Ik kom er niet uit, welke autostoel groep 1

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deedee91, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik word gek van al de keuzes. Op zoek naar een stoel groep 1

Ik twijfel nu tussen een nania luxe revo, die kan achterwaarts wat belangrijk is.
    Aan de andere kant ken ik het merk niet zo dus twijfel ik over de Maxi-Cosi Axiss maar die kan niet achterwaarts ( ja de hele dure met isofix)

Ik wil er best geld voor uitgeven maar wij hebben straks 2 auto's dus moeten dan 2 issofix apparaten hebben ( toch?) plus het stoeltje dat al enorm duur is. Dus eigenlijk kom ik dan al uit op bevestiging met riem. Nu ook voor de maxi cosi dus dat vinden wij niet erg. De stoel moet met regelmaat overgezet worden. Dus twijfel ik nu aan een dure voor in mijn auto en dan een goedkope voor mijn vriend ( moet 1 min rijden naar het kdv met haar in de auto)

Nu lees ik net weer iets over I size, dat is nu eigenlijk de norm.

Kortom welke heb jij? Wat wij wel belangrijk vinden is dat hij naar je toe kan draaien ivm mijn rugklachten.

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Maxicosi Rubi hier. Met gordel bevestiging. Zit superstevig vast (steviger dan de maxicosi cabriofix hiervoor). Heb ook veel gelezen over achterwaarts en isize en uiteindelijk gekozen wat voor zoon het leukst is (voorwaarts) en voor ons het meest eenvoudig (gordel). Zullen veel mensen wel wat van vinden maar echt onveilig is het allemaal ook niet natuurlijk. De verschillen zijn niet groot.

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een maxicosi Tobi met gordelbevestiging. 1 Nieuw exemplaar in de auto die we het meest gebruiken (zowel dagelijks als lange ritten) en een nette tweedehands voor de tweede auto die veel minder gebruikt word. Achterwaarts vervoeren of niet is een persoonlijke keuze, ik vond het uiteindelijk niet nodig omdat net als wat Bootcamp babe zegt het niet onveilig is om je kind achterwaarts te vervoeren.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben een maxi cosi gekozen, welke weet ik zo niet en voor de tweede auto een goede overgenomen van een collega voor een schappelijke prijs (ook maxi cosi, ouder model).

Ik heb destijds gekeken naar de testen van de consumentenbond en de anwb. Als ze bij beiden in de hoogste categorie stonden, vond ik ze goed genoeg.

Edit: ik zit net te kijken naar de i-Size en die lengte klinkt heel aardig, maar gaat niet voor mijn kinderen op. Hun romplengte is groot ten op zichte van hun beenlengte, dus zou ik dan weer een stoel moeten nemen voor een kind dat ongeveer 10cm groter is voor mijn jongste zoon en nog meer groter voor mijn oudste zoon.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Uit vrijwel alle testen van de consumentenbond komt Nania zeer slecht uit, de revo had een score van 3,9 in 2016.

Die zou ik dus niet snel kiezen. Via ANWB kan je ook kijken, daar staat de Nania helemaal niet in...

https://www.anwb.nl/auto/tests/autostoeltjes#resultaten

Sommige stoelen hebben trouwens een ingebouwde isofix bevestiging en hoef je dus geen isofix base te gebruiken.

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij hebben de maxicosi Tobi met gordelbevestiging. Wij hebben ook bewust niet voor achterwaarts gekozen dezelfde reden als hier boven gegeven wordt. Voor de jongste gaan we ook weer voor een Tobi

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
  8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben de Römer King 2 stoel. Een voorwaartse stoel, achterwaarts vervoeren was voor ons geen must en we zijn erg tevreden.
    Het is een ruime stoel, onze peuter van ruim 2,5 is zeker niet klein en past nog keurig netjes in de stoel.
    Wij hebben hem toen d'r tijd in de uitverkoop bij prenatal gekocht, scheelde bijna de helft van de prijs.

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij hebben de Chicco Xpace met isofix. Hierbij hoef je niet nog een apart iets aan te schaffen. Is wel een voorwaartse stoel.
    Dat i-size ken ik zo niet. Is al weer even geleden dat we het stoeltje kochten.

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wij hebben recent een autosteoltje gekocht. Ik kwam er eerst ook niet uit. Ik vond het volgende belangrijk:
    - kan een kwartslag draaien ivm mijn rug
    - kan voor- en achterwaarts.
    - isofix
    - ligstand

Wij hebben de cybrex Serona gekocht. Het bleek alleen dat het nieuwste model veel features miste ik vergelijking met het model van vorig jaar. De prenatal had nog een paar 'oude' modellen staan. Dus waar deze functies wel op zitten. Kreeg nog 20% korting. 😊 Ben heel tevreden! ZL zit er stevig in. Veel beter dan in de Maxicosi.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de maxicosi pearl. Wij wilden bewust een voorwaartse stoel en een die bevestigd kon worden op de Isofix. Ligstand was een fijne bijkomstigheid.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Bedankt voor jullie tips zover. Ik ben nu de anwb testen aan het doorspitten. Zie ik er een naar wens heeft het kind weer beperkt zicht. Niet handig met een dochter die auto rijden verschrikkelijk vind.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kijk of je ergens kunt passen, zodat je kjnt zien wat 'beperkt zicht' in jullie auto betekend.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ja dat is wel een goede! Wij hebben wel grote ramen en een glazendak dus op zich is er wel veel zicht denk ik.

Ik denk dat ik mijn eis draaibaar moet bijstellen, daar zijn er vrij weinig van...

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik neig nu het meeste naar deze stoel. Echter is deze niet draaibaar en dat is toch wel even jammer. Maar hij komt wel goed uit de test dus dat vind ik ook belangrijk.

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
  17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zo oogt het. Maar ze zit er super comfortabel in. Als ik de valbeugel ervoor doe trekt ze hem al zelf naar zich toe. Armpjes legt ze er boven op maar kan ze er ook naast leggen.
    Slapen doet ze er ook goed in. Hangt niet met haar hoofd naar voren. Ligt netjes met haar hoofd tegen de zijkant.
    En door de gordel zit het goed stevig.
    Gordeltjes in een autostoel vind ik zo'n drama. :p

18. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hier was ik ook bang voor met de cybrex, omdat dit wordt aangegeven op het internet. De kleine heeft nergens last van. Ik heb trouwens ook een spiegel aan de hoofsteun van de achterbank zitten. Zo kan hij mij aankijken via de binnenspiegel als hij dat wil. Kijkt hij niet in de spiegel, kijkt hij gewoon naar buiten. Hij zit nu achterwaarts.

Wat iemand anders ook zegt: even bij een grote zaak het stoeltje in de auto passen. Ik zat te twijfelen tussen de cybrex en se Römer. Toen ZL daar in de stoeltjes zat, zag ik dat hij veel beter zat in de cybrex. Toen was de keuze snel gemaakt 😊

19. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wij hebben ook zo'n beugel erbij voor als de stoel voorwaarts gaat. Ik vind het nogal een gevaarte hoor. Komt amper een babyhoofdje bovenuit 😂 Maar goed, als hij voorwaarts wordt vervoerd is hij ook wat groter. Dus misschien valt het dan mee.

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier ook cybex sirona. Het draaien vind ik echt ideaal en makkelijk overzetten naar andere auto als hrt nodig is. Altijd goed bevestigd dmv isofix. En dochter zit er super comfortabel in

Deel Deze Pagina