het antwoord betrouwbaar is.

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het is toch koorts en covid gerelateerde klachten?
    Niet bij koorts en overgeven.

16. GossipGirlxoxo

Alleen koorts toch al? Koorts en geen klachten is al voldoende dacht ik.

Edit. Denk dat jij toch gelijk hebt! Ze noemen koorts en klachten. Bekijk bijlage 654373

17. Ibbeltje27

4 dec 2017
    38
    2
    8
    Regels zijn aangepast sinds 1 juni. Ook als je werkzaam bent in een vitaal beroep moet je gewoon thuis blijven als er iemand in het gezin koorts heeft

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier had dochter van de week verhoging, een snotneus en oorpijn.
    Ik werk ook in het ziekenhuis, geen vitaal beroep, maar zou dan of thuis moeten werken of mn dagen inhalen of gewoon komen.

Ik ga het iig niet meer doorgeven op mn werk en dus gewoon werken, tenzij ik het echt niet vertrouw.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja idd
    Had net hetzelfde screenshotje gemaakt :roflmao:

20. Ibbeltje27