Hoe irritant

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind dat toch zo irritant he.
    Komt er net iemand aan de deur iets ophalen wat ik op marktplaats te koop had staan. Komt ze met briefgeld aan zetten.
    Was 12.50 en ze kwam met 20. Heb ik dus Levi zijn spaarpot moeten plunderen om te kunnen wisselen. ( krijgt hij wel weer terug hoor )

Ik zorg zelf altijd dat ik met gepast geld aan kom.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    misschien de volgende keer even vragen of ze het gepast willen meenemen? kunnen hun ook niet weten natuurlijk dat jij geen kleingeld op zak hebt.... :p

3. caroline16

caroline16 Niet meer actief

oohja daar heb ik ook zo'n hekel aan..
    ik zet het ook altijd in de mail,
    het liefst gepast geld..

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Inderdaad, of laat mensen van te voren het geld over maken op je rekening of zo. Zij kunnen ook niet weten dat je geen kleingeld in huis heb. Maar ik kan begrijpen dat je het niet leuk vind om je kind zijn spaarpot te plunderen.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja heel irritant. Ik had dat laatst ook met iets dat was 17,50 en ze betaalde met 20 euro. Tsja ik had dus echt geen kleingeld in huis. Ze had dus keus om te wisselen of 20 euro te geven. Wij hadden mazzel want ze gaf 20 euro ze zei ook zelf van stom van mij!

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    tja... tis maar net waar je , je al aan irriteerd!

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het is gewoon niet erg netjes. Ik zorg altijd dat ik gepast geld heb. Je hoeft echt niet te verwachten dat iemand een hele kassa aan kleingeld en briefgeld thuis heeft liggen. Dat hebben wij ook nooit.

8. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Ik zou het ook idd in de mail erbij zetten...
    Dan voorkom je dit soort situaties...

Gelukkig kon je wisselen! ;)

9. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Jij verkoopt iets, dan zou je eraan moeten denken dat je kleingeld heb om te wisselen, het is niet haar schuld.

10. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Tja, ik zou denk ik ook met 15 of 20 euro hebben betaald. Misschien idd ff in je mail zetten dat ze alleen met gepast geld kunnen betalen, dat scheelt weer wat irritaties ;)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

:( TS is geen winkel ;) Zij koopt iets via internet, dus ze kan van tevoren ervoor zorgen dat ze gepast geld heeft.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Krijg een beetje het idee dat ik één van de weinige ben die me hier aan kan irriteren ;)
    Maar ga het er de volgende keer idd bij zetten in de mail.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Niet mee eens...De koper spreekt een bedrag af en dat is het bedrag wat hij/zij betaald. Gewoon gepast.
    Doe ik ook altijd!

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.814
    9.320
    113
    Gelderland
    Ik zou zelf ook gepast betalen. Laatst had ik toevallig net alle spaarpotten in huis geleegd en op de bank gestort. Iemand kwam een pakket op halen en dat was 17,50 maar had dus niks terug. Dus ik vroeg om haar rekeningnummer zodat ik het naar haar toe over zou maken maar ze gaf zelf aan dat 20,00 goed was want het was ook wel een hele boel kleding. Vond ik wel heel lief. Had het namelijk zo over gemaakt als ze haar reknum zou geven.

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    thja ik vind het een beetje allebei, als verkoper, kan je verwachten dat niet iedereen het altijd gepast heeft, ik bedoel ik trek ook geld uit de automaat... en kan pas wisselen als ik het uitgeef. daarbij ging het niet om veel wisselgeld. als iemand nou met bijv. 14.95 moet betalen en aankomt met 50 euro, thja dan ben ik het er wel volledig mee eens, en dan is het ook een beetje dom van de koper, het is idd geen winkel.

16. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Of ze nu een winkel heeft of niet, het is niet zo dat ze met 50 of 100 euro aan komt zetten om iets van 3 euro te betalen.
    Ze neemt 20 euro mee om 12,50 af te rekenen, lijkt me acceptabel.
    En het is maar waar je, je aan irriteert, dan zet je in je advertentie dat je perse gepast wil;)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Is het echt zo raar dat ik geen klein geld in huis heb ? Pin tegenwoordig alles of maak alles online over.
    Ben geloof ik een vrouw van deze tijd :D

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik heb ook niet vaak kleingeld in huis hoor!

Vind als je iets van marktplaats ophaalt, dat je gepast moet betalen. Het is nou eenmaal geen winkel en je kan er niet vanuit gaan dat mensen wisselgeld hebben..

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb ook geen kleingeld in huis, ja heb het wel, maar zit in een spaarpot die niet open kan ;)

20. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Vind ik ook hoor! Toevallig maakte ik het dinsdag ook mee. Ik verkocht mijn studieboeken en ze moest nu 12 euro terug krijgen. Ik had wel wat losse euro's maar geen 12!

Moest ik mijn man bellen of die onderweg even wilde pinnen.. Hij was gelukkig bijna thuis..

Maar idd als je iets koop via marktplaats, zorg je toch gewoon dat je gepast hebt..

Deel Deze Pagina