Gewoon nieuwsgierig: hoeveel geven jullie uit aan een bankstel en hoelang doe je er dan mee? Vandaag hebben man en ik een orientatierondje gedaan in Eijerkamp en uiteraard kwamen we weer bij het duurste (denk ik) uit . Maar wat zitten die banken van leolux geweldig zeg. Nu moet ik zeggen dat onze eetkamerstoelen ook van leolux zijn en dat is echt geweldige kwaliteit. Maar ja, een bankstel heeft wel meer te lijden met onze autistische zoon, die de woonkamer als persoonlijke gymzaal ziet . Momenteel hebben we een bankstel van Montel van 8 jaar oud en hoewel het zitcomfort nog steeds redelijk is, is de slijtvastheid van de stof op de zitting echt bedroevend, die zag er na 2 jaar al niet meer uit, en nu al helemaal niet. Ik weet niet zeker of het aan de kwaliteit van montel in het algemeen ligt of aan de slechte adviezen in de winkel (het showroommodel had een leren bekleding op de zitting en wij wilden stof). Maar goed, montel is natuurlijk veel goedkoper dan leolux....
Onze Leenbakker bank van 500,- ging 5 jaar mee, toen begon hij wel af te raken met mindere zitplekken e.d. Nu een ruim 2x zo'n dure bank, maar nog maar een jaar in gebruik dus er valt nog weinig over te zeggen haha.
450 euro. Showroom model dus zal daar een jaar hebben gestaan. Inmiddels ook al weer 4 jaar in huis en nog geen slijtage. En hij zit en ligt echt heeeeeerlijk.
Wij hadden een bank van profijt meubel en die was nu na 8 jaar niet op maar wij wilden wat anders prijs was toen 800 euro voor de set. Nu hebben wij weer een bank van de profijt meubel gezocht lang gezocht en daar gevonden wordt over 2 weken geleverd en was 600 euro voor een 3 zits bank
1500 euro (inclusief bewerken stof) bij de Bommel meubelen. Ben erg tevreden over de kwaliteit. Ik moet wel zeggen dat onze zoon nooit eet op de bank en er niet op mag staan of springen. Maar snotneuzen genoeg erop maar dat is zo weg.
Wij hebben een elektrische relaxbank en een bijpassende gewone bank. De elektrische bank is een qua breedte een 2,5 zits, heeft 2 losse motoren, dus de 2 zitgedeelten zijn afzonderlijk afstelbaar. Ik kan met mijn benen omhoog onderuit liggen terwijl mijn man er gewoon naast zit dus. Daarnaast hebben we dus een bijpassende bank die niet elektrisch is, maar een ruime 2 zits is, waar de kinderen met gemak met zijn 3en op kunnen zitten. Op de banken zelf en de bekleding zit 5 jaar garantie, en op het mechanisme zit 10 jaar garantie. Dit is de eerste keer dat ik een nieuw bankstel kocht. Voordat we in de wsnp kwamen hadden we ook altijd huisdieren en vond ik het zonde om een nieuw bankstel te kopen, en in de wsnp kun je het simpelweg niet betalen en is alles tweedehands en na pakweg 1,5 jaar "op" 4 jaar geleden kocht ik voor het eerst een relaxstoel, die was tweedehands en niet elektrisch, en ik betaalde er 50 euro voor. Eigenlijk was hij al vrij snel lelijk en ging de rugleuning hangen aan één kant, hij was al niet meer goed. Maar door mijn rug en nekklachten was hij zo onmisbaar dat ik hem niet weg kon doen. Dus na alle financiële ellende flink gespaard en als eerst dit nieuwe bankstel gekocht. We hebben overigens nu geen huisdieren meer, anders had ik echt geen nieuw bankstel gekocht, maar tweedehands, al was ik zeker voor een relaxstoel of bank gegaan. Ik kan je zeggen, ook dit bankstel is onmisbaar. Zonder zou ik maar heel kort in de woonkamer kunnen verblijven omdat ik niet goed kan zitten, en dat maakt het er voor mijn gezin niet gezelliger op. Uiteraard is een relaxbankstel een tikkie duurder dan een "gewoon" gemiddeld bankstel, maar ik denk dat we het prijstechnisch echt goed hebben