Rietjesbeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olifantje1991, 3 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Onze dochter snapt sinds ze 6 maanden is het principe van een rietjesbeker en sinds die tijd bieden we de rietjesbeker ook elke dag meerdere malen aan. We hebben die van de Hema, dacht lekker goedkoop. Had bij zoon Nuby, maar naast dat ze makkelijk spuiten/lekken vond ik ze ook belachelijk duur.
    Maar inmiddels is onze dochter bijna 10 maanden en drinkt er nog slechter uit dan een paar maanden terug. Een paar weken geleden dronk ze netjes een slok en slikte deze door. Inmiddels laat ze gewoon alles weer uit haar mond lopen, ze zuigt aan het rietje en vervolgens loopt alles met dezelfde vaart haar mond weer uit.
    Waar ze eerst bijna 1 beker per dag leeg dronk (waar natuurlijk ook wel wat van naast ging) komen we nu niet eens op een kwart en dan loopt het grootste gedeelte ook nog weer uit haar mond.
    Iemand enig idee hoe dit kan? Heb het idee dat het aan d'r mondmotoriek ligt, zodra ze namelijk het rietje loslaat doet ze haar mond ook weer open, i.p.v. dicht te houden en door te slikken.
    Open beker is trouwens hetzelfde verhaal, ze doet haar lippen om de beker, neemt een slok in d'r mond en hop mond weer open en alles loopt eruit.
    Jullie nog tips? Andere rietjesbeker, gewoon doorgaan en hopen dat het straks vanzelf weer beter gaat? Geef d'r nu voorlopig maar weer extra water tussendoor uit haar fles, maar bedoeling is eigenlijk dat de fles er straks met 1 jaar uit gaat, dus in mijn ogen ook niet echt de oplossing.
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Probeert ze niet gewoon te leren wat ze er mee kan doen? Beetje zwaartekracht uittesten?
    Mijn dochter heeft ook een periode gehad dat ze alles uit haar mond liet lopen na een tijdje was dat over. Nu 2 en drinkt nog steeds uit een rietjes beker of beker met een rietje.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hier deed zoon dat ook. Die had gewoon heel weinig dorst en vond ermee klieren leuker. Ontdekken dat t kan.
    Nog steeds drinkt hij heel weinig. Maar plast goed en eet veel fruit en rauwkost, dus het zal wel goed zitten met z’n vocht.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ja geen idee, ze lijkt niet express ermee te klieren/ spelen ofzo, ze schrikt er zelf ook steeds van als ze zo'n natte plas op d'r buik/benen voelt. Met de pap en het andere eten houd ze ook d'r mond gewoon goed dicht, zal het nog wel even aankijken. Gelukkig krijgt ze nog bijna 500cc melk op een dag dus qua vocht zal het wel goed zitten.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ja vind dat wel lastig, onze oudste dronk op deze leeftijd zeker 2 rietjesbekers per dag leeg. En als ik haar nu dus wat water uit de fles geeft drinkt ze wel heel gulzig, dus dan heb ik toch weer het idee dat ze dorst heeft.
    Ze krijgt nog wel zo'n 500cc melk op een dag en eet inderdaad ook goed groente en fruit, dus het zal wel loslopen denk ik ik, maar met een jaar 'mag' ze natuurlijk nog maar 300cc melk.
     
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    #6 Adje, 3 mei 2018
    Laatst bewerkt: 3 mei 2018
    Mijn zoon deed dat ook. Een deel was ontdekken en een deel omdat hij zeer krachtig drinkt, dus de slokken waren te groot. Hij verslikte zich of liet het overtollige water uit zijn mond lopen.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  7. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Mijn zoontje drinkt ook vanaf 6 maand uit een rietjesbeker (wel een nuby dan), en doet dit ook sinds een maand of 2. Het is gewoon experimenteren. En tuurlijk verwacht ze niet een natte plas te voelen, die dingen hebben voor een 1 jarige nog echt geen relatie met elkaar. Mijn zoontje schrikt ook nog steeds als hij een open beker pakt en een slok neemt, dat zijn neus dan nat is :D (en meestal uit schrik, beweegt hij de beker hard, waardoor er weer water uit spettert, wat hij niet leuk vind, van schrikt en dan beland de boel op de grond ;)).

    Het wordt nu trouwens weer minder, alleen als hij te grote slok heeft genomen, laat hij overtollig nog uit zijn mond lopen.

    Pap/melk enz. deed hij dit niet bij, wat hem te kostbaar denk ik :).
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Gebeurt hier eind van de dag ook...dan heeft hij gegeten, goed gedronken en is moe...dan neemt hij slokken om het weer te laten lopen of met een volle water mond probeert hij dan te praten :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina