Co sleeper van wieg maken

Discussion in 'De babyuitzet' started by Humava, Dec 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

Hoi dames,

Wij hebben thuis een wieg en daar zou ik graag een co-sleeper van willen maken. Heeft iemand hier ervaring met het maken van een co-sleeper. Of weet iemand waar ik duidelijke informatie, het liefst met foto's kan vinden om er een om te bouwen.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze wieg kan makkelijk een co sleeper van gemaakt worden door simpel 1 zijkant weg te laten. Dan moet je hem met span band oid aan je bed zetten. Het voornaamste is dat je lattenbodem/matras bodem vast zit zonder de tweede zijkant eraan. Onze lattenbodem zit vast aan hoofd en voet einde en kan dus met 1zijkant stevig staan.

3. Humava

Humava Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met hoe lattenbodem vast zit, bedoel je daarmee de buitenste bedrand zeg maar? Wij hebben trouwens een boxspring. Ik kan van mijn wieg ook zo de zijkant weglaten. Hoe heb jij de ruimte opgevuld die je houd vanwege het matrasje wat natuurlijk smaller is omdat het normaal in een wieg moet passen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ik weet niet hoe ik het duidelijker uit kan leggen :)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ik heb hem nu niet als co sleeper want we hebben er een tweeling wieg van gebouwd maar bij andere kinderen had ik er een strook foam van de markt op maat gemaakt tussen liggen. En dan met span banden aan ons bed. De hoogte was al netjes op hoogte. Onze latten bodem zit zeg maar in de poten geschroefd ipv dat hij op de zijkant van de wieg ligt. Je kan hem dus net zo stevig bouwen met maar 1 zijkant erin, dat is het voornaamste.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Hij is nu dusdanig verbouwd dat ik geen co sleeper foto meer kan maken, zit met smart op m'n kleintjes te wachten!

Attached Files:

6. samhh

samhh Actief lid

Jul 6, 2014
    147
    1
    18
    Wij hebben een ikea ledikantje aangepast tot cosleeper.
    1 zijkant weggehaald en een verstevigende lat langs de zijkant bevestigd.
    Bedje met lijmklemmen aan ons bed vastgemaakt.
    Het matrasje tegen ons matras aangeschoven en de lege rand in het ledikantje met een opgerolde handdoek opgevuld.

7. Humava

Humava Niet meer actief

Bedankt voor jullie info! Ik ga het proberen met de wieg:). Als het niet gaat kan ik altijd nog zo'n bedje van Ikea kopen. Daar had ik ook over gelezen

Suusjeuh wat super leuk die tweeling wieg!!! Heel mooi gemaakt. Succes met de bevalling binnenkort!

Share This Page