Ik ben nu ruim 10 weken zwanger en heb sinds 2 dagen hele lichte bruine afscheiding. Er zit niets op mijn inlegkruisje en het is echt alleen een beetje bij het afvegen. Ik heb afgelopen maandag een echo gehad en toen was alles prima, zou het door de inwendige echo kunnen komen? Ik ben daar best onzeker over, ben zo bang voor een miskraam ook al heb ik al 2 echo's gehad met een prachtig hartje. Wie o wie heeft dit ook gehad? En wanneer moet ik de gyn bellen?
Ik heb het ook gehad, en best veel ook. 2 keer een echo gehad en niets aan de hand. Volgens de vk komt het vaak voor en is het niet om je druk over te maken, tenzij je erge krampen krijgt en het helder bloedverlies is.
Gelukkig geen krampen, wel af en toe soort bandenpijn, maar dit doet geen pijn. Het is ook echt niet veel alleen maar bij afvegen, maar vind het toch eng.
Ja ik snap je helemaal, vond het doodeng maar bij mij was het echt een vloedgolf :S Waarschijnlijk gewoon oud bloed wat eruit moet.. ze hebben er ook geen verklaring voor.. Maar je hoeft je dus geen zorgen te maken
Ik heb het tot 12 weken 4x gehad!!! En elke keer was ik bang dat het fout ging. Maar de verloskundige zei steeds: zolang het niet rood is en je hebt geen krampen, geen zorgen maken.
En zelfs als het wel rood bloedverlies is, betekent dat nog maar in de helft van de gevallen dat het om een miskraam gaat... Bruin bloedverlies, zeker als het enkel bij afvegen is, is niets om je zorgen over te maken, dat is waarschijnlijk een kleine beschadiging van binnen, die idd door de echo (inwendig gehad?) kan komen.
Ik heb veel bruin en zelfs helderrood bloedverlies gehad en gelukkig is de kleine uk nog goed blijven zitten! Ze zeggen inderdaad dat de kan 50% is dat het gewoon goed gaat!
Hier ook bij 9 weken twee dagen wat bruine afscheiding, en het gaat prima met de kleine hoor! Alleen wat bruin is niet erg, wellicht nog wat oud bloed wat je lichaam kwijt wil. Pas als het rood wordt, je krampen krijgt, of als het langdurig blijft aanhouden beginnen met zorgen maken; en ook dan gaat het héél vaak gewoon goed!