Ik heb zojuist dit product gekocht. Wij gebruiken altijd naar volle tevredenheid Lovea omdat dat weinig tot geen zooi inzit, wat we in Frankrijk kopen omdat het daar zeer betaalbaar is. Regelmatig smeren, niet verbranden, top dus. Alleen onze oudste 2 van 14 en 19 gaan wel eens met vrienden of vriendinnen zwemmen (zonder ons) en smeren..ho maar... Ondanks dat ze de gevolgen kennen (oma met huidkanker) vergeten ze het gewoon of smeren ze zich niet meer in na het zwemmen etc, met als gevolg dat ze soms verbranden. Ik heb dus net onderstaand product gekocht, en ondanks dat ik niet geloof in maar 1 x smeren en 10 uur bescherming, en er vast zooi in zit. Heb ik liever dat ze zich hier mee insmeren voor ze weggaan en hopelijk zijn ze sowieso langer beschermd dan normaal. En ja, ik blijf ze ook zonnebrand meegeven, en op het hart drukken dat te gebruiken. Maar..ik probeer het net op mijn armen uit, gewoon uit pure nieuwsgierigheid. Het blijft behoorlijk vettig, maar niet op een manier dat ik het vervelend vind. Alleen de geur...ik was behoorlijk verbaasd..ik ruik naar zoethout, salmiak, die geur in iedergeval..wat raar! Dat had ik niet verwacht, ervaren jullie dat ook zo? Trekt dat nog weg of ruik je de hele dag naar een wandelende stok zoethout Iemand ervaring? Of een soortgelijke product wat aan te raden is voor pubers die "vergeten" te smeren..
Ik heb het vorig jaar ook voor het eerst gebruikt en dit jaar ook weer. En vooral omdat het erg praktisch is. 'S morgens voor school insmeren en hele schooldag goed beschermd. Bij kleuters die veel buiten spelen erg fijn. Het stinkt idd maar mij is nooit opgevallen dat dat zo blijft. En vettig vind ik eigenlijk ook niet. Ik laat het wel even een kwartiertje intrekken voor de shirts weer aan gaan. Op vakantie bijv deden wij meestal 's morgens meteen insmeren en dan begin van de middag nog 1x voor de zekerheid. Maar elke paar uur is dus echt niet nodig.
Ik had dit spul vorig jaar ook, thuis nog wel ok, tijdens de vakantie op Lanzarote is iedereen verbrand ondanks insmeren. Dus ik zou er niet vanuit gaan dat 1 keer smeren voldoende is. Ook al geven ze dat wel min of meer aan. Zeker niet wanneer het in contact komt met water, want ik denk dat mede daardoor we allemaal verbrand zijn. Omdat we op Lanzarote meer in het water waren dan thuis. Maar goed, ik houd het voortaan weer gewoon bij Garnier oid en dan maar paar keer per dag smeren. Ik durf het er niet weer op te gokken...
Ik heb het ook een paar jaar gebruikt (toen ik nog jong was) en ben er nog nooit mee verbrand. Het stinkt inderdaad wel, maar als het ingetrokken is ruik je dat niet meer. Voor tieners dus wel geschikt wat mij betreft. Inmiddels zelf toch overgestapt op zonnebrand met minder troep erin die je wel elke paar uur moet smeren
Als ik naar het buitenland op vakantie ga gebruik ik dit altijd. Ik smeer mijzelf 1x in. Mijn man die altijd verbrand ongeacht welk merk zonnebrand, smeert zich 2x in met p20 en verbrandt niet. Het enigste waar je een beetje mee moet oppassen is lichte kleding. Krijg je rare vlekken van.
Bedankt voor jullie reacties, ik vind het opzich niet echt stinken in de zin van een vieze lucht ofzo. Het deed mij direct aan zoethout of salmiak denken. Het ruikt na een tijdje idd minder sterk. Vlekken had ik ook gelezen idd, wel iets om rekening mee te houden. Ik ga het zelf overigens niet gebruiken hoor, maar voor de kinderen die een paar uur weg gaan naar het zwembad met vrienden is dit misschien toch een betere optie dan niets gebruiken. Mocht iemand nog een goed alternatief weten, ik zag bijvoorbeeld ook visions staan, werkt dat het zelfde?
