Rietjesbeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lentekriebel, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Heeft iemand een idee hoe ik een kindje van 9 maand kan leren drinken uit een rietjesbeker? Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar volgens mij heeft zoonlief geen idee wat ie ermee aan moet.

Toen ik vandaag op het bureau was, vroeg de arts of ik al bezig was met het leren drinken uit iets anders dan de fles. En ik heb het wel een paar keer geprobeerd, maar hij kan het echt niet. Dacht dat het ook nog lang niet nodig was. Maar meneer heeft al wel 6 tandjes, en de fles is niet heel goed voor de tandjes, toch?
    Oefenbeker hebben we ook in huis, maar daar gaat meer water langs dan dat er in z'n mond terecht komt.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Probeer pakjes drinken met rietje
    Is kwestie van aanbieden ze hebben het al gauw door zelf
    Dochter nu drinkt uit bidon zelf gewoon aangeleerd hihi

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje kan niet uit een rietje drinken, probeer het al best lang maar hij snapt het gewoon niet. Uit een tuitbeker, glas, een fles (bedoel een fles waar wij uit drinken). kan hij wel drinken dus ik vind het zo wel goed. Hij leert het vanzelf.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    makkelijke rietjesbeker kopen zonder antilekventiel en gekke toeters en bellen, hema of action

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Een pakje drinken, rietje in mond en zachtjes knijpen. Reflex kwam meteen hier om te zuigen uit het rietje.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier een rietjesbeker van de hema. Met een maand of 6 gegeven met water erin. Gewoon om te proberen. De eerste dagen kreeg ze er niks uit en zat ze ermee te spelen. Opeens kreeg ze er per ongeluk wat water uit. Dat was even schrikken voor haar :D maar sindsdien snapt het wel hoe het werkt.

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    idd onder de douche of buiten met water erin en gewoon maar wat laten klooien... uiteindelijk snappen ze het wel

8. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Een simpele rietjesbeker werkt vaak het beste. Uk wilde hier niet uit tuitbekers drinken, maar de rietjesbeker van de hema gaat perfect.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Inderdaad, zo heeft zl het ook geleerd. Kwam vanzelf.

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier sinds een week ook de rietjesbeker van Hema. 's Ochtends zat hij er nog een beetje mee te pruttelen, 's middag zat hij er fanatiek uit te drinken! Geef hem ook al een paar weken ook slokjes uit een open beker. Gaat niet soepeltjes, maar wel steeds beter. Toverwoord is blijven aanbieden

11. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier snapt hij het ook nog niet, heb drinken via rietje geprobeerd maar als het niet snel genoeg gaat voor meneer dan word hij gefrustreerd, een paar x geprobeerd. Zonder succes.
    De avent oefenbeker drinkt hij nu prima uit, al moet ik hem wel daar bij helpen, nu laat ik hem gewoon in z'n luier buiten aanrommelen met die beker en hoop dat hij dan zelf zo langzamerhand het concept begint te snappen :p

12. Alf

Alf Niet meer actief

Ik had er een van Nuby. Ging niet. Kreeg er zelf ook niet veel uit trouwens. Van het weekend drink hij prompt bij oma een flesje appelsap met een rietje. Heb nu een Born Free rietjesbeker en dut gaar prima. Hij snapt alleen niet dat je die niet zoals een fles omhoog moet doen. Gelukkig mooi weer, dus lekker buiten oefenen. Lees: knoeien :)

13. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb de nuby rietjesbeker, en ik zelfs heb moeite om er iets uit te krijgen. Wat een ondding. Hier heet ze een tuitbeker, en drinkt ook uit een gewone beker maar dan ligt er meer op de grond dan wat anders. Uit een gewoon rietje drinkt ze hier wel. Ik ga die van de hema halen, hoor ik goede verhalen over.

14. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

De Nuby was hier ook een drama. Kreeg ik zelfs niks uit. Hema is echt niet anti lek hier. Prenatal (Avent) werkt hier perfect!

Deel Deze Pagina