Traan/ontstoken oogje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mammie87, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mijn zoontje heeft supervaak last van een ontstoken oogje. Traant veel. Al sinds zijn geboorte zijn rechteroog. Tussendoor is het ook wel een tijdje rustig. Maar zodra hij dan weer verkouden is, gaat het oogje weer mee. Ik weet niet of ik bv zijn traanbuis door moet laten prikken. Ik durf eigenlijk niet zo goed :( iemand ervaring mee?

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Heb je het al goed gemasseerd?
    Wij hebben rond 1 jaar wel bij de oogarts gezeten hiervoor.
    Nog 1 keer goed gemasseerd (een week lang, 3 maal daags) anders werd de operatie ingepland om het te laten doorprikken.

Hier is het door die massage uiteindelijk niet meer nodig geweest.
    Ik zou even een doorverwijzing vragen bij de huisarts of cb.

3. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Masseren hebben we in het begin wel gedaan maar nu al heel lang niet meer.. zal het weer oppakken. Onder het ooge richting de traanbuis masseren toch? Komende woensdag moeten we naar het cb, zal daar wel een balletje opgooien. Dankje!

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Tussen het neusje en het oogje naar beneden was bij ons het advies :)
    Succes!

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hier ook al meer wel dan niet ontstoken sinds zijn geboorte. Wij kregen ook het advies om te masseren en schoonmaken tot hij 1 is. Heeft hij er dan nog last van moet het inderdaad onder narcose doorgeprikt worden. Hij is nu een half jaar, maar er lijkt nog geen verbetering in te zitten. Ik hoop dat het niet nodig is straks!

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hier door laten prikken ivm 2 prut ogen vanaf de geboorte. Was een ingreep van niets, hij heeft er zelf weinig last van gehad.

Helaas niet 100% opgelost, hij heeft nu alleen nog last bij verkoudheid en af en toe een druppel. Vind het voor nu acceptabel iig.

Deel Deze Pagina