Ik heb dit 1 jaar gebruikt maar ik had het idee dat er een soort van sunblock in zit want normaal kleur ik snel en hiermee haast helemaal niet. Daarom overgestapt op de vision zonnebrand met zelfde idee van 1x smeren en die bevalt beter. De kinderen smeer ik wel vaker in maar mezelf met deze lentezon 1x na het douchen in de ochtend en ben nog niet verbrand.
Hier ook de vision. Zit geen parfum in. Op vakantie in Egypte ook maar 1x per dag gesmeerd, veel zon en zee gezien en niet verbrand. Wel wat bijgekleurd uiteraard.
Oh ja dat geen parfum was ook een reden dat ik voor vision ging. Mijn schoonzus heeft extreme zonneallergie en gevoelige huid met geparfumeerde producten en alleen met vision krijgt ze er helemaal geen last van. Uit voorzorg voor het geval mijn kinderen een stukje van haar DNA hebben ben ik dit dus ook gaan gebruiken.
P20 vond ik geen succes. Stonk, was vet en inderdaad die vlekken... Vision vind ik super. Gebruik het nu al drie jaar. Smeert prima, stinkt niet én vlekt niet.
Ik gebruik dit al sinds ik kind was en nu ook voor de kinderen. De geur is even wennen, maar verder vind ik het een ideaal product.
Maar waarom geen lovea meer? Alleen om de prijs? Deze week 25% korting op alle lovea bij kruidvat. Zeer betaalbaar (goedkoper dan p20).
Heel leuk dat je in mijn topic reageert..maar lees dan ook waar het om gaat Lovea kopen wij altijd in Frankrijk, daar is het idd goedkoop, 10 euro voor een heel grote fles. Maar daar gaat het niet om maakt mij nml niets uit hoe duur het is als het maar werkt. Het ging om de pubers die vergeten in te smeren of te laks zijn..en dus verbranden. Vandaar dat ik iets zoek wat langer beschermd. Zodat ik er voor kan zorgen dat ze zich thuis al insmeren en dan al een behoorlijke bescherming hebben. Lovea is top spul, mits je het smeert. Als je in het zwembad duikt en daarna niet meer smeert beschermd het niet meer natuurlijk, vandaar mijn zoektocht naar de zogenaamde zonnebrand die langdurig beschermd.
Bedankt, hier heb ik ook mee in m'n handen gestaan, ga er ook eens een kleine verpakking van halen om te zien wat ze fijner vinden.
Ik geloof ook niet dat P20 en Vision veel goedkoper zijn dan Lovea in Nederland? Vision deze week trouwens ook 25% korting bij het Kruidvat.
Nee idd, de Lovea in Nederland is sowieso heel ander spul dan in Frankrijk. Heel kleine flesjes, andere verpakking. Ik had het bij de trekpleister gehaald, die hadden ook 25 procent korting. Maar volgens mij is trekpleister ook Kruidvat, althans ze hebben heel veel dezelfde aanbiedingen. Over 2 weken komt daar iig alle zonnebrand in de aanbieding zei de verkoper, dus dan ga ik nog eens even kijken. Zelf hou ik het toch bij Lovea, ook voor de kinderen als we op vakantie gaan. Het is puur voor de oudsten die zelf op pad gaan, en die dan belangrijker dingen te doen hebben dan insmeren
nou ja zeg! Volgens mij stelde ik gewoon een vraag of het alleen om het geld ging. Sorry van de tip. Mijn ervaring met p20: net zo vaak smeren als met lovea (2x per dag) en dat van alle crèmes lovea de enige is waar mijn dochter tegen kan.
Til er niet zo zwaar aan joh, volgens mij staan er zelfs knipogen in mijn reactie. Lovea red je het niet met 2 x smeren op een dag als je ook zwemt, dan verbrand je gewoon. Lovea gebruiken wij al jaren als we in Frankrijk of Spanje zijn. Maar je moet wel zeer regelmatig smeren. In mijn openingspost is gewoon heel duidelijk waar het om gaat. Het gaat niet om de Lovea, het gaat om het niet insmeren. Als de oudsten zich thuis insmeren met Lovea en vervolgens gaan zwemmen en zich niet meer insmeren dan komen ze verbrand thuis. Dat is het probleem, en daarom ben ik voor hen naar iets anders op zoek, zoals ik direct uitleg in mijn openingspost "Maar waarom geen Lovea meer" "alleen om de prijs" wordt door mij in iedergeval nergens genoemd of aangegeven, vandaar dat ik aangaf even goed lezen alvorens te reageren, bedoel het niet zoals jij het nu lijkt op te vatten