2 vragen die volgens mij al vaker gesteld zijn, maar de zoekfunctie doet zijn werk geloof ik niet * Hoeveel vocht/ drinken moeten kinderen hebben? * Telt een fruithapje uit bv potje nu ook mee aan vocht? Alvast bedankt! Groetjes shampoo
Vocht uit eten telt ook mee. Kinderen moeten op een dag tussen de 750 en 1000cc totaal aan vocht binnenkrijgen en vocht in fruit en groente telt gewoon mee.
Zoveel? Ik dacht 500 á 600ml althans dat zij de huisarts toen ons zoontje ziek was en zijn flessen niet dronk niet eens een druppel. Al het vocht wat hij binnen kreeg was via fruit/groente.
500cc is volgens mij het minimum wat ze binnen moeten krijgen. En idd fruit en groente, maar ook yoghurt en andersoortige toetjes tellen mee voor vocht.
Bij Dirksmama is het stukken warmer, dus dan is het wel verstandig om wat meer te drinken! 500ml is inderdaad het minimum (op elke leeftijd) en groenten kan je grotendeels meerekenen en fruit bijna helemaal! Maar water, thee, melk zijn natuurlijk wel de bedoeling.
Mijn zoontje heeft een tijdje een vochtbeperking gehad. Toen moest ik voor een portie fruit 100cc rekenen. Ik weet niet wat het minimale is wat ze binnen moeten krijgen. Maar toen de vochtbeperking op het strengst was mocht hij maar 600cc per dag. (incl. fruit en yoghurt)
Ik heb ook altijd 750-1000cc gehoord (drinken, groente, fruit, toetjes). En 500cc als uiterste minimum bij ziekte. Maar liever niet langdurig. Als heb je altijd kinderen die onder de 750 prima gaan, of juist kids die meer dan 1000cc willen..
750-1000 geldt ook in Nederland hoor. Maar dan is al het vocht in al het eten en drinken meegerekend. Je moet dus niet gaan proberen je kind zoveel te laten drinken...
Bedankt meiden. Dan neem ik aan dat 3 flessen van 200 cc en een fruithap van +/-150 gr, avondeten en een bekertje diksap van 100 cc wel genoeg is op een dag....