Hoi dames, Kunnen jullie me helpen met jullie ervaringen en tips? Mijn vriend heeft een rieten familiewieg. Op zich heel bijzonder om die te gebruiken, alleen vind ik de kap en het onderstel echt heel lelijk. Dus, op zoek naar een manier om de wieg wel te gebruiken, maar dan mooier te maken. Nou zat ik te denken om de kap eraf te halen en het onderstel is al los. De wieg zelf, een mooie rieten mand, vind ik zeker de moeite waard. Op internet zag ik dat je losse onderstellen kan kopen voor wiegjes. Heeft er iemand ervaring met een wiegje en niet bijpassend onderstel? Hoe weet je zeker dat het wel past? Een ander idee is om de wieg op te hangen. Heeft iemand al eens een wiegje (dat daar niet specifiek voor gemaakt is) opgehangen? Hoe kunnen we zorgen dat dit zo veilig mogelijk gebeurt? En ik zat nog te dubben over de bekleding. De oude gaat er in ieder geval uit, want is versleten. Is het voor de veiligheid noodzakelijk om de wieg aan de binnenkant te bekleden? Of is het ook veilig genoeg om riet zichtbaar te laten? Uiteraard zorgen we er dan voor dat er geen scherpe randjes enzo zijn. Riet is "dicht gevlochten", is dat dan veilig genoeg? Bedankt voor jullie antwoorden alvast!
Benieuwd! Mijn oude rieten wieg is ook weer tevoorschijn gehaald. Heel donkerbruin. Schoonmams gaat hem bekleden. Ik vind t zelf juist super dat die oude wieg gebruikt gaat worden.... Ben benieuwd naar de jouwe en de ideeen van andere mensen
Leuk, maar ik kan me voorstellen dat je hem aan wilt passen Denk zelf dat hij stevig genoeg is om op te hangen ja, hij ziet er echt uit als een harde mand en niet als een flexibele mand. Zelf zou ik wel de bekleding erin doen, het staat wel zo gezellig.
Ja, precies, een beetje gedateerd he? Het is inderdaad een stevige mand, dus ophangen moet zeker kunnen. Vriend vindt dat alleen een beetje spannend, is erg zorgzaam.... Zat zelf toch ook te denken aan bekleding, maar dan gewoon fris en strak wit. Inderdaad gezelliger, maar toch moderner. Bedankt voor je reactie!
Misschien dit onderstel houden? Andere bekleding en misschien een hemeltje zullen het al heel anders doen lijken! Bijzonder, een familie wieg!
Onderstel wit verfen/spuiten? Kap vervangen door een hemel? En niet van die tuttige strikjes? Ik had een crèmekleurige hemel en deze heb ik vervangen voor een lichtblauwe ruit, de wieg bekleding wil ik wit en de kruikenzakken dan lichtblauw. Onderstel wilde ik ook verfen, maar een andere bekleding scheelde al zoveel.
Ik weet niet hoe jullie over wit of zwart denken, maar ik denk dat het ook heel leuk is hem te verven? En dan het onderstel dezelfde kleur, andere wielen erop. Mooie modernere bekleding erin. Idd hemeltje ophangen met piekstok erboven. Ooh ik zou me wel uitleven zeg!
Bedankt, fijne tips! Zeker bijzonder, een familiewieg. Onvoorstelbaar dat daar straks ons kindje in ligt. Denk inderdaad dat andere bekleding veel doet. En die tuttige kap eraf....Waarschijnlijk laat ik bovenkant dan open, vind een hemeltje soms zo benauwend. Verven moet ik over nadenken, had ik nog niet aan gedacht. We hebben al veel wit op de bovenverdieping en ik vind de rietkleur ook wel juist warm. Misschien inderdaad alleen het onderstel verven. Andere wielen vind ik ook een topidee! Shandy, heb jij misschien ook een foto? Kunnen we ook meedenken.
Heej, nee miin wieg ligt nu in 'losse' delen bij mn schoonouders. Alle oude bekleding is er al af en onderstel ligt ergens los.... de oude bekleding had heeeeel veel plooitjes. Mijn wieg is heel donkerbruin, ook het onderstel. Lijkt heel erg op de jouwe, ook riet/rotan. Wilde hem eerst wit laten spuiten en een gekleurde bekleding erop. Samen met schoonma bekleding uitgezocht. Creme broderie stof met in dezelfde kleur zon,sterretjes en kroontjes en tsja dan blijkt de wieg weer mooier als hij donker blijft.... schoonma gaat wel proberen om minder frutsels eraan te maken.
Leuk projectje.. ik zou inderdaad ook de kap eraf halen en dan er andere bekleding erin doen... evt kun je nog overweg er een ander onderstel onder te maken/of de wielen eraf.. en rotan wit of grijs spuiten vind ik ook wel mooi...