traanoogjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dientje, 12 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai dames

Ons zoontje heeft vanaf vanochtend erg veel last vaan traanoogjes soms bljven z'n oogjes ook aan elkaar vast plakken en komt er gele troep uit.

Weet iemand misschien wat dit is en wat ik er aan kan doen?

Ik maak wel steeds z'n oogjes schoon met een wattenschijfje maar het blijft maar terug komen.

Alvast bedankt!

2. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Het is een lichte infectie. Niets erg aan!

Gewoon lekker schoonhouden met een gaasje met afgekoeld gekookt water Zachtjes van buiten naar binnen vegen en binnen een paar daagjes ben je er vanaf!

Groetjes

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Noa heeft dit ook regelmatig. Volgens mijn huisarts is het heel normaal dat baby's dit hebben. Het is een virusje waar ze ook antistoffen tegen moeten maken.

Je kunt met afgekookt water het oogje voorzichtig schoonmaken. Van de buitenkant naar de binnenkant en niet twee keer met hetzelfde wattenschijfje over het oogje gaan. Dus steeds een schone nemen. Meestal is het dan na twee tot drie dagen over. Blijft het aanhouden of wordt het oogje rood, moet je wel naar de dokter. Het kan dan een bacterie zijn en dat is niet goed voor het oogje.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Drupje verse moedermelk er in doet wonderen. Als dat niet op voorraad is, watje met gekookt water om een beetje schoon te houden. Voor elk oogje apart watje nemen, liefst tussendoor je handen even wassen, zodat het ene oog niet het andere besmet.

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Oke thanx dames dat deed ik idd al nu maar hopen dat het snel weggaat vind het zo zielig.

Dirksmama afgekolfde moedermelk heb ik helaas niet op voorraad geef al een tijd geen bv meer.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het werkt ook niet met afgekolfde melk, maar alleen met verse melk, omdat die levende afweercellen bevat die de ontsteking aanpakken.

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Dirksmama: bedankt voor de tip. marijn heeft al sinds zijn geboorte last van viezen oogjes en zelfs de zalf van de ha werkt niet. Ik ga zo bv in zijn oogjes druppelen.

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou dames we moeten om 23.30 in het ziekenhuis zijn.
    Thyron hoest aan een stuk door zn ogen gingen net niet meer open en het snot vloeit uit zn neusje :(
    We moeten komen omdat hij een bacterie kan hebben.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ow, wat naar voor jullie!
    Hoop dat alles snel goed gaat!

10. Female

Female Niet meer actief

Oei veel sterkte en succes,
    ik hoop dat het goed meevalt!

11. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Succes en laat ons weten hoe het met de kleine gaat!

12. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai Hai

Er is gelukkig niks aan de hand, geen bacterie pfff we zijn echt opgelucht ik zag het hele ziekenhuis gebeuren weer voor me.

Die vrouw van de huisartsenpost zei dat de helft van de kinderen in Hoorn deze kwaaltjes heeft en dat we ons verder geen zorgen hoeven te maken!

Ons mannetje ligt nu weer lekker te slapen die dacht ook wat gebeurt hier nou allemaal :)

Bedankt voor jullie steun dames!

Deel Deze Pagina