och mijn stoere bikkel

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by fokje, Jul 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze jongste zoon is dinsdag middag van de bank gevallen op een bijzet tafeltje en is hierdoor 2 tanden verloren :(
    boven in om en om een tandje

nadat ik wel milioen keren tegen hem zeg ga zitten, hij is een wildebras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mijn moeder zei 1a2 weken terug nog, "goh dat hij nog nooit eens iets heeft gebroken?"

we zijn naar de tandarts geweest en allebeide tandjes (mee, in wat melk, wel beter wetend dat ze toch niet terug worden geplaatst) zijn er "gelukkig" volledig uiit
    hij was super stoer, toen hij viel even hard gehuild daarna heb ik hem niet meer gehoord!!!! bij de tandarts deed hij zijn mond goed open en ze kon zijn gebid goed bekijken!!!!!!! vanaf toen 4 dagen geen vast voedsel

maar nu komt het => ik ben het vertrouwen kwijt, wil hem het liefst de hele dag bij mij houden opbed/kinderstoel etc. durf hem niet goed te laten spelen
    weet wel dat straks in 1x hem laat gaan maar ben erg bang dat hij weewr valt hij is een ontzettend ondernemend jochie echt klimmen /klauteren hij was net anderhalf zat hij boven aan de schutting van bijna 2 meter het isd eecht een boefje

wie herkent dit/heeft ook meegemaakt dat zijn/haar kind tandjes zijn verloren??

voelde me zo'n slechte moeder de tandarts heeft me goed gerust gesteld, en gaf aan dat het vrij veel voorkomt en veel bij jongens maar ja dit is wel MIJN jongen

2. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Kan me voorstellen dat je nu erg voorzichtig met hem bent. Ik zou me ook wezenloos geschrokken zijn.
    Ik heb er (gelukkig nog) geen ervaring mee dat er tandjes verloren zijn, dus ik weet niet goed hoe ik zou reageren, maar ik denk dat je hem het best maar weer zijn gang kunt laten gaan. Natuurlijk wel waarschuwen als het nodig is, maar niet de hele dag, want daar kunnen ze onzeker van worden en daar gebeuren ook vaak ongelukjes door.
    Ons dochtertje is ook vrij wild, springt overal op, doet 100 dingen tegelijk en stoot zich ook vrij regelmatig. Daarna let ze zelf al iets beter op (tot ze het voorval is vergeten ;) )

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Och jee.... wat naar zeg.... dat is echt mijn grootste angst, dat er tandjes sneuvelen.... Het kan gebeuren je doet er niks tegen.

Beterschap voor je kleine stoere ventje!

4. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dank je wel dames!!
    ja was mijn angst ook, en das nu werkelijkheid, ben allang blij dat hij geen botbreuken/hersenschudding etc heeft maar toch

vind het loslaten nog erg moeilijk, hij ligt nu op bed te slapen is nu wel vreselijk moe slaapt veel vanmorgen voor het eerst stukje cake gehad, ging er goed in helaas is 1 wondje "vies" zit een wit laagje op hopelijk gaat dit zo weer weg, hopelijk komt er geen ontsteking die kans bestaat natuurlijk wel gebeurd erg weinig maar is aanwezig

Share This Page