rietjesbeker schoonmaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madelon84, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

halen jullie echt elke dag alles los en wassen jullie dan alle losse onderdeeltjes af?
    ik doe vaak gewoon goed omspoelen en de losse beker in de vaatwasser.
    ben gewoon benieuwd naar hoe jullie dat doen:)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Die van Nuby? Daar haal ik alles vanaf 1 x in de maand en dit maak ik goed schoon eerst met afwasmiddel en een heel klein 'ragebolletje', je moet eens weten wat er uit komt! Daarna doe ik m in de magnetronsterilisator zodat ie er weer een maandje tegenaan kan.

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ik haal inderdaad elke dag alles los en stop het dan in de vaatwasmachine. Zo gedaan hoor.....
    Trouwens als ze er melk in heeft gehad en ik wil er vervolgens limonade in doen, dan haal ik hem ook helemaal uit elkaar. Lijkt me zo goor limonade met een melksmaakje.

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Huh? Ik weet niet beter of je kunt het rietje er helemaal niet uithalen, dat zit toch vast? Ik heb er eentje van prénatal. Wij wassen hem gewoon af (hebben geen vaatwasser). Ik spoel het rietje wel goed door.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben ook die van Nuby en die haal ik eens per week (ongeveer) echt helemaal uit elkaar en dan gaat ie in de vaatwasser.
    Toen ik nog niet had uitgevogeld dat dat kon, heb ik een paar keer met een sateprikkertje staan prutsen om opgehoopt vuil weg te krijgen, maar dit is handiger :D

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier gaat hij na gebruik de vaatwasser in, ook als er alleen water in heeft gezeten. Ik vind het wel zo fris om dat elke keer te doen. Mijn eigen glazen gaan ook elke dag de vaatwasser in, dus waarom haar rietjesbeker niet.

7. Madelon84

maar leg je dan de onderdeeltjes plat neer of in het bestekrekje? dat kan toch ook nooit van binnen goed schoon worden dan (het rietje)?
    @Patroeschka doe je alle onderdelen in de sterilisator? of alleen de beker?

8. Madelon84

ik doe er trouwens nooit melk in.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik doe alle delen er in.

En ik spoel iedere dag met gekookt water zijn beker om. Hij krijgt hier nu niet meer zo vaak drinken in, omdat ik vind dat hij oud genoeg is om gewoon uit n beker te drinken. Maar met dit weer vind ik het wel belangrijk dat ie goed drinkt, vandaar dat ik m nog gebruik.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gooi elke dag alles in de vaatwasser. De onderdelen van het rietje (waarom dat er perse 3 moeten zijn snap ik niet helemaal. Kan dat niet uit 1 stuk?) gooi ik in het bestekmandje. Soms zijn de rietjes niet helemaal schoon, dan spoel ik ze nog een keer extra na. Als ze echt tè vies zijn, vervang ik ze. Voor 2.99 heb je een nieuw ritje.

@Patroeshka: Ik wil niet vervelend zijn, maar maar 1x per maand? En dan komt er allerlei zots uit? Eerlijk gezegd vind ik dat niet echt fris, het drinken gaat dan ook langs die viezigheid... (maar dat is mijn mening... ;) )

Edit; wat ik dan wel weer typisch vind, is dat er bij een nieuw rietje wel zo'n ragertje zit, maar als je een complete beker koopt zit dat er niet bij.

11. Madelon84

oh nou dat slaat idd nergens op.
    tot nu toe heb ik het gewoon met de hand gewassen (flessenborstel en afwasmiddel) omdat ik dacht dat de vaatwasser niet overal bij kon, maar in het bestekbakje ga ik proberen.
    het is iig al goed dat alles dan boven de 60 graden komt.

vinden jullie trouwens ook dat er ALTIJD ook al is ie net gewassen, gesteriliseerd of wat dan ook, een plastic-achtig smaakje aan zit??
    dit proef je echt aan het water. als ik er iets anders in doe niet natuurlijk.
    dit had ik ook al met de tuitbeker, en de speen van het flesje ook trouwens

12. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

madelon> heb ik dus ook he. En me rietjes zijn oranje van de macaroni enzo. Dat is wel minder van de vaatwasser vind ik.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    ik heb die van difrax, die haal je veel makkelijker uit elkaar en dat doe ik dan ook meestal 2x per dag

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Meiden, waar haal ik zo'n ragertje?

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

reserve onderdelen nuby ;) in de winkel te vinden.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik haal ze altijd los en was ze af en eens in de zoveel tijd kook ik ze uit want dat rietje word anders zo goor...

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M drinkt er alleen water uit en gaat vrijwel iedere dag in de vaatwasser (alle onderdelen). Eens in de zoveel tijd kook ik het uit.

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik was zijn beker elke dag af en haal dan de onderdelen uit elkaar en gebruik dat kleine borsteltje.

1 keer in de week doe ik het heel goed en dan wordt het ook of gesteriliseerd of in de vaatwasser gedaan.

19. Madelon84

ik heb in het onderdeel voeding een topic geplaatst maar ik wil de vraag ook even aan jullie hier stellen.
    hoe doen jullie het met drinken eruit? krijgt de kleine er ook diksap/vruchtensap in of alleen water.
    en kan hij/zij dat dan de hele dag pakken, en zo ja, zou dat echt zo erg zijn voor het gebit als men zegt?
    (ik drink zelf bijvoorbeeld ook het liefst drinken met een smaakje en geen water, en ook de hele dag door en heb een prima gebit)
    ben benieuwd of jullie er op letten of rekening mee houden.

mijn zoontje drinkt namelijk erg slecht water en thee, terwijl ik daar echt fanatiek mee begonnen ben, en heeft daardoor vaak lichte luiers en sterk ruikende plas.
    sinds een paar dagen ben ik hem in de beker een beetje diksap gaan geven. heb ik het echt over zo weinig dat de bodem net bedekt is en dan aanvullen met water.
    op deze manier drinkt hij wel 2 bekers per dag.

20. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier gaat ie ongeveer drie keer per week in de vaatwasser, maar het rietje naar mijn idee hierin nog niet goed schoon word wilde ik hem deze week even uitkoken.

Deel Deze Pagina