wat eten jullie kindjes wel en niet graag?

Discussion in 'Voeding' started by lob, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    ik vind het altijd erg mooi om te lezen dat hoe klein ze ook zijn, baby's toch ook echt al een duidelijke voorkeur voor bepaalde dingen hebben en dat dat per baby heel erg kan verschillen.

mijn zoontje eet eigenlijk alles best goed maar alleen brood vindt hij echt heel lekker. zodra hij zijn bordje ziet aankomen gaat hij gillen en trappelen met zijn beentjes. het opeten daarvan kan hem ook niet snel genoeg gaan.

fruit vindt hij het minst lekker. met veel moeite krijg ik er 1 stuk per dag in.

2. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn Zoontje is dol op zijn Mangohapje:) En banaan uit het handje. Eerst vond hij pap erg lekker uit een bordje maar nu meer .Wel pyamapapje:)En toevallig net buikjespap gegeven en daar luste hij ook wel pap van:)Zure producten vind hij ook erg lekker.maar als Hij ziet dat ik stukjes Meloen heb word hij echt ontzettend enthousiast:)Als het stukje uit zijn handje valt is het direkt huilen:)En dat terwijl hij dus nooit huilt ! Sperziebonen vind hij hij niet zo lekker eigelijk verder tot nu toe alles wel verder

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Volgens mij lust mn zoontje echt ALLES graag! Niet normaal... ik kan ook niet echt een duidelijke smaakontwikkeling ontdekken, misschien dat dit nog komt? Wel is hij NOG enthousiaster bij yoghurt, dat vindt hij echt erg lekker, maar ook zn boterham met whatever... als je al met zn bordje aankomt en het moet nog gesmeerd worden gaat ie gillen en trappelen met zn beentjes! Sowieso is hij ook nog steeds gek op zn fles melk hoor, als hij die ziet is het dezelfde reactie. Nijntje koekje is ook echt vol in de mond, vind ie ook erg lekker. Bruine bonen is ook favoriet, dan is het echt janken als zn bordje leeg is! Het is gewoon echt een lekkerbekkie. Het enige dat er niet echt in wil is water....

4. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    hi hi.. wat een dankbare eter! wat fijn dat hij zo smult van zijn eten

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier lust ze eigenlijk ook alles. alleen macaronie maak je haar niet blij mee

6. Cindy71

Cindy71 Actief lid

Jan 18, 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Als je mijn dochter iets met vis er in voor zet dan spuugt ze het gelijk uit. Voor de rest eet ze eigenlijk alles.

7. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Dan hier een moeder met een andere ervaring. Mijn zoontje is 14 mnd en bijna 3 weken ....

Hij houdt niet zo van fruit. Af en toe een beetje banaan.... verder ander fruit probeer ik wel steeds en stopt hij ook vaak in zijn mond, maar haalt het er dan weer uit en gooit het op de grond.

Avondeten eet hij ook maar matige hoeveelheid, maar spinaziepannenkoek of broccoliomelet zijn hier wel grote favoriet ( een maand terug sperziebonen ook altijd goed, nu even niet)

Brood gaat over het algmeen vrij goed, al hoewel ik ook keren meemaak dat hij na 2 stukjes al zijn stoel naar achter schuift, slab afdoet en "kaa kaa" (= klaar) roept.

Ik zit echt te fantaseren hoe het moet zijn als je kindje zo enthousiast is als je met het eten aan komt. Vanavond bijv. mijn best gedaan op broccoli en bloemkool met rijst en visstick.... hij heeft helemaal niets gegeten. Wel geprobeerd, maar hij wilde het niet.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoontjelief (14 maanden) eet eigenlijk alles maar is vooral dol op:
    - fruit (maar geen meloen of peer (maar wel weer in smoothie))
    - pasta met tomatensaus en gehakt
    - alles met aardappelen of aardappelpuree (boerenkool bijv)
    - drinken (diksap van de AH maar water is ook okay)
    - volle melk of yoghurt

maar het meest blij wordt hij van chocolade... hihi.. Dat krijgt hij maar heeeeeeeeel soms. Zo heeft hij op vakantie chocoladeijs gegeten. Nou dat was wel een heel groot feest!