geregeld, beetje afgepingeld uiteraard, en hij was al in de aanbieding. Ik wil niet exact zeggen wat het compleet heeft gekost, maar ik kan wel een indicatie geven, het was tussen de 1500 en 2000 euro, en we kregen er ook nog een verzorgingsset ter waarde van 120 euro bij om hem na een jaar weer opnieuw te kunnen impregneren (de bekleding vuil en vocht afstotend maken) dit was in de fabriek al gedaan en moet elk jaar opnieuw. De bekleding is gemaakt van een soort hele sterke en duurzame microvezel. En nu na een jaar ziet het bankstel er gewoon nog als nieuw uit, en er komen dus écht geen vlekken in. Als er iets geknoeid wordt dan kan het er gemakkelijk af gepoetst worden en zie je er totaal niets meer van als het opgedroogd is. (Er is dus 1x een volle mok koffie overheen gegaan... Ik ontplofte zowat, maar uiteindelijk dus niks meer van te zien, ongelooflijk!) In principe dus een grote aankoop, maar ik ben er nog steeds meer dan tevreden over!
Wij hebben een stoffenacht bank nu bijna 9 jaar oud prijs 2000+ en echt nog nergens slijt plekken of ingezakt. We hebben wel stof voor zeer intensief gebruik.
Wij hebben een jeans-stof 2 persoons bank van Ikea. De bank gaat nu langer dan 10 jaar mee (het model is al niet eens meer te koop), maar we hebben dan ook nog maar een 2 persoons huishouden. Wellicht wordt het binnenkort tijd voor een grotere bank. Ik lees wel even mee voor handige tips.
Wij hadden hiervoor een bank van 2000 euro. Waren dringend op zoek naar een nieuwe bank en konden dus niks leuks vinden. Het was de bedoeling dat we er maar tijdelijk mee zouden doen en dan rustig op zoek zouden gaan naar een nieuwe. Dit heeft uiteindelijk zo'n 6 jaar geduurd. Nu hebben we een duurdere bank, persoonlijk vind ik het veel te duur, maar we konden niks goedkopers vinden (naar onze smaak). Ook onze bank(3-zits) is elektrisch verstelbaar en kan helemaal in de ligstand. We hebben er 1 bank bij die niet verstelbaar is en een fauteuil die wel verstelbaar is (met een draadloze accu). Het is daarnaast ook een lederen bank wat natuurlijk ook aantikt. Onze bank lag in de prijsklasse van 5000-7000.
Onze vorige banken (2 en 3 zits) waren van Seats and Sofas, hebben 900 euro gekost totaal, en na 4 jaar totaal versleten. niet de stof, die was nog net zo mooi als toen we ze kochten, zelfs met kinderen die erop eten en drinken. Maar het binnenwerk was echt helemaal op. Nu hebben we tweedehands banken omdat het maar tijdelijk is, we hebben er bijna niks voor betaald, ze hebben denk ik heel erg veel gekost, die mensen waren samen, gebruikten ze helemaal niet intensief en deden ze weg omdat ze net een andere kleur wilden. Wij hebben ze nu bijna een jaar en ze zien er qua stof echt niet mooi meer uit, pillig. Het is een 3 zits en 2 loveseat modellen. Mijn volgende bank gaat een hele lange zijn van leer, maar daar moeten we nog even voor sparen, en die komt er past na de grote verbouwing
Otak hoekbank, nu 10 jaar oud, zit nog heerlijk. Kostte 1100 destijds. De bank zelf kan er niets aandoen dat de babies er over heen hebben gespuugd
Hier een stoffe bankstel. Een twee en een half zitter en een twee zitter. Toendertijd ongeveer 450 euro aan betaal bij een outlet store hier in de buurt. We hebben hem nu denk ik al een jaar of 5 en zit nog prima, hier en daar wat kleine katten haaltjes maar niet storend ofzo. Geen idee hoe lang hij nog mee gaat, toevallig afgelopen week weer door die winkel gelopen en toen zagen we wel wat leuk dingen maar het geld is even op dus niets gekocht Maar als we weer voor een nieuwe gaan zou ik ook weer zo'n max 500 euro willen uitgeven.
