Drukke dreumes tijdens laatste fles

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yil, Aug 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid kan al tijden niet meer stilzitten op schoot. Bij haar laatste fles (vlak voor ze naar bed gaat) is het al helemaal een drama. Steeds na een paar slokjes wil ze haar slaapspeen even in, om die vervolgens weer eruit te halen en verder te drinken. Tussendoor krijgt ze dan ook nog de kolder in haar koppie en is ze al drinkend aan het draaien en spartelen en jengelen. Even rustig uitbuiken op schoot is er ook niet meer bij, want de seconde dat ze klaar is met drinken wil ze gaan staan en klautert ze de hele bank over. Van pappa naar mamma en van mamma weer naar pappa. Toch is ze rond deze tijd echt wel moe, helemaal als ze een KDV dag heeft gehad. "Waarom dan zo druk doen meisje?", vraag ik me dan af. We proberen haar dan wel eens op schoot te houden, zodat ze maar stil zit en even haar fles kan laten zakken. Door dat drukke gedoe wil haar eten nog wel een omhoog komen namelijk.
    Iemand nog tips of herkenning? In de wipper laten zitten na de fles hebben we ook al geprobeerd, maar daar blijft ze ook maar in draaien en denkt ze dat ze nog niet naar bed hoeft en nog even Bumba ofzo mag kijken.... :(

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

wel herkenning, helaas geen tips
    het hele drukke is hier juist het teken dat hij echt moe is en is zeg maar een soort eindsprintje voor hij van moeheid instort. zover laat ik het nooit komen hoor, maar als ik zie dat hij drukker dan anders is dan weet ik genoeg en gaat hij zonder tegenstribbelen naar bed.

hier geen last van eten dat omhoog komt als hij gelijk weer aan de klim en klauter gaat.

succes!

3. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Waarom geef je die laatste fles nog, heeft ze die nog nodig? Mijn dochter ging ook ineens druk doen met de laatste fles en toen heb ik 'm gewoon laten vervallen.

4. adi

adi Niet meer actief

Een dreumes in een wipper? Lijkt me behoorlijk gevaarlijk!

Verder is zij natuurlijk geen baby meer. Als ze nog behoefte heeft aan deze fles zou ik rustig samen in de donkere slaapkamer liggen, en dat zij zelf op bed ligt, en jij ernaast. Je kunt haar dan een verhaaltje vertellen, voorlezen of zingen.

5. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Zij vindt de laatste fles nog erg lekker en daarom krijgt ze hem nog. Het is ook echt een afsluiter van de dag voor ons.
    Onze meid zit idd nog steeds in de wipper, of eigenlijk een babysitter van BabyBjorn. Deze kun je tot 1,5 gebruiken en zelfs nog langer als je zou willen. Dit is haar stoel om lekker in te chillen en een filmpje van Nijntje of Bumba in te kijken. Ze is er ook nog lang niet uitgegroeid gelukkig! Met haar op bed gaan liggen in het donker en rustig zingen of voorlezen zouden we eens kunnen proberen, maar denk niet dat dit veel verschil zal maken. Op bed sjeest ze ook als een gek heen en weer en ze heeft er nog geen geduld voor om voorgelezen te worden of zelfs maar plaatjes te kijken....zucht...

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Druk doen is een teken dat het kind eerder naar bed moet. Je moet het druk zijn dus proberen voor te zijn. Vaak is een kwartiertje of een half uur genoeg

7. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik breng haar naar bed als ze tekenen van moeheid vertoont. Bij haar is dat in haar oogjes wrijven, tut in willen en wat wazig voor zich uitkijken. Ook als ze begint te jengelen rond beddtijd weet ik genoeg. Ik ga haar dan verschonen en daar begint ze soms al druk te doen (terwijl ze daarvoor dus erg moe en stilletjes was) en als ik de fles geef is het alsof ze weer alle energie van de wereld heeft, zo druk!
    Lastig dus om het drukke voor te zijn, aangezien dat pas begint bij het daadwerkelijke 'naar-bed-breng ritueel'.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar ik denk dat je dan al te laat bent.

9. adi

adi Niet meer actief

Om de drukte voor te zijn (dat is meestal oververmoeidheid), zou ze vanaf het moment van glazig staren binnen 5-10min in bed moeten liggen. Dan vallen kindjes mrestal snel en makkelijk in slaap.
    Ik zou het ritueel dus vervroegen, zodat je deze signalen voor bent.

10. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Zal haar inderdaad maar proberen nog vroeger in bed te leggen. Wordt wel erg dicht op elkaar dan qua avondeten en laatste fles en vroeger avondeten gaat helaas niet ivm met werk.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Druk doen is bij ons ook altijd oververmoeidheid. Dan is 't tegen de klok in omkleden en tanden poetsen, maar de avondfles geven wij nogsteeds gewoon op haar slaapkamertje, op bed, ze zit dan lekker op schoot. Beneden is hier echt niet haalbaar, teveel afleiding! ( Hier nog een avondfles omdat ze geen zuivel (KMA ) drinkt en alleen een papfles wil )

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Herkenning!!!!! Hier speelt meneer tegenwoordig met zijn spenen als hij zijn fles krijgt en hij krijgt hem boven. Dit helpt!

De fles doen we nu als volgt: Voor hij slapen gaat krijgt hij eerst een schone luier, dan slaapzak aan en zijn spenen, samen gordijnen dicht en in die rust zijn fles. Dan speelt hij dus met zijn speentjes en drinkt hij op schoot, wel rustig. Beneden is het drama, dan draait, rolt en hopst hij alle kanten op en heeft hij de rust nog niet voor één slok. Oh maar wel een gek ding, hij heeft niet een speen in bed maar hij heeft er drie(!). Dit zodat deze mama met dr zere lijf lekker beneden kan blijven als hij een speen uit bed mikt:D Maar hij heeft er dus wel drie vast als hij drinkt!

Oh en dat drukke is hier deels karakter maar als hij helemaal hyper wordt is hij echt moe. Ik vind druk trouwens een naar woord, vindt hem eerder ondernemend en bezig. Kan gewoon niet zo goed stil zitten(net als mama;)).

13. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Drie spenen! hahaha! Wat een idee :D
    Helaas hebben wij voor onze kleine meid een heel klein slaapkamertje waar helaas geen plek meer is om een stoel oid neer te zetten om haar zo rustig de fles te kunnen geven. Ik kan het uiteraard bij ons op bed doen, maar vraag me dan wel af hoe het dan moet als je oppas hebt. Heb toch liever niet dat mijn oppas in onze slaapkamer de fles gaat geven. Ook als we eens ergens anders zijn dan thuis, moet ik bij de visite op de slaapkamer gaan zitten.... Flexibiliteit wordt wel een stuk minder dan, terwijl we (lees: IK) net wat flexibeler aan het worden ben met onze meid.
    Vind het lastig! Of eerder naar bed, of een drukke hupsende dame op schoot ;)

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Jaaa geniaal toch! Hij blijft er mooi mee liggen hoor:D:D:D

Dat snap ik ook wel weer, ik moet zeggen dat ik het heerlijk zou vinden als R. over gaat naar één slaapje zodat wij ook wat meer kunnen.. Zit er voorlopig nog niet in denk ik, maar ach ik ben momenteel ook aardig beperkt en straks met een klein zusje zitten we ook weer een poos vast in t ritme, t is niet anders.

Maargoed, als je alleen smorgens en savonds nog een fles geeft dan ben je toch wel aardig flexibel? R. drinkt nergens anders een fles dan thuis, bij een ander dus echt niet. Nouja dan niet hoor, doet hij het maar zonder.

Edit: En hij wil hem van niemand anders dan mij of papa, dat ook nog. Ach die ene keer dat hij dan een fles overslaat geeft toch niks.

15. adi

adi Niet meer actief

Ik heb zelf geen problemen mee als iemand anders op ons bed zit, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Maar gaat zij s avonds bij visite naar bed? En waar gaat ze dan liggen? Kun je niet naast het bedje dan de fles geven?
    Of anders wachten totdat jullie thuis zijn?

Misschien zijn wij te makkelijk, maar ik heb maandenlang mijn zoontje op de grond naast zijn bedje gevoed. Ik dan op de grond, hij op mijn schoot. Ook vanwege rust en zo kon ik hem slapend meteen in zijn bed leggen.

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey wij maken er een soort ritueel van in de avond na het avondeten lekker in bad rustig aankleden dan naar de huiskamer lekker rustig op de bank zitten een aflevering bumba kijken en tegelijketijd drink hij nog een flesje a 150 cc melk leeg daarna lekker naar bed..

mijn tip maak er een ritueel van en als je op visite bent zal ik dat flesje op een rustige plaats geven niet in de huiskamer waar alle visite zit

17. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Wij hebben hier het ritueel dat ze na het avondeten nog even Pieter Post/Nijntje/Bumba mag kijken. Dan ga ik haar omkleden of als het badderdag is eerst in bad doen en dan krijgt ze beneden de fles op ons vaste plekje op de bank. De gordijnen zijn dicht en de lampen zachter gezet, tv is uit. Na de fles mag ze nog even uitbuiken/boertje laten en dan gaat ze na een kus van pappa naar bed. Ik zeg haar welterusten en draai het licht zachter. Meestal is ze vrij snel in slaap als ik haar op bed leg gelukkig. Het is dus alleen tijdens en net na de fles dat ze zo hyper doet! :D

Share This Page