Kinderwagen max 60-62cm breed

Discussion in 'De babyuitzet' started by Vica86, Jul 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben vast aan het orienteren voor een kinderwagen.
    Nou hebben wij een kleine auto en er past een kinderwagen in van max 60 cm breed. Eventueel als de wielen eraf zijn (indien dat mogelijk is).

Wie kan mij helpen?

Op websites zie ik dat lang niet overal bij staan.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

beste is naar een grote winkel gaan en gewoon proberen. dat is de enige manier om het zeker te weten.

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    goed laten voorlichten en eerst wat wagens proberen welke lekker loopt (dat is namelijk echt het belangrijkste) Sommige groot ogende wagens kunnen namelijk heel fijn worden opgevouwen. Wij hebben onderstel en bak gewoon even meegenomen naar de auto om te passen, deden ze bij babydump helemaal niet moeilijk over.

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Wat voor type auto heb je?
    Ik heb een chevrolet matiz, ook een kleine auto.
    In de kofferbak past de bugaboo.
    De eerste tijd alleen het onderstel in de kofferbak, en de kinderwagenbak op de achterbank.
    Later toen we de wandelwagen gingen gebruiken kon alles in de kofferbak.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wij hebben een ford fiesta. Echter kan een kinderwagenbak niet op de achterbank omdat daar dan 3 autostoeltjes staan.

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb een ford ka en daar past het onderstel van de mutsy transporter precies achterin (zonder wielen dan wel eens waar) en de bak op de achterbank

7. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    in mijn fiesta past de quinny buzz met de kinderwagenbak erbovenop, alleen de hoedenplank moet er dan wel uit.
    En om het "mooi" te laten passen zouden ook de wielen eraf moeten maar dat heb ik op een gegeven moment achterwege gelaten...

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een Maxi Cosi Mura 4 en die past niet in onze Toyota Yaris, tenminste niet met de wielen eraan.

Maar waarom ga je niet gewoon met een centimeter naar de winkel? Je zal je keuze toch ook willen laten afhangen van hoe de wagen eruit ziet en hoe ie loopt

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik ga ook naar de winkel, maar ik was alvast aan het orienteren. Vind het niet echt wat om met mijn 5 weken zwangerschap al naar de winkel te gaan.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

pino.. dat zien ze niet aan de buitenkant hoor.. wij waren al aan het kijken vooor de duo wagen toen ik nog iet eens zwanger was.. boeiened.. je hoeft niet zichtbaar zwanger te zijn voordat je zo'n winkel in mag..

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat weet ik, voel me er zelf niet echt goed bij..
    Over 3 weken heb ik de eerste echo, daarna ga ik lekker in de winkels rondkijken.

We twijfelen nog of we niet gewoon voor een buggy gaan waar de maxi-cosi op kan. We gaan nooit lang op pad. Ik hou ook niet van uren shoppen enzo en als we ver reizen doen we dat voor familie en die hebben een campingbedje. Of die kunnen we zelf meenemen.
    Het is voor ons wel de meest practische optie.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Wij hebben ook een compacte ;) auto en dito huis en wilden daarom ook een kleine wagen. Het is hier de Quinny Buzz 3 geworden. Wielen kunnen makkelijk van het onderstel af. Onderstel, wielen, luiertas en wagenbak konden bovenop elkaar in onze achterbak. Ook hier moest de hoedenplank er wel af.

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

Jan 30, 2010
    3,635
    524
    113
    bugaboo bee maakt een grote kans denk ik..die is niet zo breed. en kan toch lekker plat en naar je toe en van je af worden gezet.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bugaboo is mij echt te prijzig!
    Of ik moet er toevallig 1 kunnen vinden op mp..
    Maar ik vind hem ook nog eens onhandig laag en verschikkelijk lelijk :(

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

en als je alleen een buggy met onderstel doet wat ga je dan doen in de tijd dat de kleine niet meer in de maxi cosi kan maar ook nog niet heel goed kan zitten.
    Hier was colin met 7 a 8 maanden uit de maxi cosi, maar toen kon hij echt nog niet in een buggy goed zitten zonder er als een pluppudding bij te hangen.

op mp staan echt heel veel kinderwagens, dus ik zou dan gewoon over een aantal weken naar een winkel gaan proberen en dan opschrijven welke wel en niet gaan en vervolgens marktplaats afstruinen.

16. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    een mutsy spider? kun je zo'n maxi cosi stoeltje opzetten dat ook plat kan...
    en idd een bugaboo BEE met babynestje!

maar in een fiesta kun je makkelijk de meeste wagens kwijt, mijn ma had een seicento, en deed daar achterin onze mutsy....je zet hem gewoon op zijn kant....

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hmm... niet echt bij nagedacht. Mijn dochter kon al heel goed zelfstandig zitten toen ze 4 maanden was. Maar dan kan hij/zij nog in de buggy, alleen dan in de ligstand. Het is zowiezo een vereiste dat er een ligstand op zit.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Paste de kinderwagenbak ook nog in de achterbak dan?
    Hij kan hier absoluut niet op de achterbank namelijk.

19. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb ook niet zo grote auto..
    dus moet ook opletten op wat voor kinderwagen ik koop...

ik heb er trouwens 1 bij baby park gehaald en de wielen kunnen eraf heel makkelijk en als die eraf is pas die heel mooi in me kofferbak en hij is klein en weeg amper wat...
    misschien dat je eens moet kijken bij baby park...

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja daar wil ik graag eens gaan kijken.

Mooie kinderwagen!

Share This Page