Ik heb voor mijn dochter een mooie winterjas gezien. Nu zit ze nog in maat 68. Voor de winter zijn al haar kleren al wel maat 74. Zou ik een winterjas maat 74 moeten halen of maat 80? Ze moet er namelijk wel de hele winter mee doen. Wat zouden jullie doen?
Ik zou 74 doen. Mijn dochter heeft nu 74 en ik heb voor haar een winterjas maat 80 gekocht en daar verzuipt ze op het moment echt nog in.
Zowizo 1 maatje groter omdat ze dan waarschijnlijk 1 maat groter heeft. En 1 maat groter dan dat ze op dat moment heeft dus als ze dan een 74 heeft is een 80 goed . Ze zeggen dat een jas een maatje groter moet dan de maat die ze op dat moment hebben ivbm vesten of truien die eronder gedragen worden . Ik riskeer het in iedergeval niet meer om voor maar 1 maat groter te gaan heb teveel ongedragen kleding in de kast hangen daarvoor . En dan ligt het er ook nog aan welk merk bij sommige merken valt een 86 als een 80 dus is een 86 zelfs goed . En bij sommige merken valt een 80 als een 86 dus zou een 74 best kunnen .