Rietenwieg - wel of geen bekleding zijwanden

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mem25, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mem25

Mem25 Lid

13 nov 2016
    7
    0
    0
    #1 Mem25, 1 dec 2016
    Laatst bewerkt: 1 dec 2016
    Hallo, wij hebben een hele leuke rieten wieg gezien. Nu lees ik op de éne site dat je geen bekleding als zijwanden mag gebruiken ivm ventilatie. Maar ergens anders lees ik weer dat rieten zijkanten gevaarlijk zijn ivm scherpe randjes.

Iemand ervaring met rieten wiegen? Hadden jullie wel of geen bekleding aan de zijkant?

Bijgevoegde bestanden:

2. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Wij hebben een rieten familiewieg. Voor de geboorte van de eerste heb ik de bekleding er afgehaald omdat ik het heel lelijk vond. Geen nieuwe bekleding gemaakt, omdat ik het zonder erg mooi vind. Wel gecheckt op scherpe randjes. Het is een vrije brede wieg dus de kindjes hebben niet tegen de rand aan gelegen. En ze lagen er alleen beneden in de woonkamer in, dus had toezicht. En alleen eerste twee maanden ofzo. Dat vond ik wel schelen. Maar een lage rand met bekleding lijkt me ook absoluut geen probleem. Uiteindelijk is het vooral belangrijk dat je er zelf een goed gevoel bij hebt!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een katoenen voering mag zeker wel maar gevoerd adviseren ze niet. Ivm rebreathing.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Wij hebben een ijzeren wieg, maar die is wel bekleed, met katoen.

Bij aanschaf erop letten of je door de stof kan ademen of niet, dat verschilt nogal per stof

5. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Heb dezelfde wieg en zit ook bekleding aan zijkanten..ik gebruik het gewoon zo!

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    ik heb een enkele zijde bekleding in de rieten wieg gehad. had niemand een probleem mee. wel het vachtje wat ik onder mn kindje heb gelegd :p

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook een rieten wieg gehad van de familie. Ik heb de binnenkant bekleed met 1 laag katoen. Dan heb je geen last van de scherpe punten, maar kunnen ze er wel doorheen ademen als ze er tegenaan komen te liggen..

8. Mem25

Mem25 Lid

13 nov 2016
    7
    0
    0
    Oke, ook geen problemen gehad met kraamzorg? Heb gehoord dat hun nogal moeilijk kunnen doen?
    En ik weet niet hoe oud je kindje al is, maar hoeveel maanden heeft het er bij jou in gelegen?

9. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Heb kraamhulp nog niet gehad, dus ben t gewoon van plan zo bedoelde ik t, ben over vijf weken uitgerekend.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb bij de meisjes een rieten wie gerbuikt.
    daar zat bekleding om de randen..
    het was gewoon dun katoen dus ventilatie genoeg..

11. Meisje012

Meisje012 Actief lid

28 okt 2016
    214
    1
    18
    Ja ik heb een rieten wieg, ga hem nu ook weer gebruiken.

En er zit bekleding aan de zijkant, licht gevoerd, ik vind het meer wat dikkere stof, Wel katoen overigens.
    Kraamhulp hier nooit over gehoord! Onze zoon heeft er tot een maand of 5 ingelegen toen werd het te krap

Deel Deze Pagina