Hier een hoekbank van de Ikea in de aanbieding voor zo'n 800 euro gekocht, normaal rond de 1000. Hij staat er nu 1,5 jaar en staat nog prima. 1x kort na aankoop het hoekkussen vervangen, deze was een stuk minder gevuld dan de rest. Ben naar de klantenservice gegaan en kreeg zonder gedoe een nieuwe opgestuurd. (ze hadden er geen op voorraad). We hebben stoffen bekleding die chemisch gereinigd kan worden. We wilden eigenlijk machine wasbaar maar die waren er niet in onze smaak. Deze stof is wat gemeleerd waardoor je vlekken niet zo snel ziet. Maar nu kunnen we wel over een x aantal jaar een keer alles eraf halen en laten reinigen, incl leuningen. Ikea heeft ook goede garantie.
Wij hebben een bank van 1800 gekocht. Het Is een grote stoffen 10-persoons bank met pocketvering en hij word bewerkt zodat vlekken er gemakkelijk uit gaan. De kwaliteit Is afwachten, hij wordt in februari geleverd. Wij hebben nu een bankstel van ong. 800 van woonexpress. We hebben ze nu ongeveer 5 jaar maar z zijn echt op. Doorgezakt en de stof begint ook te slijten.
Wij hebben 2 Klippan banken van Ikea. Ze gaan al 15 jaar en 3 kinderen mee. De hoezen gaan in de was en om de 2 jaar koop ik nieuwe hoezen en dan hebben we weer "nieuwe" banken. Zitten nog steeds heerlijk.
Hoekbank 1100,- geweven zwart.. staat nu 8 jaar, niet echt ingezeten (je merkt wel dat de bank niet meer nieuw is maar echt ingezeten plek kan ik het niet noemen.. hond komt ook wel eens op de bank.. in de hoek een kleine slijtage plek maar door de soort stof en kleur valt het niet direct op.. zou de bank weer zo kopen
Wij hadden een super mooie 3 Zit bank bij Pronto gekocht. Helaas ging de stof heel snel "pillen" Na 6 maanden zag de bank er al uit alsof we hem 6 jaar hadden. Hij was 800 euro. Daarvoor een Ikea leren bank gehad van 1000 euro en die ging met gemak 8 jaar mee, het is dat wel het model en de kleur zat waren.
Hier ook meerdere Ikea bankstellen gehad, ik ben er echt heel tevreden over, die ik nu heb gaat al een jaar of 9 mee geloof ik, zit nog steeds perfect en geen slijtplekken, die hiervoor (ook Ikea) heb ik ook een jaar of 10 gehad, die heb ik weggedaan omdat daar de stof wel van ging slijten, maar hij zat nog steeds perfect.
Gisteren hebben ze onze nieuwe zetel gebracht. Een lederen 2 zit en 2,5 zit han het merk natuzzi. Hoelang hij gaat meegaan geen idee...wel vinden de zitcomfort belangrijk. Wij kunnen geen hoekzetdl zetten. Daarom gekozen voor een 2-zit met relax. Er hangt wel een prijskaartje aan...maar dat hou ik even voor mezelf. Hiervoor een stoffen hoekbank gehad van 1800 en die is 8 jaar meegegaan. De stof was echt stuk en ook het zitcomfort was dat niet meer.