Vanavond andijviestampot gegeten (van oma)..mmmmmmh!

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna lust bijna alles wel graag (favo's; spinazie, bloemkool, broccoli, kip, appel en banaan), maar wat ze (voorlopig) érg vies vindt is rode kool!

10. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Eigenlijk lust mijn dochter alles! Alleen van brood is ze geen fan. Ging in het begin best goed, maar de laatste weken niet zo...ik blijf het wel aanbieden, hopen dat het straks weer beter gaat.

Waar ze echt blij van wordt zijn rijstewafels!

11. Tink

Tink Niet meer actief

Dochter is nu bijna 2 en heeft dus de leeftijd om moeilijker te gaan doen met eten. Broodkorstjes bijvoorbeeld, die blijven de laatste tijd nogal eens liggen.
    De meeste dingen eet ze uiteindelijk wel, en het grappige is dat ze dus totaal niet moeilijk doet over dingen die veel kinderen niet lusten (bijvoorbeeld spinazie, en sla).
    Gisteren kwamen we erachter dat ze ook gek is op blokjes feta :). En wat ze echt helemaal super vindt is een snee krentenbrood.

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Heb hier v/d week zuurkool geprobeerd. Nou mooi niet. ;)

13. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Tot nu toe eet Danique eigenlijk alles wel, ze werkt grote hoeveelheden fruit, groente, aardappeltjes, pasta, vlees, vis en brood naar binnen. Alleen mango vindt ze ronduit vies.

14. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Mijn dochter lust alles wat niet in een potje(babyvoeding) zit.

Is verzot op aardappels, fruit, groente en brood. En ze eet in principe alles via de rapleymethode, of tegenwoordig prikt mama ook wel is iets aan een vorkje en da doet ze het zelf met de vork in de mond.

Ook wordt ze wild als ze het trommeltje ziet waar de soepstengels inzitten..:)

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Mijn dochter lust veel! Ze is dol op zalm, brood met hartig beleg, danoontje en andijvie!
    De rest vind ze ook lekker, maar als ze brood ziet of danoontje gaat ze gillen van plezier!

Ik kan haar niet bij maken met een broodje zoet beleg, nijntje koekjes vind ze ook niet lekker! Het moet dus wel hartig zijn (met uitzondering van Danoontje!).

Spaghetti lust ze niet!

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    @inez01
    Mijn zoontje is ook geen goede eter. Hij is wel dol op brood, yoghurt en fruit maar zijn avondeten gaat soms ook erg moeizaam en soms wil hij helemaal niks eten.

Hij lust geen banaan, gisteren voor de denk ik 10e keer geprobeerd en nog steeds lust hij het niet. Wortels vind hij ook niet lekker, dat krijg ik er bij hem niet in. Vanavond mag mijn vriend weer iets met wortels gaan proberen omdat we toch vinden dat we het wel moeten proberen (we hebben nog wel iets anders achter de hand mocht het niet lukken).

Groetjes
    Nataly

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne is echt dol op haar boterhammetje 's middags. Fruit: appels, bananen, peren en perzikken vind ze ook lekker. Wil nu ook wat anders proberen, maar weet nog niet goed wat. Kiwi, zonder pitjes, druifjes misschien.
    Groente: broccoli, bloemkool, worteltjes, witlof met appel, sperzieboontjes, aardappel. Nu ook wel weer toe aan iets nieuws. Spinazie was vorige week nog niet echt een succes.

En o ja, van de potjes vindt ze de lasagne en spaghetti van Friso erg lekker. Nou moet ik zeggen dat ik dat zelf ook nog wel te pruimen vindt.;)

Share This Page