Geen lucht meer!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Pffff meiden afentoe trek ik het niet meer.... Even klagen!
    Ik heb het dan zooo benauwd...!
    Word er helemaal misselijk, duizelig van en breekt het zweet me uit gatver :(
    Mijn bloeddruk is al laag 95/55 100/60 en dan ook nog eens benauwd erbij is geen lekker combinatie.
    Ben ook om de 2min van positie aan het veranderen omdat ik dan niet lekker zit en geen lucht meer heb... Trap naar boven? Pfff hou op ik woon op 2 hoog en halverwege worden me benen al slap en sta ik te duizelen :(
    Kleine meid heeft echt lol de boel te verpletten pffff

Nog meer lage bloeddruk benauwde moeders?

2. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Geen lage bloeddruk, wel echt heel snel benauwd. Vooral in de avond een drama, krijg dan amper lucht soms. Wat mij helpt is een douche of bad nemen met eucalyptus olie/douchegel, dit maakt het met combinatie van stoom makkelijker om te ademen :)

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Heb je wel je bloeddruk laten meten? Echt benauwd zijn is niet oke hoor. Als je t niet vertrouwd gewoon de VK bellen.

4. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Lage bloeddruk ja, benauwdheid nee, maar wel dat ik soms niet goed lucht krijg. Ik kan mijn longen niet zo goed meer "ontluchten" zoals gapen en diep zuchten. Dit is bij mij een combinatie van verkoudheid en minder plek in de buik. Misschien toch eens langs de huisarts gaan? Niet dat je dadelijk een longontsteking hebt ofzo.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Lijkt me ook handig om met dit soort klachten langs de huisarts te gaan. Ook al ben je zwanger, niet alles 'hoort erbij'.

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Hoi meiden dit is echt puur vanwege die kleine hoor!
    Ik heb een hele kleine buik en ze zit echt opgepropt... Heb ook snel last van een verstopte neus dus dan word het helemaal lekker pffff
    Longen zijn schoon maar her zijn echt momenten. Als ik lekker achterover kan zitten is dr geen probleem maae vaak zit ik dan op de bank of op zwemles en dan zit je zo verkampt :(
    Gapen en diep inademen word ook steeds lastiger vanwege die kleine

7. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Hier hetzelfde hoor, herken het van de vorige zwangerschappen. Mijn bloeddruk is laag maar wel goed. Dat benauwde gevoel echter is zo vervelend, ik ga ook elke keer anders zitten om toch wat lucht te krijgen zeg maar.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zou je ijzer eens laten na kijken. En niet via een vinger prik

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Al mijn waardes zijn perfect juist.... En gewoon via buisjes nagekeken :)

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Als je het benauwd krijgt, ga dan even (schuin met kussens) op de bank liggen. Houd je armen zo ver mogelijk uit elkaar en zorg dat er geen spanning op staat. Doe je bh enzo los. Evt een tussenstukje toevoegen aan je bh. Zodat er zo min mogelijk druk op je borstkas staat.

11. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad. De osteopaat heeft mij ervan af geholpen. Ik hoef Nog steeds nietv op mijn rug te gaan liggen hoor want dan is het mis.

Deel Deze Pagina