Waterpokken op de creche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Vanochtend op de creche gehoord dat er waterpokken heersen. Ik natuurlijk gelijk in paniek dat Elena het ook gaat krijgen. Vanochtend zag ik al 2 kleine rode puntjes op haar wangetje, volgens mij is ze zelfs al besmet. Ik heb al op internet gezocht, het schijnt niet echt ernstig te zijn, maar toch. Maar wie heeft er ervarig mee met eenn baby van bijna 7 maanden? Hoe is het verlopen? En wanneer zou ik dan naar de huisarts moeten met d'r?

2. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hier ook een briefje zien hangen op de cresche...
    gelukkig is het niets ernstigs.
    maar ook ik was gelijk in de stress.
    Nu schijnt het dat hoe jonger ze zijn hoe minder ze er last van hebben..
    als je het niet vertrouwt zou ik gewoon de ha bellen waar je op moet letten.
    Mijn tante haar kleine was pas 4 maanden oud toen ze de waterpokken kreeg..ze was er een beetje ziekjes van en hangerig en het schijnt heel erg te jeuken..
    na een weekje was de kleine weer de oude..
    nou ik let hier ook heel erg goed op, helaas zal het iets zijn waar ze toch door heen moeten.
    heel veel sterkte ..liefs sonya

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft ze met de kerst gehad. Bijna 7 mnd en helemaal onder de bulten.. :) Maar volgens mij had ik er meer last van dan hij... Jelle heeft niet eens jeuk gehad volgens mij. Hij was er in elk geval niet ziek van.

Je kindje is al bestmettelijk een aantal dagen voor je het eerste bultje ziet, dus eigenlijk kun je het niet tegenhouden. Jelle mocht dan ook gewoon naar het kdv, want hij was de week daarvoor al besmettelijk...

Op zich hoef je er niet mee naar de huisarts, want die kan er toch niks aan doen. Gewoon goed in de gaten houden, en eventueel badderen met havermout. In een washandje doen en dan afsponsen. Helpt heel goed tegen de jeuk.

de bultjes komen in een paar golven, zeg maar, en er komen verspreid over een dag op 10 steeds nieuwe bij, daarna niet meer. Het duurt wel even voor ze allemaal ingedroogd zijn en dat de kortsjes eraf zijn. Ga niet zelf lopen pulken aan de korstjes, want dan krijg je littekens en misschien zelfs een infectie. Jelle heeft nu een paar mooie "deukjes" op zijn hoofd omdat daar de korstjes afkwamen met het afdrogen.

Bij Jelle heeft het denk ik wel een week of 4 geduurd, van het eerste bultje tot de laatste korst voor alles weg was.

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik heb me laten vertellen dat beebjes er op zich weinig last van hebben, maar dat ze als ze ze voor hun eerste verjaardag krijgen, ze ze dan later vaak nog een keer krijgen :s

5. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    waterpokken is een onschuldige kinderziekte die ze beter wel kunnen krijgen want als je ze op latere leeftijd krijgen hebben ze er veel meer last van nu is het wel zo dat de meeste baby's onder een jaar het meestal nog wel een keer krijgen maar dat ligt er ook aan hoe heftig de uitbraak is geweest. Je kunt het idd niet tegen gaan want de besmettingsperiode ligt ongeveer 2 weken daarvoor. http://www.ggdgelre-ijssel.nl/pool/1/documents/123-040001%20waterpok%20p3.pdf kijk hier maar eens

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    joh daar hoef je echt niet van in paniek te raken hoor, is maar een onschuldige kinderziekte ;) ...

Britt heeft waterpokken gehad met een maand of 6. Duurde heel lang voordat alle blaasjes weg waren. Ik ben er niet mee naar de huisarts geweest omdat zij er niet veel last van heeft gehad. Overigens mogen ze vaak niet naar de créche als het nog gevulde blaasjes zijn. Dan is het op zijn besmettelijkst....

7. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Simon had de waterpokken toen-ie 4 maanden was. Inderdaad, ook opgelopen op de crèche!
    Hij heeft er eigenlijk geen last van gehad. Geen koorts/verhoging, en hij voelde zich verder gewoon goed. Ben dus ook niet bij de HA geweest. Na een week of 4 waren de meeste korstjes wel weg, en 2 weken geleden is de laatste eraf gegaan.
    En ja, omdat hij ze zo jong heeft gehad, zal hij ze waarschijnlijk nog wel een keertje krijgen... Arme jongen!

Hoe is het nu met Elena?

8. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hier ook een kleine krentebol!
    sinds woensdag....
    mijn meissie heeft wel een beetje verhoging gehad, en is een beetje hangerig...
    hier mogen ze ook gewoon naar het KDV!

tegen de jeuk gebruik calendulan emulsie voor baby's van VSM... geeft lekker verkoeling!

als ze het voor het eerste jaar hebben gehad, kunnen ze het idd nog eens krijgen... maar wanneer ze helemaal onder hebben gezeten, is deze kans alweer een stuk kleiner... omdat er dan toch genoeg antistoffen zijn!

sterkte iedereen!
    liefs elfje

9. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Dankjulliewel voor jullie geruststellende woorden! Het is bij een rood bultje op haar wang gebleven, dus dat is waarschijnlijk gewoon een pukkeltje ofzo. Verder is ze lekker vrolijk en schijnt ze nergens last van te hebben. Misschien is ze de dans ontsprongen, we zullen zien..

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Geluklig meid!

11. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    romeè heeft ze pas ook gehad is onschuldige kinderziekte geen zorgen maken
    als je het niet ertrouwd even tempen
    als die goed is is er vaak niets aan de hand

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn neefje zit helemaal onder, dus ik kan ook verwachten dat Annika binnen nu en 2 weken aan de beurt is. Niets aan te doen. Veel vervelender is het dat mijn man het niet gehad heeft. Die heeft nu grote kans om ook waterpokken of gordelroos te krijgen.

13. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza heeft het al gehad. Het is een aantal dagen voor de uitbraak al besmettelijk dus ze zal het idd alwel hebben.
    Ben blij dat ze zo klein was dat ze het heft gekregen want dan krabben ze nog niet echt veel.

Tja ze krijgen het toch.. beter nu dan later.

14. sim

sim Niet meer actief

ik zit hier ook nog te wachten op de uitbraak, geloof dat het enorm heerst op het moment, maar ja, het is gelukkig onschuldig en beter denk ik dat ze het nu krijgen dan rond 4 jaar, dan weten ze echt waar ze moeten krabben.

hoorde laatst op een verjaardag dat een huisarts had gezegd dat baby's onder een jaar geen waterpokken konden krijgen, die baby was 2 maand, maakte zich nergens druk om, nou ik had inmiddels al gelezen hier dat dat wel degelijk kon, maar ja, het is zo'n eigenwijs type, ben er maar niet op in gegaan...

Deel Deze Pagina